חשיבות התכנון של פרזנטציה אפקטיבית בעזרת המחברת "להציג!"


הרבה פעמים במהלך הקריירה, או אפילו עוד הרבה לפני במהלך הלימודים, אתה צריך להציג פרזנטציה אפקטיבית הכוללת דיבור בפני קהל. זוהי יכולה להיות פרזנטציה לפני הכיתה במכללה המשפיעה בסופו של דבר על הציון שלך; זוהי יכולה להיות פרזנטציה לפני משקיעים אשר צריכים לקבל החלטה האם להשקיע בפרויקט שלך; זוהי יכולה להיות פרזנטציה עבור ההנהלה בחברה ואפילו פרזנטציה של מוצר בפני לקוח או קבוצת לקוחות. אני מציין זאת בשביל להזכיר לכם עד כמה חשוב להעביר את הפרזנטציה בצורה אפקטיבית. אין בכוונתי להלחיץ אתכם, אך שלא יהיה ספק, בדרך כלל הנסיבות בהן עושים פרזנטציה הם בהכרח בעלות השפעות כלכליות. אז איך עושים פרזנטציה אפקטיבית שמעבירה את המסר ומשיגה תוצאות?

ברמת העיקרון התשובה היא די פשוטה – צריך להתכונן מראש. לכולם ברור שבשביל לעשות פרזנטציה צריך להתכונן. למשל הסטודנטים, ולא רק הם, משתמשים במצגות פאוורפוינט בשביל להכין את המצגת. אך במקרים רבים נראה כאילו הם שמו את כל האנרגיה בהכנת המצגת הגרפית ולא בהכנה אמתית לפרזנטציה. בשביל לעשות פרזנטציה אפקטיבית תצטרכו לחשוב בפרספקטיבה חדשה לכל תהליך התכנון של הפרזנטציה. זה יפה ונחמד שהכנתם גרפים, תרשימי עוגה ומצגות פאוורפוינט עם תמונות ואפקטים אבל זה ממש לא מסתכם בזה. אלו הם רק אמצעים אבל כאשר מתמקדים בהם שוכחים את הדבר האמתי – העברת המסר בצורה אפקטיבית.

כאשר אנו רוצים פרזנטציה אפקטיבית אנו לא יכולים לשים את הדגש אך ורק על התוכן, על הנתונים המדויקים ועל הנימוקים המשכנעים. אנו חייבים לשים את הדגש על כל צורת ההצגה והעברת המסרים. חלק חשוב מהמצגת הוא הדיבור בפני קהל; צורת העברת המסרים אינה מנותקת מסוג הקהל שבפניו מציגים ורבים לא מבינים שיש להתאים את המצגת לקהל. גם שפת גוף משחקת כאן תפקיד חשוב. כל אחד יכול להציג בצורה אפקטיבית, בתנאי שיתכונן מראש. ההכנה מראש חייבת לקחת בחשבון כמה סוגיות שאנשים בדרך כלל נוטים להזניח. זה לא שהם לא חושבים על נקודות אלו כאשר הם צריכים להציג מצגת, הם פשוט לא מטפלים בהן בצורה מודעת. כאשר מתכננים מצגת יש לשאול את עצמינו את השאלות:

  • למי אני מציג?
  • מה אני מציג?
  • איך אני מציג?
  • האם הקהל הבין את כוונתי?

רק כאשר אנו מתכוננים בצורה מסודרת למצגת אנו מטפלים בנושאים אלו בצורה מודעת ובתשומת הלב הראויה. מחברת העבודה ״להציג!״ דנה בנושאים אלו בצורה רחבה, עם הסברים ותרגילים. מחברת העבודה ״להציג!״ מסייעת לכל מי שצריך להציג פרזנטציה בפני קהל. המחברת מציעה מודלים לתכנון והכנה של פרזנטציה אפקטיבית משפת גוף ודיבור בפני קהל ועד לשאלה האם המסר עבר. הצגה אפקטיבית דורשת מיומנויות מיוחדת אך אלו הן מיומנויות הניתנות לפיתוח. מחברת העבודה ״להציג!״ מסייעת לך להעביר את המצגת בצורה אפקטיבית על ידי שימוש במודל מיוחד. בשביל ליצור פרזנטציה מוצלחת, כל מה שצריך הוא לתרגל וליישם את המודל.