סדנת שימור לקוחות - מה לבדוק לפני שמזמינים?


מה לבדוק לפני שמזמינים סדנת שימור לקוחות?

בניגוד למחלקת המכירות בה המטרה העיקרית היא לשקף ללקוח את מירב היתרונות של השירות או המוצר על מנת לעודד מכירה, מחלקת שימור לקוחות נועדה להעניק ללקוח ערך מוסף, לעודד קניה חוזרת, לשמור על שביעות רצונו ולפתח אצל הלקוח תחושה של לויאליות באמצעות קשר רציף, הטבות מיוחדות, חבר מועדון ועוד, ובכך לשמור אותו מרוצה ונאמן.

תחום שימור לקוחות הוא אמנות של ממש ודורש מהעוסקים בדבר למידה מעמיקה, ידע רחב וכלים מקצועיים. סדנת שימור לקוחות נועדה לענות על צרכים אלה והפכה להיות סדנה פופולרית וחשובה בקרב עסקים וחברות רבות, בעיקר בתקופה זו אשר מתאפיינת בתחרותיות גבוה ושוק עמוס במתחרים שכל מטרתם היא למשוך אליהם לקוחות לא מרוצים ולהבטיח להם שירות איכותי מקצועי ומהיר יותר.

קיימים מספר קריטריונים חשובים אשר יש לבדוק לפני שמזמינים סדנת שימור לקוחות. ראשית, מומלץ לבחון לעומק את תכנית הסדנה ואת התכנים שלה, זאת על מנת לאשר כי מדובר בסדנת שימור לקוחות מקצועית אפקטיבית ומצליחה. בעקבות הביקוש הרב כיום, ישנן סוגים שונים של סדנאות אשר מתאימות למגוון רחב של רמות. בדיקה מעמיקה של טיב ואיכות הסדנה יכולה למנוע אכזבות ולהבטיח כי תבחרו נכון.

כמו כן, גורם חשוב נוסף הוא לערוך סקר שוק ולבחון את טווח המחירים על מנת להבין מה המחיר המקובל כיום בשוק, ולא ״ליפול״ על סדנה בעלות כספית גבוה במיוחד שלא תציע תכנים איכותיים מספיק. ככל שתשקיעו משאבים ומאמץ בסקר, כל תוכלו למצוא סדנת שימור לקוחות מקצועית אשר תתאים באופן מושלם לכיס, לצרכים, ורמת הידע שלכם.

קריטריון חשוב נוסף הוא בדיקה של איכות הסדנה. סדנת שימור לקוחות צריכה להיות איכותית, מקצועית, ועשירה בידע, טכניקות, כלים וסימולציות כך שנציגי שימור לקוחות ותיקים או חדשים יוכלו לשדרג את המיומנויות שלהם ולהפוך לאנשי שירות מהטובים ביותר. אחד מן הדברים אשר מעידים על איכות ומקצועיות הסדנה היא מי מנהל אותה, או במילים אחרות, מי מעביר את סדנת שימור לקוחות. חשוב להקפיד ולברר כי מדובר באיש מקצוע אשר מתמחה בתחום שימור לקוחות, בעל ידע רב וניסיון אשר יכול להעביר את הכלים והידע שלו הלאה בצורה האפקטיבית והמקצועית ביותר.

בנוסף, יש לבחון את לוח הזמנים של סדנת שימור לקוחות לעומק ולראות כי הוא מתאים לכם. כאשר נרשמים מבלי לבחון את לוח הזמנים ניתן לגלות בשלב מאוחר יותר כי מפגשים רבים נופלים על ימי עבודה חשובים או אירועים, כאשר המשמעות של כך היא החסרה ואי הגעה לסדנת שימור לקוחות. חשוב להבין כי כאשר אתם לא מגיעים לכל השיעורים, אתם למעשה פוגעים בתהליך הלמידה שלכם ומפספסים ידע רב. בעקבות כך, חשוב לבדוק ולראות מראש את לוח הזמנים, ולהבטיח כי תוכלו להגיע באופן רציף ומלא.

גורם אחרון אך חשוב לא פחות הוא נושא הסימולציות. סדנת שימור לקוחות מקצועית תכלול בתוכה מגוון רחב של תרגילים וסימולציות ותקדיש זמן רב לנושא זה. מומלץ לבדוק לפני שמזמינים את הסדנה כי בלוח הזמנים שלה קיים שלב הסימולציות. מדובר בשלב קריטי וחשוב במיוחד בו מיישמים את כל הידע והכלים, ומקבלים ביקורת בונה.

סדנת שימור לקוחות מקצועית ומצליחה יכולה להתאים לכל אחד, מדובר בתחום רחב ובלתי נגמר אשר מתרענן ומתחדש ללא הפסקה. לכן, סדנת שימור לקוחות יכולה להתאים גם עבור נציגים חדשים, וגם עבור נציגים בעלי ניסיון של שנים רבות בתחום. סדנת שימור לקוחות איכותית מרעננת את הידע הקיים, מעניקה מגוון רחב של טכניקות, כלים, ורעיונות חדשים.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  


קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא שימור לקוחות או שירות לקוחות: