איתור נקודות מפתח במהלך מכירה

ניהול שלבי המכירה בצורה נכונה וטובה יכולים לעשות את ההבדל בין מוכר טוב ובין מוכר רע. הליך מכירה אידיאלי מבוסס על מספר שלבי מפתח שאותם חשוב מאוד שתדעו על מנת לצלוח את המשימה. ראשית כל לפני כל הליך מכירה חשוב מאוד לנסות ולהבין מול איזה לקוח אתם עומדים. ככל שתצליחו להגיע אל שורש ההבנה, כך הסיכוי שתצליחו בסופו של יום למכור לו את המוצר יהיה גדול יותר. קורס מכירות ילמד אתכם כיצד לקרוא ולהבין איזה סוג של לקוח עומד מולכם, וכיצד תוכלו לשאול שאלות אשר יספקו לכם את כל התשובות הדרושות עבורכם.

לאחר שתבינו איזה סוג של לקוח עומד מולכם, עליכם לבצע עוד מספר פעולות פשוטות על מנת שתוכלו לבצע מכירה נוחה ואידיאלית עבורכם. השלב הבא הוא הבנת הצרכים של הלקוח, ככל שתבינו יותר טוב מה הלקוח צריך ובמה הוא מתעניין כך תוכלו להתאים לו את המוצר או השירות האידיאליים לדרישותיו. לקוחות ברוב המקרים מגיעים ספקניים ביותר, בטח אם אתם אלה שפניתם ללקוח ולא הלקוח הוא זה שפנה אליכם. סדנת מכירות תסביר לכם בדיוק כיצד יוצרים גירוי אצל הלקוח גם אם הוא לא זה שעשה את הצעד הראשון. עליכם לגרום ללקוח להבין כי הוא צריך אתכם, למרות שבפועל ברוב המקרים זה בדיוק ההפך.

לכל איש מכירות יש זמן מוגבל מאוד ליצור גירוי אצל הלקוח שעומד מולו, וברגע שאותו חלון הזדמנויות חולף לעולם לא תצליחו להחזיר את הגלגל לאחור. זוהי הסיבה לכך שבמהות של קורס מכירות, אחד מהנושאים הראשונים שנלמדים זה כיצד לשווק ולהציג את המוצר וכיצד לאתר את הדרישות והצרכים של כל לקוח. לעיתים תהליך המכירה יהיה קל ופשוט כאשר מגיע לקוח שיודע בדיוק מה הוא רוצה ומה הוא צריך. אך לא פעם אתם תעמדו מול הליך מכירות קשה וסיזיפי מאוד אשר מצריך מכם את כל מיומנויות המכירה אותם למדתם במהלך סדנת מכירות.

זיהוי של עוגנים או נקודות מפתח במהלך מכירה יכול להפוך את החיים שלכם בתור אנשי מכירות לקלים ביותר. ככל שתספקו ללקוח שעומד מולכם שאלות מדויקות, כך תוכלו להקל על הליך המכירה שלכם ולכוון את הלקוח בדיוק אל המוצרים או השירותים שמעניינים אותו. לקוחות לא אוהבים שמבזבזים להם את הזמן, לכן חשוב מאוד שתעשו את הליך המכירה בצורה מדויקת, מהירה ומהנה. ככל שהלקוח ירגיש שכיף לו לעמוד מולכם ולשתף אתכם במה שהוא מחפש, כך תוכלו למשוך יותר זמן ולגרום לו להתעניין ביותר מוצרים או שירותים.

כולם כבר יודעים כי לקוח מרוצה הוא לקוח שבסופו של יום גם יחזור אליכם. ככל שתשאירו על הלקוח רושם חזק יותר, כך גדלים הסיכויים כי הוא יחזור דווקא אליכם על מנת להתעניין במוצר או בשירותים נוספים בעתיד. קורס מכירות יסביר לכם בדיוק כיצד יוצרים את הרושם הראשוני החזק הזה, וכיצד ניתן לגרום ללקוח לזכור אתכם לטובה ולא לרעה. לא מן הנמנע כי ככל שתדברו על השירות או המוצרים שאותם אתם מספקים כך הלקוח יראה את זה בתור ניסיון "דחיפה" ולא ניסיון מכירה. חשוב מאוד לעשות את כל השלבים בצורה מתונה ומדודה, ולהבין מתי נחצה הגבול שממנו יהיה קשה מאוד לחזור. סדנת מכירות אצלנו תלמד אתכם בדיוק מתי כדאי לכם לוותר על הלקוח הנוכחי ולעבור ללקוח הבא, כי בסופו של יום ברגע שהלקוח איבד עניין זה בדיוק הזמן להתחיל ולחפש את הלקוח הבא שלכם.