מה לבדוק לפני שמזמינים סדנת מכירות לאנשי מכירות

מה לבדוק לפני שמזמינים סדנת מכירות לאנשי מכירות

סדנת מכירות מיועדת למגוון רחב של אנשים, החל מצעירים אשר מגלים עניין ראשוני בעולם הרחב והמגוון של המכירות ורוצים לנסות את מזלם, אנשים שנמצאים בתחילת דרכם המקצועית ורוצים להעמיק את הידע שלהם, לשפר את הטכניקות ולקבל כלים נוספים למהלך עבודתם, ועד אנשי מכירות מנוסים, ותיקים, אשר זקוקים לרענון וחידוש הכלים והטכניקות הקיימות. בעקבות כך, לכל סדנת מכירות מסלול אחר אשר שם את הדגש על מגוון נקודות שונות. לכן, יש משמעות רבה לבדיקה מעמיקה של אופי סדנת מכירות על מנת לראות כי היא אכן תענה על מירב הצרכים הרלוונטים.

לפני שמזמינים סדנת מכירות, חשוב לבחון מספר גורמים קריטיים. אחד הדברים הראשונים שחשוב לבדוק לפני הזמנת סדנת מכירות הוא קודם כל, מי מעביר את הסדנה. האם מדובר בחברה מקצועית ומוכרת, או אולי מדובר באדם פרטי אשר החליט על דעת עצמו כי יש לו מספיק ידע וכלים על מנת להעביר אותם הלאה ולקבל על כך תשלום. כמו כן, עם הקדמה הטכנולוגית והתפתחות המדיה, ניתן למצוא עשרות הרצאות חינמיות ואתרים עמוסים בתוכן, לכן חשוב במיוחד לבדוק כי אתם לא מסתפקים רק בידע כללי שקיים ברשת. סדנת מכירות מקצועית אמורה לספק הרבה מעבר לידע, ולהעניק כלים, טכניקות, ושיטות לימוד ייחודיות לאנשי מכירות.

דבר נוסף שדרוש בדיקה  לפני הזמנת סדנת מכירות היא הנכונות והמחויבות להשקיע זמן ומשאבים. אנשי מכירות רבים מרגישים כי הם הגיעו אל מבוי סתום בקריירה שלהם, הביטחון העצמי יורד, והתפוקה בהתאם לכך. עם זאת, לא כולם מוכנים להקדיש לכך את הכסף, הזמן, והאנרגיה הנדרשים לשיפור יכולות המכירה, העמקת הידע, ורענון ארגז הכלים הקיים. אותו הדבר בדיוק יכול להתקיים גם אצל אנשי מכירות בתחילת דרכם, אשר מאמינים כי רפרוף מהיר ברשת תהפוך אותם לאנשי מקצוע מצליחים. אך האמת היא שדרושה סדנת מכירות מקצועית וטובה על מנת לשפר יכולות, ולהפוך לאיש מכירות טוב יותר. בהתאם לכך, נדרשת נכונות אמיתית להשקעה, וסבלנות.


נקודה נוספת לבדיקה היא האם מתאימה לכם יותר סדנת מכירות קבוצתית, או אולי דווקא סדנת מכירות אישית ופרטנית. אנשים רבים מתקשים להיות בקבוצה גדולה של אנשים, וחווים קושי להתרכז, להקשיב, ולעיתים אף יכולים לחוש באי נעימות וחוסר ביטחון מול קבוצה גדולה. בדיוק עבור אנשים כאלה קיימת גם סדנת מכירות אישית, שיכולה לתת מענה ראוי לכל מי שמעדיף יחס אישי ולהימנע ממסגרת המונית וקבוצתית. מומלץ לבחון את ההעדפה שלכם לפני הרשמה לכל סדנה או קורס, על מנת לאפשר תוצאות אפקטיביות, ותהליך למידה על הצד הטוב ביותר, ללא הפרעות ואי נעימות שיכולים לנבוע מבחירה לא נכונה.

ולבסוף, לפני שאתם נרשמים לסדנת מכירות הקפידו ללכת על סדנה שמתאימה באופן מושלם לצרכים שלכם, ולרמת הידע שלכם. כאמור, ישנן סדנאות שמתאימות יותר לאנשי מכירות מנוסים ובעלי ותק, ויש סדנאות שמתאימות למי שנמצא בתחילת דרכו המקצועית. אמנם כל סדנה מעבירה תכנים דומים, אך דמה דגש על דברים שונים, ולכן ומומלץ לבחון היטב לפני ההרשמה את תוכן הסדנה, על מנת למנוע מצב בו אתם מרגישים כי אתם יודעים יותר טוב משאר המשתתפים, וגם מצב בו אתם מרגישים מאחור, ולא באותה הרמה של שאר משתתפי הסדנה. בנוסף, הקפידו לבחון כי אתם מתחברים למסר ולמידע שמעבירה סדנת המכירות כך שתוכלו, בנוסף ולהעשרת הידע והכלים, גם באמת ובתמים ליהנות וליישם את כל הנלמד במהלך הסדנה הלכה למעשה בכל יום מחדש.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.