עבודה כלקוח סמוי - יתרונות וחסרונות!

עבודה כלקוח סמוי - יתרונות וחסרונות!

אחת לתקופה, אדם מוצא את עצמו מחפש עבודה, בין אם מקום העבודה שלנו עבר צמצומים ונשלחנו לשבת בבית, ובין אם אדם מחפש שינוי כיוון בקריירה, או נמצא בשלב ביניים, שבו בכל מקרה צריך להתפרנס. קורה לטובים ביננו.

אחד הכיוונים האפשריים במקרה כזה, הוא חיפוש עבודה כלקוח סמוי.  לכאורה, זו נשמעת עבודה קלה, ואפילו מהנה: להסתובב בין חנויות, לעשות קניות, לאכול במסעדות הכי טובות ועוד. אבל – מדובר בעבודה עם אחריות רבה, שמביאה איתה לא מעט דילמות. מצד, מוטל עליך לתת משוב ולתת ביקורת בונה. מאידך, חשוב להזהר פן תפגע בכבודו של העומד מולך.

אם כך, לעבודתו של לקוח סמוי, יש גם יתרונות וגם חסרונות, אשר יוצגו במאמר זה:

היתרונות:

  • עבודה שהיא גם בילוי: לעיתים, לקוח סמוי זוכה לאכול במסעדות טובות, לערוך קניות בחנויות ובאופן כללי, לראות מקומות ואנשים רבים. אין ספק שכל אלה, הופכים עבודה למעניינת ומהנה.
  • חשיפה לאוכלוסיות מגוונות: באופן טבעי, כאשר אדם יוצא למסעדות, לחנויות, לקניונים ולשאר מקומות ציבוריים, הוא נחשף לסוגים רבים של אנשים, תרבויות, שפות, העדפות ועוד. לצד תוספת העניין בעבודה, לקוח סמוי יכול ללמוד כיצד לגשת לכל אדם בצורה שונה, המתאימה לו, וכן לתרגל סבלנות וסובלנות.
  • עבודה משתלמת: לקוח סמוי יכול לקבל החזר כספי על מוצרים או שירותים שרכש במסגרת עבודתו, עם הצגת קבלות. אם כי, חשוב לזכור שהמשכורת צנועה יחסית.
  • חשיפה להתנהגות ארגונית אמיתית ואותנטית: כל מילה נוספת, מיותרת. יש ערך רב לביקור של לקוח סמוי בחנות, במסעדה או בכל גוף אחר שמשרת לקוחות. נותני השירות לא יודעים מי אתה, ולכן לא ינסו להעמיד פנים, או להציג תמונת מצב ורודה יותר מהמציאות.
  • איתור בעיות שלא היו ידועות בארגון עד כה: לעיתים קרובות, לקוח סמוי מגיע לתובנות במהירות, ומאתר בעיות שגורמים בתוך הארגון לא זיהו במשך זמן רב.

החסרונות, או נקודות התורפה:

  • אם אתה לא ממונע, אתה לא שם: כדי להתקבל לעבודה של לקוח סמוי, עליך להיות בעל רכב. מי שאין לו רכב, יתקשה לבצע את העבודה באופן יעיל, קרי, להגיע ממקום למקום במהירות יחסית, ולשמור על רמת ההספק הנדרשת.
  • תבונה ורגישות: כאמור, עבודתו של לקוח סמוי כרוכה במפגש עם אנשים רבים, שונים (ומשונים). עם כל העניין שבצד עבודה כזו, עצם המפגש עם תרבויות, שפות וסוגי אופי רבים שונים ומורכבים לפעמים, דורשת רגישות, סובלנות וסבלנות. אם אין לכם את זה, חישבו שוב אם סוג עבודה כזה מתאים לכם. מעבר לכך, לעיתים גילויי חוסר רגישות וסבלנות, עלולים לחשוף את זהותכם, ובכך לחבל בעבודתכם כלקוח סמוי.
  • עבודת שטח ברובה: לא לכולם זה מתאים...  לא כולם מוכנים לבלות בדרכים שעות רבות ביום, בכל תנאי מזג אויר.  אולי אתם דווקא מעדיפים עבודה משרדית, עם מזגן, חימום ושתיה זמינים בכל שעות היום, וכן שעות עבודה קבועות, עם התחלה וסוף מוגדרים.

בקצרה, לכל היבט בחיים יש את היתרונות ואת החסרונות שלו. מאמר זה הציג אחדים מהיתרונות ומהחסרונות של עבודת לקוח סמוי. זאת, על מנת לסייע בקבלת החלטה, האם המקצוע הזה מתאים לכם, או לא? האם זוהי המשרה שאתם מחפשים? ואולי זוהי משרת חלומותיכם?

אם אתם אוהבים קשר עם אנשים, אך גם לשחק תפקיד. אם אתם פתוחים ללמידה, אחראיים ויש בכם רגישות בינאישית, האם אתם חדי עין וחדי תפיסה, ומסוגלים להגיע לתובנות במהירות? אם כך, ייתכן שיש בכם את התכונות החיוניות כדי להיות לקוחות סמויים, ולמלא את התפקיד בהצלחה.

בחברת iLEAD להדרכת אנשי מכירות, אנו ממליצים על הזמנת שירותי לקוח סמוי לפני ביצוע הדרכת מכירות, סדנת מכירות או סדנת שירות לארגון. בקרת לקוח סמוי בארגון המזמין תאפשר קבלת תמונה אמיתית ומלאה על חווית הלקוח, נקודות לשיפור ונקודות לשימור בארגון ובמערך השירות והמכירה ואלו יבואו לידי ביטוי בהדרכת המכירות מטעמינו.

בחברת iLEAD להדרכת אנשי מכירות תזכו לשירות בקרת לקוח סמוי מטעמינו ולהדרכת מכירות וסדנת שירות בהתאמה לממצאים! אנו מציעים 15 שנות ניסיון בארץ ובעולם בהדרכת מכירות.

להצעת מחיר ולהזמנת סדנת מכירות בעלות מוזלת באתרלחץ/י כאן!


לקריאה ועיון נוסף במאמרים בנושא לקוח סמוי: