איך למכור טוב יותר מרחוק?

איך למכור טוב יותר מרחוק?

שנת הקורונה הביאה ללא מעט שינוים גדולים וקטנים, אלו משפיעים על מהלך היומיום שלנו בכמעט כל אספקט, החל מכניסה אל הקניונים ועד לריבוי של טייק אווי. אבל כשאנחנו מדברים על עולם המכירות שבוני מאינספור תיאוריות ושיטות מכירה, אנו יכולים לראות שינוי באחד האספקטים החשובים ביותר בתהליך המכירה והוא המפגש בין בני אדם. נכון שישנם עסקים ונותני שירות רבים היום שמבצעים עסקאות ונותנים שירות טלפוני או מקוון, אבל גם מיותר לציין כמה מידע נוכל להסיק מאדם שנכנס אלינו אל העסק, בין אם הסתכל על הסחורה מסביב או רק נעץ מבט בחלק מסוים של החנות. אז במציאות של ימינו כאשר קניונים נסגרים ונפתחים בכל שבוע, מכירה מרחוק יכולה להיות מענה מדהים  עבור לא מעט מאנשי המכירות ובעלי העסקים.

שגרת עבודה אמיתית - מכירות בזום או מכירה מרחוק

לא מעט עסקאות היום נעשות בצורה מקוונת ודרך הזום, אך לאל מכם שחדשים בשגרה הזו חשוב מאוד לדעת לתעל את השגרה הזו לטובתכם. לכן תדאגו להתייחס אל פגישות המכירה בזום או שירות הלקוחות הטלפוני כאל שגרת עבודה ''רגילה'', החליפו את בגדי השינה שלכם, סדרו את המיטה ותכינו לעצמכם לוז לכל יום ובו מספר הפגישות או המטלות שעליכם לעמוד בהם. שגרת עבודה מרוחקת או מכירה בזום דורשת גם התייחסות אישית יותר, לכן השתדלו לפתוח את השיחה בסמול טוק, שאלו לשלום הלקוח שלכם ונסו להראות צד אנושי בשירות מרחוק.

תסריט לכל דבר 

בעולם המכירות מתבצעים לא מעט סימולציות ןמתודות הדרכה שאמורות לעזור למוכרים להטמיע את החומר ולגרום לתיאוריות להתבצע הלכה למעשה, לא מעט מאפשרויות ההטעמה של החומר הוא על ידי בניית תסריט המתאים למוצר או לשירות. הדבר הזה רלוונטי עוד יותר כאשר אנחנו מדברים על מתן שירותים מרחוק או מכירה בזום, מכיוון שבתור מוכרים אנו עדיין אנשים זרים ללקוחות ולפי לא מעט מחקרים נראה כי השיחות הטלפוניות והמכירה בזום, קצרות יותר מהמכירות המתבצעות בצורה פרונטלית. לכן לפני שאתם פוצחים בשיחה קולחת בטלפון או בזום, זכרו כי גם למכירות בזום חשוב להגיע מוכנים ועם תסריט מראש על מנת לחדד את הנקודות הרלוונטיות למוצר אותו נרצה לשווק או איך להרגיע נכון את מקבל השירות.

שפת גוף והתעניינות

שפת הגוף תופסת חלק לא קטן ביחסים שבין בני אדם, ובגלל תקופת הקורונה המון מפגשים חברתיים נעשים מרחוק או באמצעות עזרים טכנולוגים ומעט מעלימים את שפת הגוף המתבצעת בין בני אדם. אבל לא כך הדבר כאשר אנחנו מדברים על מכירות דרך הזום או שירות לקוחות מקוון, מכיוון שאחד הדברים הראשונים שהלקוח ירגיע עלינו הוא למשל החוסר נוחות שלנו אל מול המצלמה. במצב שכזה אולי לגרום ללקוח שלנו להתערער בנוגע לבחירת המוצר ואולי יראה את החוסר הנוחות כמצב שבו לא ירצה ''להטריד'' אותנו ולשאול שאלות. לכן למרות ששירות הלקוחות או המכירה נעשים כיום מרחוק ומהזום, חשוב לשמור על שפת גוף חיובית, נינוחה ולקרוא נכון את הלקוחות שלנו. כל אלו חשובים לא פחות משירות לקוחות פרונטלי. בנוסף לשפת הגוף חשוב מאוד לשאול שאלות מכוונת את הלקוחות שלנו ואת מקבלי השירות, לבדוק האם הם משתמשים בשירות בפעם הראשונה? האם בדקו על שירותים דומים? במצב של ריחוק חברתי שאלות מהסוג הזה יעזרו ללקוחות שלכם להרגיש התעניינות מצדכם וגם ירגישו מספיק בנוח לענות לכם על שאלות או לשתף אתכם יותר פעולה או אפילו להבין איזה מוצר הם בדיוק מחפשים.

מעוניינים לדעת איך למכור בזום? צרו קשר עכשיו והזמינו את סדנת מכירות בזום