סדנת שימור לקוחות – כלי להגדלת מכירות העסק


סדנת שימור לקוחות – כלי להגדלת מכירות העסק

כל עסק מצליח ומשגשג יודע כי שימור לקוחות הינו הגורם ההכרחי והחשוב ביותר בעסק. בעלי עסקים רבים מבינים את החשיבות של מחלקת שימור לקוחות, ובוחרים להשקיע בקניית סדנת שימור לקוחות. לכל עסק באשר הוא, משתלם פי כמה וכמה לשמור על לקוח קיים מאשר לנסות ולמשוך אליו לקוח חדש אשר נמצא בעסק מתחרה. סדנת שימור לקוחות למעשה מעניקה לעוסקים בדבר טכניקות אפקטיביות, כלים מקצועיים וידע רחב בתחום כה מורכב כמו שימור לקוחות.

שימור לקוחות, בניגוד לגיוס של לקוחות חדשים, עוסק בעיקר בלקוחות ותיקים וקיימים, ושואף להשאיר אותם מרוצים ולמנוע את עזיבתם אל המתחרים. כאשר עוסקים בלקוח קיים יש לקחת בחשבון כי מדובר בלקוח אשר מכיר את חסרונות העסק, ויכול בכל רגע נתון לעבור למתחרה בעקבות שירות מקצועי ואיכותי יותר, תנאים משודרגים, וכמובן מחיר נמוך יותר. במהלך סדנת שימור לקוחות לומדים כיצד לגעת בכל נושאים אלה ועוד.

סדנת שימור לקוחות שמה את הלקוח במרכז, ומשדרת לו כי הרווחה שלו היא החשובה ביותר. כמו כן, סדנת שימור לקוחות נוגעת בנושאים מהותיים וחשובים כגון הסיבות בגינן לקוחות בוחרים בסופו של דבר לעזוב, טיפול נקודתי ואפקטיבי בנסיבות אלה, מתן כלים לתקשורת יעילה, אמפטית ואפקטיבית מול הלקוח, וכמובן טכניקות לטיפול בהתנגדויות הלקוח. הסדנה כוללת סימולציות, תרגילים, מצגות, ומגוון נוסף של פעולות אשר נועדו לשדרג ולשפר כל מחלקת שימור לקוחות ולהפוך אותה מקצועית ואפקטיבית.

תחום שימור לקוחות הינו תחום מורכב אשר דורש ידע רחב וניסיון. בעקבות כך, ניתן לראות כי עסקים רבים משקיעים משאבים רבים בפיתוח מחלקה זו. סדנת שימור לקוחות נועדה להפוך את המחלקה מטובה למצוינת ונוגעת בנושאים חשובים במיוחד כמו טיפוח קשר רציף אישי ומקצועי מול הלקוח, זיהוי צרכים ואופן הטיפול, מזעור נזקים, ומתן מענה נכון ומקצועי בטרם הלקוח ״שובר את הכלים״. הסדנה הופכת את אנשי המקצועי העוסקים בתחום שימור לקוחות מקצועיים יותר בעזרת הענקת כלים לטיפוח שביעות רצון של הלקוח ומימושם הלכה למעשה כך שחווית הלקוח תישאר חיובית.


אחד מן הגורמים הישירים של שימור לקוחות אפקטיבי הוא עלייה ניכרת במכירות העסק. לקוחות קבועים אשר מרוצים מהמוצר והשירות יקנו יותר. לקוח קיים בדרך כלל יקנה או יגדיל את המכירה שלו במהלך השנה בתקופה של מבצעים, חגים, ואף ללא סיבה מיוחדת. שימור לקוחות אשר שומר על הלקוח מרוצה ומזהה את הפוטנציאל הקיים, יוכל להגדיל מכירה, ולהבטיח כי הלקוח יבחר לקנות ולהוציא את כספו בעסק שלכם, ולא אצל המתחרים.

כמו כן, לקוחות קיימים ומרוצים מספרים וממליצים. במהלך סדנת שימור לקוחות מקצועית ניתנים הכלים לשמירה על שביעות רצונו של הלקוח, כך שיוכל להמליץ בפני משפחה וחברים ולהפוך למעין סוכן של העסק מבלי שהוא יודע על כך. עסק חכם אשר מחזיק במחלקת שימור לקוחות מקצועית אף ידגול במתן הטבה או הערכה כלפי הלקוח הקיים אשר הביא לעסק לקוח חדש, בין אם מדובר בחבר או בן משפחה. אין הכרח כי ההטבה תהיה יקרה או גדולה, לעיתים מספיק משהו סמלי ואישי.

אין ספק כי הלקוח הישראלי יהיה מרוצה יותר כאשר ירגיש שהוא לקוח מועדף, אשר קיבל יחס אדיב אישי ומקצועי. זוהי למעשה המטרה החשובה והעקרית ביותר בכל עסק ושל מחלקת שימור לקוחות בפרט, להשאיר את הלקוח מרוצה, ובכך למנוע את פזילתו לעבר עסקים מתחרים. לקוח מרוצה באמת אשר מקבל יחס אישי ושירות איכותי בדרך כלל לא יבחר לעזוב גם אם מדובר במחיר נמוך יותר, או במוצר חדש יותר.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  


קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא שימור לקוחות או שירות לקוחות: