איך אימון אישי להצלחה במכירות יכול לסייע לך?


איך אימון אישי להצלחה במכירות יכול לסייע לך?

כמה מילים לפתיחה

בעבר, האמונה הרווחת היתה שיכולת מכירה הינו תכונה מולדת. כיום, ידוע שכמעט כל דבר ניתן ללמוד. כן, גם מכירות. מוסדות שונים מציעים קורסי מכירות. לעיתים, ארגונים המעסיקים אנשי מכירות, יקבלו מועמדים לעבודה על סמך התרשמות מאישיותם, ויציעו להם קורס מכירות במסגרת הארגון ועל חשבונו. ברם, נראה שבהדרגה חודר לשוק "שחקן" חדש, הלא הוא אימון אישי להצלחה במכירות, אשר משלב קורס מכירות עם אימון אישי. אם כך, מה מציע אימון אישי בנושא מכירות? ומתוך כך, כיצד אימון אישי להצלחה במכירות יכול לעזור לך?

מאמר זה יענה לשתי השאלות הללו, וימחיש את התועלת שניתן להפיק במסגרת אימון אישי, על מנת לקדם מכירות בצורה מוצלחת ויעילה.

שני ערוצים שמתחברים לנחל איתן:  מכירות וגם אימון אישי

רבים וחכמים אמרו, שכדי להשיג תוצאות שונות, צריך לנקוט בפעולות שונות. במילים אחרות, לרוב,אנשים שרוצים ללמוד למכור, או לשפר את יכולות המכירה הקיימות בהם, הולכים לסדנה רבת משתתפים, או לקורס מכירות, שבו הם חלק מקבוצה גדולה. ישנם אנשים שמתחזקים מהאנרגיות שיש במסגרות הללו. אחרים יזדקקו למידה רבה יותר של יחס אישי, ויתקשו להתמקד ולשמור על שלוה כאשר סביבם ישנם אנשים רבים. אם ה"טיפוס" השני ימשיך ללכת לסדנאות ולקורסים הכרוכים בלמידה קבוצתית, קרוב לודאי שינחל הצלחה מועטה, אם בכלל. לעומת זאת, אם ישנה כיוון, ויבחר ללמוד מכירות ולרכוש כלים במסגרת אימון אישי, הוא מגדיל את סיכויי ההצלחה שלו. השאלה המתבקשת היא, מה אימון אישי מציע שהופך את ההכשרה ליעילה יותר, ומכניס למתאמן יותר מכירות במסגרת העסק שהוא מנהל?

שילוב מנצח: מכירות עם אימון אישי

בעבר, אנשים היו לומדים מקצוע מאבותיהם, סביהם, או דודיהם. מאחר שהקשרים המשפחתיים הינם קרובים מטבעם, הרי שלצעירים דאז היתה הזדמנות ללמוד את המקצוע ואת העבודה הנגזרת ממנו הלכה למעשה, אולי אפילו לפני שהגיעו לבגרות, וגם ספגו אל תוכם את ההתנהגות המקובלת במקצוע. נראה שהאימון האישי משמר מאפיין זה של למידה מכלי ראשון. כאשר אדם פונה לתהליך אימון אישי, בפרט בהקשר של מכירות, המאמן מגיע עם נסיון עשיר ורב, ומתוך הקשר הנרקם ביניהם, מלמד ומראה למתאמן, את סודות המקצוע, הלכה למעשה: איך לבנות מערכת יחסים, איך לפתח וללטש את היכולת לשכנע, ולא פחות חשוב, איך להעביר בצורה נכונה את המסרים הלא מילוליים בעת האינטראקציה עם לקוח פוטנציאלי. אם כך, ניתן לעשות מעין "סיכום ביניים", לראות מה מציע אימון אישי בנושא מכירות:

  • קשר בלתי אמצעי עם אדם אחר
  • למידה פרטנית ויסודית
  • העצמה אישית ומקצועית
  • מסגרת רגועה ונטולת תחרות


אם כל המרכיבים המוצגים לעיל קיימים במסגרת אימון אישי, הרי שניתן לומר שנוצרת כאן מסגרת בונה ומפרה לצורך התמקצעות בנושא מכירות. הכיצד? אמרו חכמים וגדולים שהשלם גדול יותר מסך כל חלקיו. הווה אומר, אולי אימון אישי , כשמו כן הוא, פונה אל מתאמן אחד, אך יעילותו בהובלה אל הצלחה במכירות עשויה להיות גבוהה לא פחות, ואולי אף יותר, מזו של קורס קבוצתי. זאת, על פי הפירוט להלן:

  • קשר בלתי אמצעי עם אדם אחר: במסגרת של אימון אישי, המתאמן זוכה להזדמנות להכיר מקרוב אדם אחר, בעל נסיון חיים רב ועשיר, וכן נסיון מקצועי עשיר. בקצרה, אדם שניתן ללמוד ממנו. מעצם הקשר הבינאישי הזה, לומד המתאמן כיצד לבנות קשר, וכיצד הקשר עם המאמן מהדהד אל תחומי חיים אחרים. הדבר נכון במיוחד לגבי אנשי מכירות, שהרי עבודת המכירות, רובה ככולה, מתבססת על קשר בינאישי. זהו הבסיס לתהליך מכירה מוצלח, אשר מוביל לתוצאה המיוחלת, דהיינו, סגירת העסקה.

התועלת: קבלת מודל לחיקוי, חוויה חיובית ומתקנת לעיתים, אשר מקנה למתאמן בטחון, וגורמת לו להרגיש בנוח לשאול שאלות וגם לטעות. ובשלב הבא, כאשר הוא כבר יוצא אל השטח ומתחיל לעבוד במקצוע שרכש, חוויה זו ממשיכה להדהד ולתת לו בטחון וכוחות בעבודה. ככל שהתנאים הללו יתקיימו במידה רבה יותר, כך המתאמן יוכל להפיק מידה רבה יותר של תועלת במסגרת אימון אישי בתחום של מכירות.

  • למידה פרטנית ויסודית: מן הידועות הוא, שרוב האנשים – בין אם בתחום קורס מכירות או בכל תחום אחר- מגיעים לתהליך אימון אישי, מתוך רצון להפיק תועלת רבה יותר מהלמידה – בין אם זה מתוך קושי להפיק את אותה התועלת במסגרת קבוצתית, ובין אם מתוך הרגשה אישית, שכך מתאים יותר. בתהליך הפרטני, להבדיל מהתהליך הקבוצתי, למתאמן יש מקום משלו, שאינו צריך לחלוק עם אחרים, וכך הוא יכול ללמוד באופן יעיל יותר.

תועלת: אימון אישי מאפשר למתאמן ללמוד ולהתקדם בקצב האישי שלו, וגם במקרה זה, התוצאה היא חוויה מתקנת לאותן חוויות למידה במסגרת קבוצתית, שבהן חש שישנו פער בינו לבין חבריו לקבוצה, שמצליחים ללמוד ולשלוט בחומר יותר ממנו. כאן, המתאמן יכול לתרגל שוב ושוב, עד שיבין ויצליח, לשאול שאלות וכל זאת, תוך כנות ואותנטיות. בקבוצה, לעיתים האדם אינו יכול, ואולי חושש להודות שאינו יודע ואינו מצליח. זאת, בשל החשש מביקורת. במסגרת אימון אישי, להבדיל,  אשר מתנהלת במתכונת של "אחד-על-אחד",  היחס האישי מאפשר למתאמן לתרגל את הידע ואת הכלים מול קהל "אוהד", כלומר, המאמן שיגלה סובלנות רבה יותר כלפיו גם כאשר הוא טועה, דבר שלעיתים בלתי אפשרי בקבוצה, כי תמיד יהיה לפחות חבר קבוצה אחד שיהיה ביקורתי, ויגלה סובלנות וסבלנות מועטות לטעויות של אחרים.

שתי התועלות האחרונות ברשימה, קרי, העצמה אישית ומקצועית, ומסגרת רגועה ונטול תחרות, מדברות בעד עצמן. למעשה, נראה שאנשים רבים פונים למסגרת של אימון אישי, ובכלל זה לצורך הכשרה כאנשי מכירות, משום שמדובר במסגרת גמישה ומאפשרת, יחסית למסלול קבוצתי ללימודי מכירות, אשר מעניק למתאמן משוב בונה וחיובי באופן עקבי. התוצאה היא שהמתאמן יסיים את התהליך כאשר הוא בטוח בעצמו וביכולותיו, ויודע מה לעשות על מנת להצליח כאיש מכירות. לחילופין, בזכות ההעצמה האישית והמקצועית, הוא יהיה די חזק כדי להתמודד עם אכזבות ואתגרים בהם ייתקל במהלך דרכו המקצועית.


כל איש מכירות יודע לומר שתחום המכירות הינו תחרותי מאוד. נדמה שכבר בשלב ההכשרה מתחילה התחרות בין החניכים, ומן הסתם, היא תהיה במגמת עליה גם אחרי שהם יסיימו את מסלול ההכשרה. לכן,  אך טבעי לבחור במסגרת של אימון אישי ללימוד מכירות. בדינמיקה שנוצרת במסגרת אימון אישי, האוירה מאפשרת, וכמובן נטולת תחרות. גם כאן, התועלת שניתן להפיק מיתרון זה היא האפשרות ללמוד ללא מחסומים, בצורה ספונטנית ו"זורמת", מבלי לחשוש מפני ביקורת של עמיתים ומנחים על כל צעד ושעל. מתוך ידיעה שיוכל לתרגל את כל הכלים, לעיתים אף יותר מפעם אחת, עד לדיוק בביצוע ועד לבטחון מלא שהוא יודע מה לעשות, ואיך. זאת, להבדיל מהכשרה קבוצתית, בה מספר הסימולציות קטן, והזמן לביצוען מוגבל, מה עוד שבדרך כלל מדובר בקבוצה גדולה, ולא כולם יכולים לתרגל במידה מספקת במסגרת ההכשרה. כתוצאה מכך, הם ייאלצו לעמוד במבחן האמיתי כשיצאו אל השטח ויתחילו את חייהם המקצועיים.  לסיכום, אין ספק שבזכות תכונותיה אלו, מסגרת של אימון אישי ללימודי מכירות מעניקה למתאמן בטחון בעצמו וביכולותיו, וכתוצאה מכך, מקנה לו גם כוחות להתמודדות עם אתגרי המקצוע – התנגדויות מצד לקוחות, אכזבות ושחיקה.

השלם את הרישום לקורס מכירות באימון אישי עם מאמן מכירות 1/1 עכשיו, הצטרף להצלחה! הירשם לקורס מכירות באימון אישי באתר ובמחיר מוזל, לחץ כאן!

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  

ליצירת קשר עם חברת iLEAD להדרכת מכירות אנא לחץ/י כאן, או צלצל/י עכשיו: 072-2500344


קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא קורס מכירות או קורס מכירות באימון אישי: