7 דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני שנרשמים לקורס מכירות בקבוצה


7 דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני שנרשמים לקורס מכירות בקבוצה

בין אם החלטתם לעבור הסבה מקצועית, ובין אם תחום המכירות הוא העבודה הראשונה שלכם עם היציאה לאזרחות, בכל מקרה יהא עליכם לעבור הכשרה. בהנחה שכל מי שקורא שורות אלה היה רוצה לדעת שהוא מקבל את ההכשרה הטובה והאיכותית ביותר, מטרת מאמר זה היא להאיר על שבע נקודות למחשבה, אשר יכוונו אתכם אל המסלול המתאים ביותר עבורכם. זכרו שלא כל מה שנחשב "טוב" ו"שווה" ברחוב, מבחינת ה"מרכזרם" (mainstream), הוא גם המתאים ביותר עבורכם. למה הכוונה? מסלולי הכשרה שונים, בתחום המכירות, שמים דגש על נקודות שונות. לעיתים האופי של המרצים בקורס פוגם בחוויה (והרי כל מי שהולך ללמוד מבקש חוויה חיובית!), גם אם התכנים מעניינים והאוירה חיובית. נקודה נוספת, ואולי המפתיעה ביותר, היא שלא לכולם מתאים ללמוד במסגרת קבוצתית.

אם כך, בראיה כוללת, ישנן אי אילו נקודות לשקול בבואנו להרשם אל קורס מכירות בקבוצה. מאמר זה, כאמור, יציג את שבע הנקודות החשובות. המספור אינו קשור לסדר החשיבות.

  1. צרכים מקצועיים

האם אתם זקוקים לתעודה? האם אתם נשלחים למסגרת של קורס מכירות, או סדנת מכירות מטעם הארגון בו אתם עובדים? בכל מקרה, השאלות הללו דורשות בדיקה: חשוב לבדוק כי קורס מכירות כזה או אחר אכן מקנה לכם תעודה בסוף מסלול ההכשרה, אם ברצונכם לעסוק במכירות מיד לאחר מכן. חשוב, כמובן, לבדוק שתכני הקורס והמסגרת הזמן שהוא מציע עונים על צרכי הארגון.


  1. זמן

קורס מכירות עשוי להמשך מספר שבועות. לעומת זאת, סדנת מכירות עשויה להמשך יום אחד, ואולי, במקרים מסויימים, יומיים או שלושה. נשאלת השאלה, עד כמה אתם פנויים להכשרה ממושכת יחסית? מה רמת הסבלנות שלכם? האם אתם מעוניינים בתהליך הכשרה ארוך ומעמיק מעט יותר, או שדי לכם במספר ימים שבהם תקבלו כלים והשראה, ותרגישו שאתם יכולים לצאת לדרך? האם קורס המכירות מתקיים בשעות נוחות, אשר יאפשרו לכם לשלב אותו בקלות עם עבודה ושגרה?

אלו הן שאלות למחשבה, שהתשובות עליהן ינחו אתכם אל הכשרה באורך המתאים לכם: קורס מכירות למי שמעדיף תהליך מובנה ומסודר, ארוך מעט יותר, או סדנת מכירות, המציעה תהליך קצר וקולע, אך כזה שמקנה המון ידע וכלים, וגם הרבה השראה.

 3. מוכנות ואוריינטציה

נקודה זו הינה המשך לנקודה הקודמת, המתייחסת לזמן, גם אם בעקיפין. יש לציין כי נקודה זו מתייחסת אל קורס מכירות או סדנת מכירות באופן כללי, אך בקבוצה בפרט, למרכיב הזמן יש גם תפקיד חשוב, אשר נובע מכך שלא כל התלמידים בקבוצה נמצאים באותה נקודת פתיחה. ייתכן שאתם נמצאים ברמה מתקדמת יותר, אולי האוריינטציה שלכם לתחום המכירות ברורה ומפותחת יותר. לפיכך, ייתכן כי לא תרצו לבזבז זמן יקר על קורס מכירות או על סדנת מכירות למתחילים, כאשר ברור שאתם נמצאים בנקודה מתקדמת יותר – בין אם בזכות נסיון שצברתם בעבר, ובין אם בזכות מידה רבה יותר של בטחון ביכולותיכם, שלא לכולם יש בתחילת ההכשרה.

אי לכך, מומלץ לברר ולהתעניין לגבי קהל היעד של הקורס, וכך לדייק את הסיווג שלכם, כך שבסופו של דבר, תגיעו לקורס שיתן את המענה המדוייק ליכולות ולאוריינטציה שלכם במסגרת קורס מכירות.

  1. כסף

מדובר בנקודה רגישה אצל רבים מאיתנו. קרוב לודאי שרבים ימנעו מלהרשם אל קורס מכירות, או אל סדנת מכירות, בגלל הכסף. "יקר מדי", "אני לא יכול להרשות לעצמי" הם משפטים שכיחים. דרך אחת להתמודד עם סוגיית הכסף, היא למצוא קורס מכירות או סדנת מכירות חינמיים. הרשת מלאה בהם. ברם, יש לקחת בחשבון שתשלום פירושו מחוייבות. במילים אחרות, כאשר אנחנו משלמים על מוצר או שירות, נהיה מחוייבים יותר לעשות בו שימוש. בהקשר הספציפי של קורס מכירות, או סדנת מכירות, מי ששילם, על פי הרוב ישתתף במפגשים באופן סדיר, למעט מקרים חריגים, אשר ימנעו ממנו להשתתף. נקודה נוספת הנוגעת לכסף, שעשויה לשנות את הגישה כלפיו היא שכל קורס שתקחו, בפרט קורס מכירות, או סדנת מכירות, מהווה השקעה לטווח ארוך, שברוב המקרים, צפויה לחזור אל המשתתף, ואף להגדיל את עצמה. לאור זאת, לא שווה להשקיע בהכשרה?

אלו שבאמת מתקשים לשלם מחיר מלא, יכולים לקבל הנחה בסדר גודל כזה או אחר. מי שבאמת רוצה לעבוד ולהרוויח, תמיד יצליח למצוא פתרונות אשר יאפשרו לו לשלם עבור קורס מכירות או סדנת מכירות.  נקודה אחרונה אך חשובה: מכיוון שמשך סדנת מכירות הינו ימים אחדים, ולא שבועות או חודשים, קרוב לודאי שעלותה תהיה נמוכה יותר.

  1. מרצים

כיום, כל המידע זמין ברשת, ואפשר לדעת על הכל וכמעט על כל אדם. שווה לערוך חיפוש ותחקיר על המרצה, או המרצים המעבירים קורס מכירות, או סדנת מכירות אליה ברצונכם להרשם. זאת, על מנת לדעת מה הרקע שלהם, המוניטין בתחום העיסוק שלהם ואפילו עד כמה אתם מתחברים אליהם, מתוך תחושת בטן בלבד (ואולי דווקא תחושת הבטן חשובה יותר מהכל?). ממש כשם שמקצוע המתמטיקה יכול להיות שנוא על תלמידים בגלל המורה, שאינו יודע להעביר את החומר בצורה אפקטיבית, כך גם מקצוע המכירות עשוי להרגיש "לא קשור", ותתקשו להתחבר אליו בגלל שאינכם מתחברים אל המרצה, או שדעתכם עליו אינה חיובית. משום כך, חשוב "להכין שיעורי בית", לפני שתחליטו להרשם אל קורס מכירות או סדנת מכירות. לדעת בפני מי אתם עומדים.

  1. תכנים

פרט למידת התאמתם אל צרכיכם המקצועיים, או אל צרכי הארגון, התכנים צריכים לעניין ולמשוך אתכם. אחרת, לשם מה לרתום את עצמכם לטובת קורס מכירות או סדנת מכירות? המפתח בכל מקצוע או תחום עיסוק, ובכלל זה מכירות, הוא לאהוב את מה שאתם עושים, להתחבר אל התכנים שאותו תחום פותח בפניכם. לכן, בבואכם להרשם להכשרה בתחום המכירות, בין אם זהו קורס מכירות או סדנת מכירות, חשוב שתבדקו מהם התכנים שהקורס מציע. האם הם מושכים אתכם, מעניינים, ובעיקר, האם הם שימושיים ומעשיים דיים, כדי לשרת אתכם בחייכם המקצועיים?

  1. שימור

חשוב שהקורס יהיה התחלה של תהליך למידה, או חלק ממנו. במילים אחרות, קורס מכירות צריך המשכיות מסויימת. לעיתים תהיה זו סדנת מכירות, או אימון למכירות. כך או כך, ידע שנרכש במסגרת קורס מכירות זקוק לרענון אחת לתקופה. זאת, בדמות מפגשים המקניפ כלים חדשים, "משוכללים" יותר, במסגרת של סדנת מכירות ממוקדת בנושא מסויים, כגון ניהול משא ומתן עם לקוחות, טיפול בהתנגדויות וכיו"ב.

ועוד נקודה אחת: קורס מכירות וגם סדנת מכירות מתנהלים בפורום קבוצתי. רובנו נשלים עם עובדה זו, שהרי רוב חיינו, אנחנו לומדים במסגרת קבוצתית. יחד עם זאת, כאנשים בוגרים, יש לנו הבחירה, וגם הידיעה המדוייקת יותר, האם ועד כמה למידה בקבוצה מתאימה לנו, כבני אדם. לא לכולם מתאים ללמוד בקבוצה. לא כולם מרגישים די בטוחים, במיוחד אם הם מגיעים לקורס בתחום המכירות ללא ידע כלל, או עם ידע מועט. לא לכולם יש רקע בתחום המכירות, ולא כולם בטוחים ביכולותיהם בתחום. במקרה כזה, חשוב לשקול בקפידה ולעומק האם כדאי לפנות למסגרת קבוצתית שכזו, או שאולי עדיפה מסגרת פרטנית, כמו אימון אישי.

השלם את הרישום לקורס מכירות באימון אישי עם מאמן מכירות 1/1 עכשיו, הצטרף להצלחה! הירשם לקורס מכירות באימון אישי באתר ובמחיר מוזל, לחץ כאן!


קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא קורס מכירות או קורס מכירות באימון אישי: