סדנת מכירות - מדוע כל עובד מכירות צריך סדנת מכירות אחת לתקופה?

סדנת מכירות - מדוע כל עובד מכירות צריך סדנת מכירות אחת לתקופה?

עולם המכירות הוא עולם שלא נח לרגע, וממשיך להתפתח, להשתנות, ולהשתדרג, בהתאם לשוק, לטכנולוגיה, ולמגוון נוסף של גורמים. מדובר בעולם רחב במיוחד, עשיר בתחומים ובנושאים. בהתאם להתפתחות הבלתי פוסקת של עולם המכירות, גם אנשי מכירות ותיקים, מנוסים ומפולפלים, זקוקים לרענון וללמידה מחודשת אשר תעדכן אותם בכל השינויים ותשאיר אותם מעודכנים, או במילים אחרות, גם אנשי מכירות ותיקים זקוקים לסדנת מכירות.

בדרך כלל נהוג לחשוב כי סדנת מכירות היא כניסה ראשונית של איש המכירות למקצוע, אך למעשה, מדובר בכלי חשוב במיוחד לאנשי מכירות מנוסים כמו לאנשי מכירות בתחילת הדרך. סדנת המכירות מבקשת למעשה, להעניק כלים, לעדכן בחידושים ובאסטרטגיות חדשות, ולשפר את הביצועים של תהליך המכירה אל מול הלקוח. סדנת מכירות מעלה משמעותית את אחוזי ההצלחה, מייעלת תהליכים, ומשמרת את היכולות הקיימות של אנשי מכירות ותיקים, ובעיקר מרעננת אותן.

כידוע, גם כאשר אנו עוסקים בדבר שאנו הכי אוהבים למשך תקופה ארוכה, היכולות והידע צוברים אבק, ולעיתים תהליך העבודה הופך לאוטומט. התוצאה של כך היא ירידה בתפקוד העבודה, ביעילות, ואף בתוצאות. כל מקצוע דורש מהעוסק בו עצירה לשם רענון, חידוש משאבים, והתפתחות, אחת לתקופה לכל הפחות. וכאשר מדובר על עולם תוסס ומתקדם כמו עולם המכירות, סדנת מכירות היא הכרח של ממש לכל עובד, גם כאשר נדמה לו כי הוא איש המכירות הטוב בעולם.

קורס מכירות שם דגש על מספר גורמים חשובים, ובדרך כלל אלה אותם גורמים שממשיכים להתחדש ולהתפתח. במילים אחרות, מה שהיה רלוונטי בתחילת שנות ה-2000 כבר לא כל-כך רלוונטי בימים אלו, ולכן חשיבות רבה לרענון ועדכון אחת לתקופה.

ראשית, אחד מהנושאים החשובים הוא שיפור הטכניקות הקיימות, כאמור טכניקות נועדו להתרענן אף הן. שנית, ללמוד על הקדמה הדיגיטלית והטכנולוגית, ולנצל אותה למען הגדלה וקידום מכירה.

בנוסף, אחד מן הדברים החשובים ביותר בסדנת מכירה לעובדי מכירות, הוא רענון וחידוש של עולם המכירה. כאמור, מכירה היא לא רק מיומנות נרכשת, אלא עולם שלם שצריך להבין אותו לעמוק על מנת להצליח בו. עובד מכירות אשר מבין את מהותו של עולם מורכב זה, וכל הידע והטכניקות רעננות בראשו, ידע להפיק הרבה יותר, ובעיקר ימשיך וישפר את היכולות האישיות שלו. כידוע, לתקשורת מול הלקוח החשיבות הגדולה מכל, ולכן בסדנת מכירות ישנו דגש על רענון מיומנויות אלה, החל משפת גוף, העברת המסר הנכון, הקשבה ומתן משוב נכון.

על פניו, מדובר בנושאים שכל איש מכירות אמור וצריך לשלוט בהם, אך למעשה, קיימים עובדי מכירות רבים אשר לא מכירים לעומק את החברה בהם הם עובדים, או לחילופין לא מכירים מספיק את המוצר אותו הם מתבקשים למכור. בנוסף, טכניקת מכירה אחת לא תתאים לכל עובד מכירה, ולכן קיימות מספר אפשרויות ודרכים. סדנת מכירה נועדה למעשה לחזק ולשפר את עובד המכירה, כך שעולם המכירות יהיה מוכר לו יותר, טכניקת העבודה תהיה מתאימה ונוחה עבורו, והיכולות האישיות ישתפרו אף הן.

ניתן להסיק ללא כל צל של ספק כי סדנת מכירות היא לחלוטין לא מיועדת רק עבור אנשי מכירה חדשים וחסרי ניסיון. כל עובד מכירות באשר הוא יכול להשתפר, להעמיק את הידע וההבנה, ליעל תהליכים, ולשפר את יכולות הביצוע שלו ואת התוצאות. כל קריטריונים אלה, ועוד הרבה, מקבלים ביטוי בסדנת מכירות מקצועית, ויכולים להפוך כל עובד מכירות בינוני לעובד מכירות מעולה במיוחד.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירותקורס מכירותסדנת מכירותאימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.