13 Mar
13Mar


עקרון מספר 5: סגנונות תקשורת במכירה

סגנונות תקשורת הוא עולם תוכן המחלק את בני האדם לפי 4 טיפוסי תקשורת מרכזיים. שימוש יעיל של סגנונות תקשורת במכירה הוא השימוש שמוביל ל- פעולות ומכירות. סגנונות תקשורת במכירה בפועל הם 4 האפשרות של התנהלות איש המכירות מול הלקוח תוך כדי התייחסות לאופי האדם אליו מעבירים את המסר, ליתר דיוק – תוך התייחסות לטיפוס התקשורת.

מניסיון אישי מוכח: "ככול שאיש המכירות מיטיב לעשות שימוש בסגנונות תקשורת ובפנייה ללקוח לפי הסגנון שלו, כך הסיכוי שהמכירה שלו תיסגר גדולה יותר." אבחון הלקוח וקביעת טיפוס התקשורת שלו, יחד עם התנהלות המותאמת אליו תיצור מכירה רבה, גדולה, מתמידה ומשמעותית!

עם המניע-משימתי עלייך להיות ממוקד ולדבר בקצרה, להתמקד ביעדים ולתת לו להוביל. בחלק מההרצאות אני קורא לו "הממהר - תכליתי"

עם האנליטי-מנתח עלייך להכין נתונים רבים (ורצוי בגרפים או טבלאות), לבצע מראש תיאום ציפיות, לדבר ישר ולעניין. בחלק מההרצאות אני קורא לו: "השואל ורושם".

עם החברתי-מבטא עלייך להתרגש ולהתלהב איתו, לשבח אותו ולהעניק לו עניין וגיוון מרובים. בחלק מההרצאות אני קורא לו: "הסחבק מעבר לקו"

עם התומך- רגשי עלייך לתת תשומת לב אמיתית, להיות קשוב וחיובי. בחלק מההרצאות אני קורא לו: "האדם מעבר לכסף".

טיפ מהמדריךאם להגיד זאת בקצרה, אז הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לך זה פשוט להשתתף בסדנא בתחום סגנונות תקשורת. ללמוד את התחום וליישם אותו. זהו עולם תוכן וכלי יעיל כל כך, שלאחר שתלמד אותו ותיישם אותו תצטער שלא עשית זאת קודם..

ועד אז - בדוק מיהם האנשים שהכי נעים לך לדבר איתם, עם מי אתה מרגיש הכי בנוח ומיהו הסגנון שאתה מרגיש שהכי דומה לך. סביר להניח שזה סוג של סגנון תקשורת שבא בהלימה עם טיפוס התקשורת שלך. לעומת זאת, אלו שמעצבנים אותך יחסית בקלות כנראה עומדים מנגד לסגנון התקשורת שלך. השתדל לאבחן את עצמך ואת הסביבה שלך ולאמץ מיומנויות תקשורת מבוססות טיפוסי תקשורת.


חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  


קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא הדרכת מכירות: