5 סיבות לשלוח את אנשי המכירות בארגון לסדנת מכירות מקצועית

5 סיבות לשלוח את אנשי המכירות בארגון לסדנת מכירות מקצועית

כל איש מכירות אשר מכיר היטב את עולם המכירות יודע כי מדובר בעולם תחרותי במיוחד. המרחב הבטוח והמקצועי שסדנת מכירות מאפשרת מעניק לאנשי המכירות מקום נוח ללמוד בו, להתפתח, ולהעמיק את הידע וההבנה בתחום. בין אם מדובר באנשי מכירות מנוסים ובעלי ותק, או באנשי מכירות חדשים לחלוטין.

כל איש מכירות אשר עוסק בתחום זמן מה, יכול להגיע למצבים של שחיקה וייאוש כאשר הוא נתקל במכשולים אשר מפריעים לו בדרך אל המטרה, שהיא בדרך כלל תהליכי מכירה נכונים ותוצאות אפקטיביות. בדרך כלל בעת קושי, איש המכירות נקלע למבוי סתום, והממונה עליו יכול לעצור את שירותיו לאלתר. סדנאות מכירה מקצועית נועדה בדיוק עבור אנשי מכירות ותיקים, אשר מרגישים צורך לחיזוק ורענון מיומנות, ידע, וטכניקות, על מנת לשפר את תהליכי העבודה, ואת התוצאות בהתאם לכך.


אנשי מכירות טובים מוכרחים להיות בעלי יכולות רבות, ובעיקר עם רמת רגישות גבוהה לאדם שעומד מולם, או במילים אחרות כלפי הלקוח. כמו כן, איש מכירות טוב שמגיע לתוצאות טובות יהיה בדרך כלל בעל יכולות אלתור, וחוש יצרתי מפותח במיוחד. בנוסף, אהבת אדם, ויכולת ורבלית מעולה, כמובן יכולים לעזור גם כן. בניגוד למקובל לחשוב, מדובר בתכונות אשר ניתנות ללמידה ולפיתוח, ולא בהכרח תכונות שנולדים איתן.

אז למה בכל זאת לשלוח איש מכירות ותיק לסדנת מכירות מקצועית?

  1. ראשית, סדנת מכירות מעבירה ידע רחב וחדש בזמן קצר יחסית, ויכולה לשדרג באופן ניכר כל איש מכירות באשר הוא. קשיים ואתגרי מכירה הם חלק בלתי נפרד מדרכו של איש מכירות, ואין זה משנה מהו הוותק של אותו עובד. בסדנת מכירות מקצועית, מתקיימת למידה מחודשת, ורענון של טכניקות מכירה, התמודדות מול קשיי מכירה, ומתן כלים לסיטואציות מורכבות.
  2. גם איש מכירות מנוסה, יכול לעיתים לשכוח את העומק והמורכבות של עולם המכירות, ולפעול על מצב אוטומט. מצב זה בדרך כלל מניב תוצאות פחות אפקטביות, ולכן חשוב במיוחד לרענן את הידע. סדנת מכירות מתאימה את שיטות המכירה, הכלים, והידע לכל סוג מכירה בפני עצמו. מן הראוי שאיש מכירות מעולם הנדל״ן יהיה בעל טכניקות וכלים שונים, מאיש מכירות שמתעסק בעולם המכשור הרפואי.
  1. הבנה עמוקה של הפסיכולוגיה של תהליך המכירה והלקוח. אנשי מכירות רבים לא יודעים לעומק את כל ההיבטים הפסיכולוגים החשובים של תהליך המכירה. בסדנת מכירות ניתנת האפשרות לנתח את הסיטואציה בזמן אמת, לזהות את דפוסי ההתנהגות, שפת הגוף, צרכיו של הלקוח, וכמובן מענה. כך תוכל להתאפשר הכוונה נכונה ומקצועית אל עבר ה״כן״ המיוחל.
  2. אחד מן הדברים החשובים ביותר שאנשי מכירות רבים, ותיקים ומנוסים אחד מפספסים, הוא העבודה כי איש מכירות אמור למכור צורך, ולא רק מוצר. על איש המכירות לאבחן את צורך הלקוח, ובהתאם לכך לגרום למוצר הרלוונטי להיות הפתרון המושלם עבור אותו לקוח. בסדנת מכירות מקצועית, מתקיימת למידה מעמיקה ורחבה על נושא זה, כך שתהליך המכירה יהיה נכון יותר, ויעיל יותר. ובהתאם לך, ההישגים ישתפרו באופן משמעותי.
  3. השבת הביטחון והדרייב. כאמור, עולם המכירות הוא אינו עולם פשוט, ולצד הצלחות, ישנם גם קשיים רבים. כאשר איש מכירות עובד זמן רב בתחום, יכול הביטחון והחשק לעבודה לרדת משמעותית. סדנת מכירות נועדה על מנת לעורר בחזרה את הדרייב לעבודה, וכמובן להשיב לאיש המכירות הותיק את הביטחון בעצמו ובהצלחה שלו. כל זאת על ידי מתן כלים רלוונטים, חדשים, ורענון של טכניקות וידע.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.