06 Feb
06Feb


כוחו של התת מודע במכירה 

בספרו "כוחו של התת-מודע" ד"ר ג'וזף מרפי שופך אור על המנגנון האמיתי ששולט בחיי האדם. תת המודע! תת המודע, הקרוי לעיתים לא מודע הוא אחד ממרכיבי נפש האדם. זיגמונד פרויד (1856-1939), אבי הפסיכואנליזה, חילק את נפש האדם לשלושה חלקים: קנייה מהירה של דירה אך התלבטות בת שעה בין קנייה של 3 ספרים הינה תוצר של מחשבה, רגש או זיכרון. ברגע שקיימת ההבנה שהתת מודע הוא זה שמנהל את כל המהלכים והתהליכים החברתיים והאנושיים, מגיעה ההצלחה בעולם המכירות. אנשי מכירות אשר מבינים שתת המודע הוא המפעיל הגדול של האדם, ישתמשו בכוחו של תת המודע שלהם להיות תקשורתיים יותר ואוהדים יותר, ובכך יגרמו ללקוח לאהוד יותר את המוכר ואת המוצר/השירות אותו הוא מציע. כמו כן, אנשי מכירות אלו יבינו שהקונפליקטים, ההתנגדויות וההתלבטויות העולות בעת תהליך המכירה מאת הלקוח אינן אישיות כנגד המוכר או פעולת המכירה אלא תוצר של זיכרונות עבר ורגשות מודחקים. הבנה זו תשחרר את המוכר מרגשות כעס או אי הבנה ותגרום לו להיות בתהליך המכירה כאדם חיובי, סבלן, מבין וקשוב. תכונות אשר גורמות למכירה להתקיים בקלות, לאחוזי המכירות לגדול וללקוחות לחזור שנית. המודע- ה"חומרים" הנמצאים בהכרה העכשווית של האדם. המודעות לרגשות, מחשבות ותחושות שקיימות בהווה. ליד המודע- ה"חומרים" הידועים לאדם. האדם אינו מרגיש/חושב/יודע "אותם" כעת, אך בעתיד (לכשיצטרך) יוכל "להשתמש" בהם. 

תת המודע- רגשות, זכרונות וחוויות המניעים את האדם מבלי שיהיה מודע אליהם. ברגע שקיימת מודעות לקיומו של התת מודע ולכוחו, מגיעה הרווחה, ההצלחה והפתרון לסוגיות רבות שהפריעו במהלך החיים. פעמים רבות אנשי מכירות הינם SUPER נחמדים, משקיענים ומקצועיים ועדיין, המכירות מדשדשות... מדוע? מכיוון שכוחות פנימיים בנפש האדם מנהלים, מניעים ויוצרים מציאויות ותהליכים חברתיים. יכול להיות שאיש המכירות הוא SUPER מקצועי אך בתת מודע שלו הוא מפחד להצליח. יכול להיות שאשת המכירות משתוקקת להצלחה אך בתת המודע שלה היא לא רוצה למכור יותר מאנשי המכירות (הגברים) שסביבה. התת מודע הוא זה שמנהל את כל המהלכים והתהליכים החברתיים והאנושיים מבלי שנהיה כלל מודעים לכך. בחירה שלנו במסעדה איננה אקראית, התלהבות שלנו מאדם אחד ולא מאחר טומנת סיבה ברורה.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  

סדנאות ILEAD להדרכת אנשי מכירות: