איך לבחור מתנה לעובדים?

העובדים הם המשאב הכי חשוב בארגון, ואין ספק כי ללא העובדים הארגון לא יוכל לספק שירות איכותי ללקוחותיו. זה לא סוד אם כן שהמשאב האנושי בארגונים, הולך ומקבל משמעות גדולה יותר ויותר לאור עליית התחרות בזירה העסקית. וכי הרצון לשמר עובד טוב שתפוקותיו גדולות, ולייצר אצלו מוטיבציה מתמשכת המעבידים צריכים להקצות משאבים לא מבוטלים לרווחת העובד. אכן כדי שהעובדים בארגון יעשו עבודה טובה, יש צורך להשקיע בהם ולהראות קורט של איכפתיות כלפיהם. כמובן שאחת הדרכים להבעת אכפתיות כלפי העובדים היא להעניק להם מתנות בחגים ובאירועים מיוחדים אחרים. ישנן הרבה מאוד סוגים של מתנות שניתן להעניק לעובדים בארגון. כמובן שהדבר החשוב ביותר הוא עצם הענקת המתנה, והיא כשלעצמה מהווה צעד מבורך. כאשר מעניקים מתנה לעובדים המשמעות היא שהארגון מתייחס אליהם קודם כל כבני אדם ואחר כך כעובדים.

לפיכך למנהלות ומנהלי משאבי האנוש והרווחה נוספו משימות ואתגרים חדשים, שלפעמים אינם מהווים אפילו חלק מהכשרתם, אבל הם בהכרח משהו שמצפים מהם לבצע. בין היתר עליהם למצוא מתנות לעובדים שיהיו גם מגניבות, גם מקוריות, גם במסגרת התקציב וגם שיהיו שוות יותר מהמתנות שחילקה החברה המתחרה. אז איך עושים את זה, איך בוחרים שי לעובדים? הנה כמה טיפים לסיוע.

איך לבחור מתנה לעובדים? 

הכלל הראשון הוא כי מתנה לעובדים צריכה להתאים למכנה משותף רחב של העובדים. אפשר אם כן לבחור במוצרים כמו מגבות, תיק לטיולים, מארז יין, סט כוסות קפה, מצעים, כלי מטבח סטנדרטיים, או אפילו סט לקמפינג כל אלו יהיו שימושיים כמעט לכל משפחה ולכל בית. אולם בואו לא נתבלבל, עד כמה שזה אולי מגניב להדפיס את הלוגו של הארגון על מעמד לעטים, מי משתמש במעמד לעטים?!

לכן מומלץ כי המתנה בחגים תהיה מוצר שימושי, וזהו כלל מספר שניים. השאיפה היא להעניק שי לעובדים שהוא מוצר שיישאר אצל העובד למשך מספר רב של שנים. זיכרו כי מתנה שימושית לא רק תשמח את העובד שיקבל מוצר שהיה זקוק לו, אלא היא גם תזכיר לו את החברה בכל פעם שיעשה שימוש במוצר.

זול זה יקר״, במיוחד כשמדובר בעובדים שהארגון חפץ ביוקרם. יש לזכור כי אף עובד לא ישוויץ במתנה שקיבל אם היא נראית לא טוב, מתפרקת או פשוט לא משהו. לכן במקרים רבים עדיף להשקיע עוד כמה שקלים כדי לדאוג ולוודא שאכן המתנה לעובדים בארגון ראויה, כי הם יעריכו את המתנה שקיבלו ושהם בחלט נהנים להשתמש בה.

מתנה מקורית לעובד

אלמנט ההפתעה, המקוריות והייחודיות יהפכו את אותה מתנה לעובדים למשהו מיוחד. אין ספק כי מתנה מקורית לעובד תעיד על ייחודיות. יתרה מכך, פסיכולוגים מגדירים מתנה טובה כשמשהו שהאדם מעוניין בו אבל לא נעים לו לקנות לעצמו. דברים שאנו חשים רגשות אשמה על שאנו חושקים בהם. באופן מוזר דווקא האשמה היא שהופכת את המתנה לכזו שנחשבת לטובה בעיניינו.

קחו לדוגמה סדנאות הדרכה שייתכן והעובדים של הארגון היו אומרים לעצמם כי הם בבחינת מתנה מקורית לעובד, כזו שתקדמם. אולם, מבחינתם להשקיע בה הוא בבחינת מותרות. אבל אם סדנה כזאת היא אחת מהאופציות לקבל מתנה לעובדים לחג, הרי שיהיו מי שיפרגנו לעצמם ויחליטו לקחת אותה בתור שי לעובדים.

כך גם לגבי משחק קופסה, המאחד בני המשפחה וחברים לשחק בו יחדיו. פעילות העומדת בניגוד לעידן הדיגיטלי הנוכחי בו רובנו יושבים יחד כשכל אחד בוהה במסכו הוא.

בזכות עבודתנו עם ארגונים רבים בתהליכי ייעוץ ופיתוח ארגוני, סדנאות למנהלים, קורס מכירות, אנו ממליצים על ערכת "האופק היומי שלי!" כשי לעובדים, מתנה מקורית, או מתנה לעובדים ומנהלים. לפרטים נוספים ולהצעת מחיר אנא צרו קשר בלינק המצ"ב.