סדנאות מכירה - כיצד תדע אם הדרכת המכירות שלך עבדו ?


סדנאות מכירה - כיצד תדע אם הדרכת המכירות שלך עבדו ?

הדרכת מכירות וסדנאות מכירה הם חלק משמעותי בתהליך הכשרת אנשי מכירות במגוון ארגונים במגזר העסקי. משאבים רבים מושקעים בפיתוח הדרכה ובכלים להדרכה, אולם ישנם מספר כללים וקווים לבחינת התועלת של המשאבים בזמן ובכסף המושקעים בהדרכת המכירות. מאמר זה יבקש לתת לך כלים לבדוק כיצד תדע אם סדנאות המכירה שלך עבדו?

אנו חיים בעולם צרכני אשר מכירה הינן חלק אינטגראלי ממנו. אם תביט ימינה ושמאלה, בכל מקום תראה מכירה וקניות. תחשוב על זה! רמת החיים, מחירי המכוניות, היצע הנדל"ן הינם תוצר של תהליכי מכירה וקניות של הפרט, החברה והמדינה. אי לכך, אנשי מכירה, מנהלי ומנהלות מכירה הינם חלק משמעותי בהצלחת כל ארגון, מפעל וחברה.

אנשים אלו הינם כריזמטיים ואמביציוזיים, אינטליגנטיים ומרשימים, ועדיין על מנת למנף את יכולותיהם/ן במכירה ולהיכנס לשווקים חדשים, יש צורך לקיים הדרכת מכירות וגם סדנאות מכירה.

מחקרים מתחומי המכירה מעידים כי תוכניות התערבות בארגונים, סדנאות מכירה במפעלים, הדרכת מכירות בחברות והרצאות בתחומי המכירה, משפרים את אחוזי המכירה ואת תהליכי המכירה- לאחר סדנאות מכירה (בהנחה שסדנאות המכירה והדרכות המכירה של אנשי המכירות נעשו בצורה מקצועית ומתאימה) קיים גידול ניכר במכירה. בנוסף הסתבר שלאחר הדרכת מכירות קיימת עבודת צוות טובה יותר בין אנשי המכירה השונים, שימור הלקוחות פשוט יותר והכניסה ללקוחות ושווקים חדשים קלה יותר.


אז מה הן בעצם סדנאות מכירה והדרכת מכירות ומה לומדים בהן?

סדנאות מכירה והדרכות מכירה עשויים מחומרים הגורמים לאיש המכירה להגיע לפודיום המנצחים. בסדנאות מכירה איש המכירה לומד על משא ומתן, צרכי הלקוח, אמנות ההקשבה, קריאת שפת גוף ופתרון קונפליקטים. בהדרכות מכירה אשת המכירה לומדת כיצד להתנהל עם לקוח מאוכזב, כיצד לשמר לקוחות, כיצד להגיע להישגים וכיצד להיות מקצוענית אמיתית ומספר 1 במכירה.

בסדנאות מכירה מנהלת המכירה משכללת את יכולותיה והופכת להיות וירטואוזית יותר

איך אפשר לדעת שמדובר על סדנאות מכירה איכותיות והדרכות מכירה מקצועניות?

בשוק חברות ההדרכה בישראל רבות הן חברות ההדרכה המציעות סדנאות מכירה והדרכות מכירה, מחד מדובר על דבר מבורך (רצון להעשרה, ללימוד, להתקדמות מקצועית של כל מנהל מכירה ואשת מכירה), מאידך יש בכך סכנה (חברות הדרכה רבות אינן מעניקות לאיש המכירה את המידע העדכני, הרלוונטי והמותאם לו ספציפית).

 אם כך, איך אפשר לדעת שמדובר על סדנאות מכירה שאכן יעבדו ועל הדרכות מכירה שישנו את פני הדברים?

1.      הדרכת מכירות וסדנאות מכירה מקצועיות הן אלו אשר מתייחסות ל אנשי מכירות בהתאמה לארגון בו הוא עובד (האם זהו ארגון חדש או ותיק, קטן או גדול).

2.       סדנאות מכירה והדרכות מכירה מקצועיות מתייחסות לנתוני השוק הכלכלי בישראל (תקופת צמיחה או מיתון) לחברות המתחרות (מה כוחן בשוק, היתרונות והחסרונות) וליעדי החברה בה אנשי מכירות עובדים (להכפיל את המכירה בחמש השנים הקרובות או לשמור על סטטוס-קוו בשנתיים הקרובות).

3.      סדנאות מכירה והדרכות מכירה מקצועיות הן אלו אשר מעניקות תיאוריות אקדמאיות (מודלים כלכליים, נתונים על ארגונים ש"עשו את זה") לצד כלים פרקטיים, טיפים ועצות.

4.       סדנאות מכירה ו הדרכת מכירות מקצועיות הינן אלו אשר מבוססות על דוגמאות אישיות מהארגון (תהליך מכירה שהצליח), סיטואציות עכשוויות מהחברה (שיתוף פעולה בין אנשי מכירה).

5.      סדנאות מכירה והדרכות מכירה מקצועיות הן אלו אשר מתבססות לא רק על ההצלחה אלא אף על הכשלון. על כך אמר בוקר ט' וושינגטון- "למדתי כי את ההצלחה יש למדוד על-פי המכשולים שהיה צריך להתגבר עליהם". סדנאות מכירה והדרכות מכירה מקצועיות הן אלו אשר מנתחות אירועים נקודתיים אשר לא היו ברי הצלחה (לקוח שהארגון "איבד", משא ומתן ש"התפוצץ", מכירה שהייתה על סף סגירה ובסוף לא התקיימה, קונפליקט בין מנהל המכירה ללקוחה אשר לא הגיע לפתרון).


אם אכן הדרכת מכירות כמו גם סדנאות מכירה משלבות בין תיאוריה לפרקטיקה ומתייחסות לתהליך המכירה וללקוח מכל ההיבטים (אנושיים, כלכלים-עסקיים) והאינטרסים,

הן אכן יביאו תוצאות בפועל-

*עלייה במספר הלקוחות.

*עלייה בתפוקת אנשי המכירה.

 *גידול במכירה.

ואז אפשר לדעת בוודאות שמדובר על סדנאות מכירה שעובדות ועל הדרכת מכירות מוצלחות. סדנאות מכירה ותחום הדרכת מכירות זו המומחיות שלנו.

סדנאות ILEAD להדרכת אנשי מכירות:

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  

ליצירת קשר עם חברת iLEAD להדרכת מכירות אנא לחץ/י כאן, או צלצל/י עכשיו: 072-2500344