שיטות מכירה שעובדות


שיטות מכירה שעובדות

למידה של שיטות מכירה שעובדות היא למידה שמשנה חיים. למידה של שיטות מכירה שעובדות היא למידה שמציגה לך את עולם התקשורת הבין אישית, הפסיכולוגיה והעסקים. למידה של שיטות מכירה שעובדות היא ה-למידה שתגדיל את נתוני המכירה של העסק/השירות/המוצר שלך, למידה של שיטות מכירה היא ה-למידה שתגרום לך להכיר תהליכי מכירה נעימים, קלים ויעילים.

חשוב לדעת, קיימות שיטות מכירה רבות ושונות. כמו כן, שיטות מכירה שעובדות, הינן פונקציה של מיקום גיאוגרפי (פריפריה או מרכז), של פן תרבותי (אנגליה או ישראל, יפן או הודו), של השוק הכלכלי והתקופה בה אני נמצא (מחירי נדל"ן מטורפים או תקופה של האטה במשק)


ועדיין יש 6 שיטות מכירה שעובדות, וזה בדוק.

שיטות מכירה שעובדות הן שיטות מהעולם התיאורטי-מחקרי-אקדמאי אשר הוכיחו א עצמן בפועל; בארגונים, חברות ובעלי עסקים שנתוני המכירה שלהם נסקו אל על.

מתוך כלל שיטות מכירה שעובדות, שיטת מכירה זו היא האפקטיבית ביותר  מכיוון שהיא פועלת על התת מודע של האדם. האדם מורכב ממודע ומתת מודע, כאשר רוב מהלכי המשחק בחיים בכלל, ובעיקר בתהליכי מכירה, קשורים לתת מודע.

*אנשים "קונים" קודם כל עם הרגשות שלהם, ואח"כ הם עורכים רציונליזציה של הקנייה שלהם. לא צריך להיות פרויד, על מנת להבין שהרגשות מניעים את האדם וגורמים לפעולותיו. הביטו מתי אתם אוכלים, מתי אתם קונים, מתי אתם רוקדים, ומהר מאוד תיווכחו שכל פעולותיכם הינן תלות של רגש. כשמעוניינים בתהליכי מכירה קלים יותר בעסק, כשמעוניינים להעלות את נתוני המכירה של השירות או המוצר, יש חשיבות רבה להבנה ש-פנייה לרגש הלקוח היא הגורם שיגרום למכירה גבוהה של המוצר שלך.

אם אתה אכן מעוניין להעלות את נתוני המכירה וליצור תהליכי מכירה קלים ונעימים, אתה חייב להשתמש בהבנה זו, ולפנות לרגש של הלקוח.

גם כשמבינים שהרגש משמעותי בהגברת נתוני המכירה, והוא השיטה הראשונית במעלה, בשיטות מכירה שעובדות, עדיין חשוב להבין לאיזה רגשות להתייחס כשמעוניינים להגביר את המכירה של המוצר או השירות. מחקרים רבים בתחומי שיווק ופרסום קובעים שפחד, למשל, הוא רגש שלילי הגורם לפעולה הפוכה. למשל, אם מעוניינים שהאדם ירכוש מוצר מסוים או שירות, הפרסום להגברת המכירה חייב להיות ממקום חיובי ("אם תרכוש את הסלולר יהיו לך רגעים רבים של קרבה משפחתית, גם כשאתה רחוק" ולא "אם לא תרכוש את הסלולר, לא תהיה בשביל בן משפחה כשהוא צריך אותך").

והכי חשוב, ברגע שקלעת לרגש של הלקוח, הוא כבר יעשה את שאר העבודה ויעניק רציונליזציה לפעולת הקנייה שלו על אף שה-  MIND (מוח, שכל, הגיון) יעלה התנגדויות.

איך זה נראה בפועל בעת תהליך מכירה?

נניח שאתה בעל חברה לקידום אתרים (SEO) המעוניין שיותר ויותר בעלי עסקים ישתמשו בשירותייך. האדם 'גולש' ברשת האינטרנט ורואה את הבאנר הבא-

 "You are not alone; I'll be the one who will take care of you. Seo- the perfect solution for you"

בום, הבאנר נגע ברגש של האדם. הוא לא לבד, יש מי שמוכן לעזור לו.

ההתנגדויות שיעלו הן- 'למה לי לשלם כסף? העסק הולך לא רע',

אך מכיוון שהרגש, לרוב, חזק, מוביל ומשפיע, מהשכל – המוח יעשה רציונליזציה לפעולה והאדם יחשוב: 'אמנם יש מכירה לא רעה, אך אני רוצה טובה יותר. חוץ מזה, נמצא לי כבר לעשות הכול לבד, די, שמישהוא אחר יטפל בזה'.

שיטות מכירה (נוספות) שעובדות, הן תוצר של שיטת המכירה הנ"ל ("אנשים "קונים" קודם כל עם הרגש שלהם)-

*שווה לי – בתהליך של מכירה חובה לתת הרגשה ללקוח שהוא חוסך זמן ומאמץ. כסף הוא 'אישיו' אצל רוב האנשים (גם אם יש להם מיליונים בבנק) וחובה בתהליכי מכירה לתת להם את התחושה שאמנם המוצר/השירות עלה לא מעט כסף אך עדיין זמן ומאמץ נחסכו להם בקנייה. בשיטות מכירה שעובדות, שיטת מכירה זו מטרתה להעניק הרגשה טובה ללקוח בקנייה.

*חסכתי כסף – אמנם בתהליכי מכירה, הלקוח משלם כסף, אך מבחינה פסיכולוגית חשוב שירגיש שחסך כסף או הרוויח כסף. השיטות של 'כרטיס חבר', 'כרטיס מועדון' ואפילו 'קנה 3, קבל 2 חינם', קיימות בדיוק על בסיס פסיכולוגיה זו. בשיטות מכירה שעובדות, שיטת מכירה זו מטרתה לתת ללקוח הרגשה שהוא 'המרוויח' והמוכר 'המפסיד'.

*מכירה של שקט נפשי – בכל תהליך מכירה יש אחד שמשלם הרבה כסף (מפסיד) ואחד שמרוויח (הרבה כסף), אי לכך חשוב שהלקוח יחוש שהוא מקבל ערך מוסף בקנייה. שקט נפשי, כמו אושר, הם מושגים מופשטים שאי אפשר לקנות אותם בכסף. ברגע שהמוכר מעניק לקונה את התחושה, בעת תהליך מכירה, שהוא "הרוויח" שקט נפשי, הוא מרגיש פסיכולוגית שלא משנה כמה הוא שילם, הוא "קיבל" דבר יקר מפז, בחינם. בשיטות מכירה שעובדות, שיטת מכירה זו מטרתה לתת ללקוח הרגשה שהוא 'המרוויח' והמוכר 'המפסיד'.



*העצמת האגו של הקונה בעת תהליכי מכירה – פעמים רבות אין קשר בין הכסף, המעמד והעוצמה של האדם לבין תפיסתו העצמית. ברגע שלקוח מרגיש בעת תהליך מכירה וקנייה, "מיליון דולר", לא חשוב לו יותר שהוא הוציא כעת כסף רב (כן, גם אם זה 1,000,000 דולר). ב שיטות מכירה שעובדות, שיטת מכירה זו מטרתה לתת ללקוח הרגשה עצמית טובה כל כך עד שאין שמבחינה פסיכולוגית, אין חשיבות מבחינתו, לסכום שהוציא.

*הענקת הנאה וכייף בעת תהליכי מכירה – בובה בגובה 3 מטר, מוסיקה, אוכל, תלושי מסאג' חינם, כיבוד של שוקולדים, סטיקרים של טיפים ועצות מעולם הניו אייג', הם רק דוגמא קטנה למתקיים בחלק מהמקומות בעת תהליכי מכירה. בשיטות מכירה שעובדות, שיטת מכירה זו מטרתה להזיז את הדגש מאלמנט החלפת הכסף בסחורה לאלמנט הכייף, השמח, המצחיק והמהנה.


חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  

סדנאות ILEAD להדרכת אנשי מכירות: