10 Apr
10Apr

עקרון מספר 10: הלקוח הסמוי שלך

איש מכירות מצליח הוא זה שמעת לעת יוצא מדמות ותפקיד ה'מוכר' ונכנס לתפקיד 'הלקוח'. בתפקיד הלקוח, בעיניים אובייקטיביות הוא בודק ובוחן את האופן בו הוא מדבר, את הבגדים שהוא לובש, את העיצוב במשרד, את כתב היד, הזמנות העבודה, מיקום הסחורות, החוזה, תהליך העבודה, אופן השיווק, ההיבט הפרסומי וכו'. השהייה בדמות הלקוח מאירה נקודות, מעניקה תשובות, מפקסת ומלמדת מה חיובי ומה לא חיובי באופן ההתנהלות שלי כאיש מכירות.

כשאני מדבר עם מנהלי מוצר, מנהלי ארגונים, בעלי מסעדות ובתי הארחה הם חולקים איתי את אחד הפחדים הגדולים שלהם, הפחד הזה הוא "לקוח סמוי". לקוח סמוי שייכתוב איזו כתבה כואבת או עמדה שלילית על המוצר שאתה מנסה למכור. כשאני שואל קצת יותר לעומק: מה אתה חושש שהלקוח הסמוי יכתוב? על פי רוב, יציין המנהל או איש המכירות את נקודות החולשה של הארגון או המוצר. כמובן שעבורנו זוהי הזדמנות נהדרת לשינוי ולטיפול באתגרים.

היה הלקוח הסמוי של עצמך! מעת לעת חשוב כיצד הלקוח חושב, מהם השלבים שהוא עובר ומהי חוויית הקנייה שלו. האם נהנית? האם התהליך עשה לך חשק לקנות? באיזה אופן? מה לא אהבת? כמובן, שאתה תהיה הלקוח הכי פחות אובייקטיבי שלך, אולם אתה הוא בעל היכולת הטובה ביותר לצור שינוי חיובי ובכך להגדיל את המכירות שלך.

2 טיפים מעולים מהמדריך

  • טיפ 1: קח מצלמת וידאו, צלם את תהליך המכירה שלך מראשיתו ועד סופו. החל משלב הקשר הראשוני עם הלקוח ועד סוף תהליך המכירה. כשיהיו בידיך מספר הקלטות צפה בהן שוב ושוב, ונסה להכניס את עצמך לנעליו של הלקוח. מה חווית? מה אהבת ומה פחות? מה שכנע אותך ובאיזה אופן?
  • טיפ 2: היה אתה לקוח סמוי של הארגון שלך. צלצל בשם בדוי לארגון שלך ובדוק מה התהליך שאתה עובר. צלצל וקבע פגישה עם איש מכירות אחר בארגון שלך, למד על התהליך ועל החוויה – על הטיפול בהתנגדויות ועל התחושה שמתקבלת ביצירת הקשר. קח מהדבר את נקודות החוזק והחולשה ויישם אותם מיידית בתהליכי המכירה שלך.

לסיכום,

להיות איש מכירות מצליח זה אפשרי! 

מימוש 10 המרכיבים שפרסמנו במדריך מעלה, למידה ותרגול תמידי יקדמו את המיומנויות שלך למכור ולממש את החזון הברור שהצבת.

הירשם לקורס מכירות באימון אישי עם מאמן מכירות 1/1 עכשיו, הצטרף להצלחה! הירשם לקורס מכירות באימון אישי באתר ובמחיר מוזל, לחץ כאן!

בהצלחה!



חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  

ליצירת קשר עם חברת iLEAD להדרכת מכירות אנא לחץ/י כאן, או צלצל/י עכשיו: 072-2500344

סדנאות ILEAD להדרכת אנשי מכירות:

קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא הדרכת מכירות:

קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא טיפול בהתנגדויות מכירה:

קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא קורס מכירות או קורס מכירות באימון אישי:

קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא שימור לקוחות או שירות לקוחות: