הדרך להגדלת היקפי מכירות - סדנת פרזנטציה אפקטיבית לאנשי מכירות


הדרך להגדלת היקפי מכירות - סדנת פרזנטציה אפקטיבית לאנשי מכירות

פעמים רבות מילים כמו עמידה מול קהל, פרזנטציה, נאום ועוד נשמעות מרתיעות עבור רבים. ובכל זאת, עובדים ומנהלים רבים בארגונים שונים הם הקהל אשר נדרש בדרך כלל לבצע פעולות מסוג זה בתדירות גבוהה יותר. חשוב להבין כי יכולת עמידה מול קהל אינה מיומנות או כישרון מולד. מדובר ביכולת נרכשת לכל דבר אשר צריך ללמוד, לתרגל ולפתח כל הזמן. הנושא של עמידה מול קהל כולל בתוכו מגוון רחב פעולות שונות, כאשר הנפוצה ביותר כיום היא פרזנטציה.

פרזנטציה אפקטיבית למעשה מורכבת משלושה גורמים עיקריים. הכנה מראש מקיפה ומעמיקה, שפת גוף, וכמובן, קהל היעד. למעשה, רוב המשקל נמצא בתהליך ההכנה אשר צריך להיות מקצועי, אפקטיבי ונכון. זאת מכיוון כי במהלך פרזנטציה הלקוח הפוטנציאלי שואב את המידע והמסרים מהמנהל בזמן אמת, כך שאין מקום לטעויות או מריחת זמן. על המסר להיות מועבר באופן היעיל והחכם ביותר, זו האינדיקציה המובהקת ביותר אשר מאפיינת פרזנטציה אפקטיבית.

סדנת פרזנטציה מקצועית תכלול בתוכה מגוון רחב של מיומנויות וכלים אפקטיבית אשר מנהלים מוכרחים להחזיק בהם, על מנת שיוכלו להעביר את המסר באופן מרתק, סוחף ומקצועי. כמו כן, אחד היתרונות המרכזיים של סדנת פרזנטציה אפקטיבית הוא העובדה כי חלק ניכר מהסדנה מוקדם לתרגולים וחזרות. שלב זה מאפשר למנהל לתרגל את אשר למד ולקבל משוב אישי ממנחה הסדנה, שהוא בעל ניסיון רב בתחום.

כמו כן, סדנה יעילה אשר תניב תוצאות ותשפיע על הצלחת הארגון תכלול כלים כגון: שיווק נכון, יכולת שכנוע, שפת גוף, העברת מסר אפקטיבית, הכנה מקצועית של המצגת, הכרת קהל היעד והלקוח הפוטנציאלי, ועוד. סדנת פרזנטציה אפקטיבית הינה הכרח של ממש עבור כל ארגון ויכולה להתאים לעובדים, מנהלים, כהעשרה, וכחלק מתהליך של פיתוח מנהלים.

כאשר הפרזנטציה מועברת באופן אפקטיבי ומקצועי, מעוררת עניין וסקרנות, ומצליחה להעביר את המסר ללקוח באופן חכם, ההשפעה המיידית היא שגשוג והצלחת הארגון, לצד הגדלה ניכרת בהיקף המכירות והרווחים של הארגון. אחד השלבים החשובים ביותר כאמור, הינו התחלת הפרזנטציה. על המנהל לזכות בתשומת ליבו וסקרנותו של הלקוח הפוטנציאלי כבר מההתחלה, ולשפוך אור על המוצר או השירות הרלוונטי אותו הוא שואף למכור.

כאשר בעל הארגון רוכש עבור הצוות הניהולי סדנת פרזנטציה אפקטיבית ומקצועית הוא למעשה מבטיח כי המסר אותו הארגון שואף להעביר בהצלחה יעבור על הצד היעיל והנכון ביותר, ובכך יגידל את התעניינות הלקוח ואת האפשרות כי ירכוש את המוצר. מנהלים אשר סיימו בהצלחה את הסדנה והרחיבו את הידע שלהם בנושא ואף קיבלו מגוון רחב של כלים מקצועיים הצליחו להגדיל את רווחי הארגון באופן משמעותי תוך זמן קצר בלבד.

על גוף הפרזנטציה להיות מגובש ובנוי בצורה מקצועית, יצירתית ואפקטיבית, כאשר על המנהל לפתוח עם התחלה מעוררת עניין אשר מסבירה את סדר האירועים, לאחר מכן להמשיך עם הצגה של הנקודות החשובות ביותר אשר מעבירות את המסר והמוצר באופן המקצועי ביותר, ולסיים עם פתרון יעיל ויצירתי אשר מתבסס על אותו שירות או מוצר אותו הארגון מציע ללקוח.

על מנת להבטיח כי הלקוח לא יאבד עניין וסקרנות, על המנהל להשתמש בכלים יצירתיים ולדעת כיצד להשתמש נכון בשפת גופו. סדנת פרזנטציה מקצועית נוגעת בדיוק בנושאים אלה ומלמדת את המנהל כיצד להפוך פרזנטציה שגרתית, לפרזנטציה מעולה, אפקטיבית, יצירתית ומקצועית אשר תצליח לתפוס תשומת ליבו של הלקוח ואף לעניין אותו עד כדי רכישת המוצר או השירות הרלוונטים, וזה כאמור, הדרך המשמעותית ביותר להגדלת היקפי מכירות הארגון.