סדנת מכירות - סגנונות תקשורת במכירה ובשירות


סדנת סגנונות תקשורת במכירה ובשירות

סגנונות תקשורת היא גישה בתקשורת בין אישית המחלקת את בני האדם ל-4 סגנונות תקשורת עיקריים ול-16 סגנונות תקשורת משניים, ביניהם: "הטיפוס האנליטי", "הטיפוס החברתי", "הטיפוס התומך", ו-"הטיפוס המטרתי". הבנת סגנונות התקשורת של הלקוחות הינו תנאי הכרחי להצלחה בתהליך מכירה, או בעת מתן שירות לקוחות מקצועי היות והיא מאפשרת פנייה מקצועית ומהירה לליבו של הלקוח הפוטנציאלי. סדנת סגנונות תקשורת היא סדנת חובה לכל איש מכירות, נציג שירות לקוחות או מנהל צוותי מכירות ואנו משלבים אותה בהדרכת מכירות, בקורס מכירות ובקורס שירות לקוחות בהנחייתנו.

במסגרת סדנת סגנונות תקשורת במכירה נעסוק גם בתיאוריה וגם במשמעויות היישומיות בתקשורת בין אישית ובפנייה לכל לקוח בתהליך מכירה מוצלחת. במהלך סדנת סגנונות תקשורת כל משתתף יברר את סגנון התקשורת האופייני לו באמצעות שאלון מיוחד ולאחר מכן נעניק כלים לניתוח והבנת סגנונות התקשורת של הלקוחות, כמו גם על הדרך המתאימה ביותר לפנות לכל אחד. סדנת סגנונות תקשורת הינה סדנא חווייתית, מעניינת ויישומית ותשפר את מיומנויות המכירה של איש המכירות או נציג שירות הלקוחות באופן מידי. 

בין הנושאים בסדנת "סגנונות תקשורת במכירה":

  • זיהוי סגנון התקשורת האישי של איש המכירות או של נציג שירות הלקוחות.
  • כלים לאבחון סגנון התקשורת של הלקוח ומתן הכלים לפנייה לכל סגנון תקשורת בהתאמה.
  • בחינת סיטואציות תקשורת שכיחות בתהליך מכירה או בעת מתן שירות לקוחות וניתוחן לפי הכלים שנלמדו בסדנת "סגנונות תקשורת" במכירה או במתן שירות לקוחות.
  • התאמת תסריט המכירה של המוצרים והשירותים בארגון והטמעת הכלים והתובנות שנלמדו בסדנת "סגנונות תקשורת" במכירה.
  • תרגול פנייה לסגנונות תקשורת שונים של הלקוחות בסיטואציות מכירה ובעת מתן שירות לקוחות מקצועי.

שיטת הנחייה:  סדנת סגנונות תקשורת משלבת הנחיה באמצעות מצגת מעוצבת, תרגולים בקבוצה ומילוי שאלונים. כמו כן, בסדנת סגנונות תקשורת אנו מבצעים סימולציות ליישום ותרגול הכלי, בעבודה בקבוצה או בזוגות.

משך הסדנא: 3-6 שעות


אבחון מקדים בעזרת בקרת לקוח סמויכחלק מתהליך אבחון מקדים לסדנת סגנונות תקשורת במכירה או לסדנת מכירות בהנחייתנו, אנו ממליצים על עריכת בקרת לקוח סמוי בארגון. לקוח סמוי פרונטלי או לקוח סמוי טלפוני יכול לתת תמונת מצב מקצועית ושלמה על הארגון, עובדיו, חוויית הלקוח והשירות, שיטות המכירה, טיפול בהתנגדויות, אופי התקשורת מול הלקוחות פנים אל פנים או בטלפון ועוד. סדנת סגנונות תקשורת במכירה מטעמינו ישלבו את הממצאים ויעניקו למשתתפים חוות דעת אובייקטיבית מהשטח!  לפרטים נוספים על בקרת לקוח סמוי אנא לחץ/י כאן!


קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא הדרכת מכירות: