אנשי מכירות , הדרכת מכירות ו שימור לקוחות


אנשי מכירות , הדרכת מכירות ו שימור לקוחות

במהלך החיים אנו חווים תופעות רבות חברתיות, ארגוניות, תרבותיות, מדעיות ובין אנושיות. אחת מהתופעה המסקרנת הינה תופעה יומיומית אשר בשמה מוחלף כסף במיליארדי שקלים ודולרים. וזוהי, תופעת הקנייה והמכירה.

אנו חיים בעולם של מכירות ושל קניות; אנו מוקפים בפרסום ושיווק, אנו חיים בעולם של צרכנות בלתי פוסקת, אנו חיים בעולם בו אין רגע נתון בו לא מתקיימת מכירת וקנייה; מכירה של ירקות ופירות, קנייה של כרטיסי טיסה, מכירה של נשק בין ארצות העולם, קנייה של חברות ואפילו מכירה עצמית בראיונות עבודה (של יכולותיי, כשרונותיי, היתרונות שלי ואפשרויות תרומתי לארגון).

אנשי מכירות הם אנשים שהמכירות הם לחם חוקם. אנשי מכירות הינם בעלי כישרון לא מבוטל וניסיון אדיר. אחת מהפעולות המאתגרות והחשובות של אנשי מכירות היא שימור מכירות . שימור לקוחות זוהי פעולה או תוכנית שמטרתה שהלקוח ימשיך להשאר לקוח נאמן של החברה או הארגון. מסתבר שהרבה יותר משתלם לפעול למען שימור לקוחות וליישם תוכניות של שימור לקוחות מאשר לייבא לקוחות חדשים.


מכיוון שתחום המכירות הינו חשוב, קיים, תוסס ומקיף אותנו בכל רגע נתון מאידך, אך גם מתוחכם וכולל פסיכולוגיה ושיווק ותחרות מאידך, קיימות חברות הדרכה מובחרות המעבירות הדרכת מכירות לארגונים ולחברות. במהלך קורס הדרכת מכירות , קיימת למידה של הדרכת מכירות מהי, שימור לקוחות מהי ומה עושה אנשי מכירות לבוננזה. בקורס הדרכת מכירות נרכשים כלים, צופים ב סרטוני הדרכה , עורכים סימולציות ומבינים מהי קנייה ומכירה, ומהי הפסיכולוגיה העומדת מאחורי תהליך הקנייה והמכירה.

ארגונים שעברו הדרכת מכירות מדווחים על עלייה בבטחון העצמי של אנשי מכירות , לאחר הקורס ועלייה בתפוקות. כמו כן, תהליך שימור לקוחות הופך לקל יותר ופשוט יותר.

שימור לקוחות זהו תחום שהארגונים נותנים עליו את הדעת ופועלים במרץ בשם היותו יעד חשוב. שימור לקוחות הינו תהליך הלא פחות חשוב (ואפילו יותר, להפתעת אנשים רבים) מהבאת לקוח חדש לחברה. בעת האחרונה, עם ביטול קנסות היציאה מהחברות הסלולריות אנו עדים למה שחברות הסלולר בישראל עושות בשם אג'נדת שימור לקוחות. מחירים אבסורדיים, תנאים מפליגים וחנופה – כזו שלא הייתה קיימת זמן רב בישראל – ללקוח הישראלי והכול בשם שימור לקוחות. לא קלים הם אתגריו של איש מכירות.


חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  


קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא הדרכת מכירות: