4 מפתחות להצלחת סדנת מכירות


4 מפתחות להצלחת סדנת מכירות

כאשר נגשים לחפש סדנת מכירות, חשוב להקפיד ולבדוק כי מדובר בסדנה יעילה, מקצועית, מעשית וממוקדת. כידוע, עולם המכירות הינו עולם תחרותי במיוחד, ובעקבות כך קיים בשוק היצע בלתי נגמר של קורס מכירות, סדנת מכירות, ומגוון הרצאות אונליין שמבטיחות לשדרג משמעותית את יכולות המכירה של כל אחד במינימום זמן. אך על מנת לבחור נכון, חשוב להקפיד כי מתקיימים ארבעה מפתחות בסיסיים להצלחה של סדנת מכירות.

סדנת מכירות מקצועית ואיכותית תכלול בתוכה מגוון כלים אפקטיבים, תעביר ידע ממוקד וחשוב, ותבצע סימולציות לקראת סיום הסדנה. כאשר המטרה היא לשדרג כל איש מכירות ותיק וחדש כאחד, ולשלוח אותו בחזרה לעולם המכירות עם טכניקות שישפרו את ביצועי המכירה ואת איכות המכירה. כמו כן, ישנה חשיבות רבה להכיר את סוגי הלקוח הקיימים, על מנת לדעת באילו כלים להשתמש, דבר המשתנה מלקוח ללקוח. סדנת מכירות אפקטיבית משיבה את הביטחון העצמי לאיש המכירות, ומחזירה אותו אל המירוץ עם תשוקה מחודשת, ביטחון, ומגוון רחב של טכניקות וכלים מחודשים.

כאמור, סדנאות מכירה מקצועיות תכלול בתוכה ארבע מפתחות להצלחה בטוחה, ולא תתפשר על פחות מכך:

  1. המפתח הראשון בסדנאות מכירה מוצלחות, החשוב והקריטי ביותר הוא התמודדות נכונה מול התנגדות. אחד מן הדברים הנפוצים ביותר הקיימים בעולם המכירות הוא התנגדות הלקוח. פעמים רבות נתקל קודם כל ב-״לא״. כאנשי מכירות חשוב להבין את מהות ההתנגדות, ולהחזיק בכלים ובטכניקות הנכונות והמקצועיות ביותר על מנת לדעת להתמודד עם אתגר מסוג זה כשהוא מגיע. קיימים סוגים שונים של התנגדות, כאשר הסיבה משתנה מלקוח ללקוח. על איש המכירות לדעת להבחין ולזהות את סוג ההזדהות. סדנת מכירות מעניקה את הידע והכלים מול נושא מורכב זה, ומלמדת כיצד לפעול ולהתגבר על סיטואציה כמו התנגדות, על מנת בסופו של דבר, לסגור או להגדיל מכירה, ולא לוותר לאתגר.
  2. המפתח השני לסדנת מכירות והלא פחות חשוב הוא זיהוי נכון ומדויק של צורך הלקוח. כאשר איש מכירות לא קשוב לאדם שעומד מולו, או במילים אחרות ללקוח הפוטנציאלי מולו, המכירה יכולה להתפספס במהירות ובקלות. על מנת לזהות את צרכי הלקוח יש קודם כל להקשיב כראוי, ובעיקר לשאול את השאלות הנכונות. צריך לזכור כי לפני החתירה למכירה, מדובר באדם, וממש כמו כל בני האדם, אוהב ורוצה שיקשיבו לו, ויזהו את הצרכים שלו. סדנת מכירות מלמדת כיצד לעשות זאת, ומעניקה את הכלים והטכניקות לכך. כאשר התוצאה הסופית צריכה להיות הבנה, הקשבה, וזיהוי מידי ופשוט של צורך ומענה עליו.


  1. המפתח השלישי בסדנת מכירות עוסק בתועלת המוצר שהלקוח יפיק, אם יקנה אותו כמובן. לאחר שנלמדת השיטה כיצד לזהות את צורך הלקוח, אחד מן הדברים החשובים ביותר הוא להבהיר ללקוח כי המוצר אותו אתם מנסים למכור הוא אפקטיבי, יעיל, ובעל תועלת רבה. מדובר בנושא לא פשוט, שגם אנשי מכירות ותיקים ומנוסים לא תמיד יודעים לעשות, או לא שמים עליו דגש מספיק חזק. סדנת מכירות מקצועית וממוקדת, מלמדת כיצד להדגיש את יעילות המוצר על פני מוצרים אחרים, ובמילים אחרות מלמדת כיצד לשכנע את הלקוח שהוא צריך את המוצר הרלוונטי.
  2. המפתח האחרון להצלחת סדנת מכירות מקצועית ויעילה הוא למידה של פסיכולוגית הלקוח. אחד מן הדברים החשובים ביותר, שמקדמים מכירה והופכים אותה לאיכותית, מקצועית ונכונה, הוא הבנה עמוקה של מערכת היחסים המתקיימת בין איש המכירות ללקוח. כאשר המטרה היא הקניית כלים וטכניקות על מנת ליצור שיח נכון שיקדם את המכירה, להקשיב, ולזהות את שפת גופו.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירותקורס מכירותסדנת מכירותאימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.