סגנונות תקשורת במכירה – דוגמא לנושא נלמד במסגרת

אחד מהנושאים הבסיסיים ביותר במכירה זוהי התקשורת. היכולת לתקשר עם לקוח יכולה לספק לכל מוכר או מוכרת מספר נקודות זכות אשר עליהם יכולה להתקיים מכירה. לכן חשוב מאוד להכיר את כל הניואנסים הקטנים, שבמחשבה ראשונה מצטיירים כלא רלוונטיים. אך במבט לאחור ניתן להבין עד כמה הם היו דומיננטיים לתהליך המכירה. קורס מכירות אמור ללמד אתכם נושאים רבים הקשורים למכירות, אך אחד מהדברים החשובים ביותר זה לדעת כיצד לתקשר עם הלקוח וכיצד לגרום לו לרכוש את המוצר או את השירות שאתם מנסים למכור לו.

התאמת סגנון התקשורת בהתאם ללקוח - סגנונות תקשורת במכירה

הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת על תקשורת, או בתחום של סגנונות תקשורת זה כיצד להתאים את אופן התקשורת בהתאם ללקוח. מידיי יום יפקדו את בית העסק או החנות שלכם מאות לקוחות שונים ומגוונים. בכל פעם שמגיע לקוח חדש עליכם ללמוד את דפוס ההתנהגות והתקשורת שלו, וכך להתאים את דפוס ההתנהגות והתקשורת שלכם. ככל שתשדרו באותו הגל עם הלקוח, כך יהיה לו קל יותר להתחבר אליכם ולהרגיש בנוח לקנות דרככם.

לא מעט לקוחות יחזרו אליכם גם בעתיד אם הם ירגישו מחויבות כלפיכם. לא הרבה מוכרים יודעים זאת, אך אם תתירו רושם על הלקוח לא מן הנמנע כי הוא יראה בכם כאופציה הראשונה בכל פעם שהוא יזדקק לשירות או מוצר אותם אתם מספקים. לכן זהו אחד מהנושאים החשובים ביותר שנלמד במהלך סדנת מכירות, ולכן חשוב מאוד לקצור מהנושא הזה את מירב האלמנטים הנלמדים.

אילו סגנונות תקשורת קיימים?

קיימים אין ספור סוגי תקשורת בין מוכר ולקוח, ובאופן טבעי לא נוכל לסקור עבורכם את כל האופציות הללו. אך קיימים מספר סגנונות שהם ללא ספק הסגנונות המובילים ביותר, ואותם יצא לכם לראות כמעט בכל יום במהלך העבודה שלכם בתור מוכרים או מוכרות.


ראשית יש את הסגנון הרגוע והשליו. לא מעט אנשים לא אוהבים ליצור אינטראקציה עם מוכרים דומיננטיים אשר רוצים לכפות עליהם לקנות מוצרים. לכן חשוב מאוד לדעת כיצד לפנות אל אותם אנשים בצורה רגועה ושלווה, ולנסות לעניין אותם במוצרים באופן חד אך רגוע. זוהי אומנם השיטה הפחות נפוצה, אך כאשר היא מזדמנת לידיהם של מוכרים רבים הם אינם יודעים כיצד לבצע אותה על הצד הטוב ביותר.

בנוסף ישנו את הסגנון הדומיננטי אשר מתאים בעיקר עבור לקוחות שאינם יודעים בדיוק מה הם רוצים. בשיטה הזאת עליכם לקחת את המשוכות ולכוון את הלקוח ישירות אל מה שטוב לו. אם תבצעו את הסגנון הזה בשיטה הטובה לא יעלו התנגדויות, והדרך שלכם לסגירת העסקה תהיה קצרה מאוד וללא בעיות בכלל.

בנוסף לשתי הסגנונות שדיברנו עליהם יש גם את הסגנון המקצועי. שאיתו אתם צריכים לספק את כל המידע הרלוונטי הידוע לכם על המוצר או על השירותים שאותם אתם מספקים. הסגנון הזה מתאים בעיקר ללקוחות אשר מבינים עניין ורוצים לשמוע עד כמה אתם בקיאים בנושאים השונים בטרם הם רוכשים דרככם את המוצר או את השירות הרלוונטיים.

אנו נספק לכם סדנת מכירות אשר תלמד אתכם את כל סגנונות התקשורת הקיימים. כך לא תגיעו אל השטח כאשר אינכם יודעים בדיוק כיצד להשתלט על כל סיטואציה. זוהי ההזדמנות שלכם לקחת קורס מכירות אשר ילמד אתכם את כל הדרכים שלכם להצלחה. מוכר בינוני ומוכר מצליח נמדדים לעיתים באלמנטים הקטנים, וזוהי ההזדמנות שלכם לגבור על כולם כל הדרך אל ההצלחה העסקית והמקצועית שלכם.


חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  

להצעת מחיר ולהזמנת סדנת מכירות בעלות מוזלת באתר, לחץ/י כאן!