סדנת מכירות - סגנונות תקשורת במכירה ובשירות


סדנת סגנונות תקשורת במכירה ובשירות

סגנונות תקשורת היא גישה בתקשורת בין אישית המחלקת את בני האדם ל-4 סגנונות תקשורת עיקריים ול-16 סגנונות תקשורת משניים, ביניהם: "הטיפוס האנליטי", "הטיפוס החברתי", "הטיפוס התומך", ו-"הטיפוס המטרתי". הבנת סגנונות התקשורת של הלקוחות הינו תנאי הכרחי להצלחה בתהליך מכירה, או בעת מתן שירות לקוחות מקצועי היות והיא מאפשרת פנייה מקצועית ומהירה לליבו של הלקוח הפוטנציאלי. סדנת סגנונות תקשורת היא סדנת חובה לכל איש מכירות, נציג שירות לקוחות או מנהל צוותי מכירות ואנו משלבים אותה בהדרכת מכירות, בקורס מכירות ובקורס שירות לקוחות בהנחייתנו.

במסגרת סדנת סגנונות תקשורת במכירה נעסוק גם בתיאוריה וגם במשמעויות היישומיות בתקשורת בין אישית ובפנייה לכל לקוח בתהליך מכירה מוצלחת. במהלך סדנת סגנונות תקשורת כל משתתף יברר את סגנון התקשורת האופייני לו באמצעות שאלון מיוחד ולאחר מכן נעניק כלים לניתוח והבנת סגנונות התקשורת של הלקוחות, כמו גם על הדרך המתאימה ביותר לפנות לכל אחד. סדנת סגנונות תקשורת הינה סדנא חווייתית, מעניינת ויישומית ותשפר את מיומנויות המכירה של איש המכירות או נציג שירות הלקוחות באופן מידי. 

בין הנושאים בסדנת "סגנונות תקשורת במכירה":

  • זיהוי סגנון התקשורת האישי של איש המכירות או של נציג שירות הלקוחות.
  • כלים לאבחון סגנון התקשורת של הלקוח ומתן הכלים לפנייה לכל סגנון תקשורת בהתאמה.
  • בחינת סיטואציות תקשורת שכיחות בתהליך מכירה או בעת מתן שירות לקוחות וניתוחן לפי הכלים שנלמדו בסדנת "סגנונות תקשורת" במכירה או במתן שירות לקוחות.
  • התאמת תסריט המכירה של המוצרים והשירותים בארגון והטמעת הכלים והתובנות שנלמדו בסדנת "סגנונות תקשורת" במכירה.
  • תרגול פנייה לסגנונות תקשורת שונים של הלקוחות בסיטואציות מכירה ובעת מתן שירות לקוחות מקצועי.

שיטת הנחייה:  סדנת סגנונות תקשורת משלבת הנחיה באמצעות מצגת מעוצבת, תרגולים בקבוצה ומילוי שאלונים. כמו כן, בסדנת סגנונות תקשורת אנו מבצעים סימולציות ליישום ותרגול הכלי, בעבודה בקבוצה או בזוגות.

משך הסדנא: 3-6 שעות


אבחון מקדים בעזרת בקרת לקוח סמויכחלק מתהליך אבחון מקדים לסדנת סגנונות תקשורת במכירה או לסדנת מכירות בהנחייתנו, אנו ממליצים על עריכת בקרת לקוח סמוי בארגון. לקוח סמוי פרונטלי או לקוח סמוי טלפוני יכול לתת תמונת מצב מקצועית ושלמה על הארגון, עובדיו, חוויית הלקוח והשירות, שיטות המכירה, טיפול בהתנגדויות, אופי התקשורת מול הלקוחות פנים אל פנים או בטלפון ועוד. סדנת סגנונות תקשורת במכירה מטעמינו ישלבו את הממצאים ויעניקו למשתתפים חוות דעת אובייקטיבית מהשטח!  לפרטים נוספים על בקרת לקוח סמוי אנא לחץ/י כאן!

למה סדנת סגנונות תקשורת משפרת ביצועי מכירות? הנתונים מדברים בעד עצמם

מחקרים עדכניים מראים כי אנשי מכירות המשתמשים בגישת סגנונות תקשורת מצליחים להתמודד עם התנגדויות בהצלחה ומשיגים שיעורי סגירה גבוהים ב-23% לעומת עמיתיהם (מחקר של Cambridge Judge Business School). הסיבה? יכולת מדויקת לזהות את סגנון הלקוח ולהתאים את הגישה המכירתית בהתאם.

אילו ארגונים זקוקים לסדנת סגנונות תקשורת במכירה?

הסדנה מיועדת במיוחד עבור:

  • צוותי מכירות שמתמודדים עם התנגדויות חוזרות או קשיים בסגירת עסקאות
  • מוקדי שירות לקוחות המעוניינים להפחית תלונות ולשפר חווית לקוח
  • מנהלי צוותים המחפשים להעצים את יכולות התקשורת של העובדים
  • יזמים ובעלי עסקים שמבצעים מכירות ישירות ללקוחות

מה הופך את סדנת סגנונות תקשורת במכירה ובשירות של iLEAD לייחודית?

בניגוד לסדנאות תיאורטיות, הגישה שלנו ב-iLEAD מבוססת על 3 עקרונות מוכחים:

  • אבחון אישי מדויק: כל משתתף מקבל פרופיל תקשורת מפורט באמצעות שאלון DISC מקצועי
  • תרגול מעשי אינטנסיבי: חלק ניכר מזמן הסדנה מוקדש לסימולציות ו-Role-Play עם מצבי מכירה אמיתיים מהשטח
  • התאמה לארגון: אנו משלבים את תסריט המכירה הספציפי שלכם, כך שהכלים ישימים מיד למחרת

מחקר של The Learning OS מצא כי הדרכות המשלבות Role-Play משפרות שימור מיומנויות ב-35% לעומת הרצאות מסורתיות, בעידן בו שיפור הכשרונות האנושיים והטכניים חשובים להצלחה בעסקים

 כיצד מודדים הצלחה לאחר סדנת מכירות ב-2026?

ארגונים המיישמים את המתודולוגיה מדווחים על:

  • עלייה של 18-25% בשיעורי המרה והצלחה במכירות
  • ירידה של 40% בזמן הממוצע לסגירת עסקה
  • שיפור של 31% בציוני שביעות רצון לקוחות (CSAT)


קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא הדרכת מכירות: