סדנת שימור לקוחות


סדנת "שימור לקוחות"

שימור לקוחות הינו מרכיב חשוב והכרחי בכל מוקד שירות ומכירה בארגון. מחקרים רבים מוכיחים את הכדאיות בהשקעה בשימור לקוחות קיימים, למעשה - שימור לקוח קיים שווה לארגון פי 5 עד 7 על פני גיוס לקוח חדש. נתונים אלו המוכחים פעם אחר פעם בבדיקת כדאיות מודגשים בסדנת שימור לקוחות לצד מתן הכלים המקצועיים לשימור לקוחות בארגון. סדנת שימור לקוחות מעניקה למשתתפים את מגוון הכלים לשימור לקוח.

בין הנושאים בסדנת "שימור לקוחות":  

  • מדוע לקוחות נוטשים? בירור הסיבות והתרחישים לנטישת לקוחות.
  • נעסוק בעקרונות מרכזיים בתהליכי שימור לקוחות תוך טיפול מקצועי בסיבות לנטישת לקוחות.
  • כלים בתקשורת אפקטיבית ומיומנויות העברת מסרים בתהליכי שימור לקוחות, הן לשימור לקוחות בשירות טלפוני והן לשימור לקוחות בפגישה פרונטאלית.
  • חשיבות ההקשבה והבעת האמפתיה במהלך שימור לקוח – כלים ותרגול!
  • מיומנויות טיפול בהתנגדויות לקוח בתהליכי שימור לקוחות.
  • בסדנת שימור לקוחות ניתן כלים ארגוניים לשימור לקוחות, להגדלת נאמנות הלקוח לארגון ולמניעת נטישת לקוחות - "להקדים תרופה למכה".
  • פיתוח והתאמת תסריט שיחה לשימור לקוחות המבקשים לנטוש או לעבור למתחרה.

שיטת הנחייה: סדנת שימור לקוחות משלבת הנחיה באמצעות מצגת, תרגולים בקבוצה וסימולציות ליישום בפועל. לאורך הסדנא ננתח דפוסי לקוחות נוטשים בארגון ונתרגל פתרונות לשימור לקוחות אפקטיבי בעבודה קבוצתית, זוגית ועצמאית.


האם הארגון שלכם מפסיד כסף בגלל יחס אדיש ללקוחות?

השורה התחתונה: בעוד שרוב הארגונים משקיעים הון בגיוס לקוחות חדשים, הכסף הגדול באמת נמצא אצל הלקוחות הקיימים. המחקר הקלאסי של Bain & Company מוכיח שעלות גיוס לקוח חדש גבוהה פי 5 עד 7 משימור לקוח קיים. סדנת "שימור לקוחות" של iLEAD לא רק מלמדת "למה" זה חשוב, אלא מספקת את הכלים הפרקטיים לעצור את הדימום (Churn) ולהפוך משבר להזדמנות.


מהי הסיבה האמיתית לכך שלקוחות נוטשים?

בסדנה אנו עורכים בירור מעמיק של "סיבות ותרחישים לנטישה". רבים חושבים שהסיבה היא מחיר, אך מחקר של קרן רוקפלר חושף נתון מדהים: 68% מהלקוחות עוזבים פשוט כי הם מרגישים שלעסק לא אכפת מהם (Indifference).


איך הקשבה ואמפתיה יכולות לעצור לקוח כועס?

אנו שמים דגש חזק על "חשיבות ההקשבה והבעת האמפתיה". מבחינה מדעית, כאשר לקוח נמצא בסערת רגשות (לקראת נטישה), החלק הרציונלי במוח שלו "נחסם". טכניקות של תקשורת אמפתית שנלמדות בסדנה, מאפשרות לנציג לפרוץ את המחסום הזה, להוריד את גובה הלהבות, ורק אז לנהל שיח ענייני לפתרון הבעיה.


האם אפשר "להקדים תרופה למכה" ולמנוע נטישה מראש?

הסדנה עוסקת בנאמנות לקוח ובמניעת נטישה פרואקטיבית. על פי McKinsey, ארגונים שמזהים דפוסי נטישה מוקדמים ופונים ללקוח לפני שהוא ביקש להתנתק, מצליחים להפחית את אחוזי הנטישה ב-20-30%.

משך סדנת שימור לקוחות : 4-8 שעות


אבחון מקדים בעזרת בקרת לקוח סמויכחלק מתהליך אבחון מקדים לסדנת שימור לקוחות בהנחייתנו, אנו ממליצים על עריכת בקרת לקוח סמוי בארגון. לקוח סמוי פרונטלי או לקוח סמוי טלפוני יכול לתת תמונת מצב מקצועית ושלמה על הארגון, עובדיו, שיטות שימור לקוחות, שיטות המכירה, טיפול בהתנגדויות ועוד. סדנת שימור לקוחות מטעמינו תשלב את הממצאים אשר יעניקו למשתתפים חוות דעת אובייקטיבית מהשטח וכלים ליישום!  לפרטים נוספים על בקרת לקוח סמוי אנא לחץ/י כאן!



קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא שימור לקוחות או שירות לקוחות: