דברים שהופכים סדנת מכירות למצליחה, ואנו עושים!

דברים שהופכים סדנת מכירות למצליחה, ואנו עושים!

יותר ויותר אנשים בוחרים לצאת לדרך עצמאית ולפתוח עסק, מתוך אמונה במוצר או בשירות כלשהו, ועם רצון עז להצליח. כיום כל בעל עסק, ותיק וטרי כאחד,  יודע כי הלב הפועם של כל עסק משגשג הוא מחלקת המכירות. אין זה משנה באיזה עסק מדובר, או באיזה מוצר, כאשר מחלקת המכירות אינה עובדת כראוי ולא מגיעה לתוצאות אפקטיביות, יכול העסק להיות במצב סטטי במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב לדעוך אט אט, ולהגיע אף למצב של פשיטת רגל.

מחלקת המכירות בכל חברה או עסק אחראית למעשה על שיווק ומכירה של המוצר או השירות אותו העסק מציע, ומורכבת מצוות אנשי מכירות. אין ספק כי מדובר בעבודה מאתגרת הדורשת ידע וניסיון, אך כאשר מחלקת המכירות בנויה מצוות מקצועי, אשר דואג לרענן את הכלים, הידע והטכניקות בעזרת סדנת מכירות מקצועית הדרך אל ההצלחה קצרה, פשוטה, ומהירה.

הדרך האפקטיבית והטובה ביותר לשמר את מחלקת המכירות מצליחה, אנרגטית, ופעילה היא לשלוח כל תקופה מסוימת את צוות אנשי המכירות אל סדנת מכירות מקצועית. התפקיד המהותי של סדנת מכירות הוא למעשה לחזק את הביטחון העצמי והדרייב של עובדי המכירות, שני קריטריונים שקל לאבד לאורך הדרך בעולם כה תחרותי ומורכב. כמו כן, הסדנה מעניקה מגוון רחב של טכניקות עדכניות, מרעננת את הידע הקיים, ומשתדרגת את שיטת העבודה, תוך חזרה על הנלמד על ידי סימולציות ודוגמאות, כך שיכולות הצוות הולכות ומשתפרות, ולא נתקעות במקום.


קיימים מספר קריטריונים אשר הופכים סדנת מכירות סטנדרטית לסדנת מכירות מקצועית, מעולה ומצליחה. ראשית, לאורך כל הסדנה נלמדת התקשורת שבין הלקוח לבין איש המכירות. מדובר בדבר החשוב ביותר, שהרי אינטראקציה ראשונית טובה היא המפתח להצלחת המכירה. סדנת מכירות מקצועית מסבירה ומלמדת כיצד יש לגשת לסוגים שונים של לקוחות, ובהתאם לכך להשתמש בדפוסי תקשורת שונים, על מנת להתאים את הסגנון, השירות והמוצר ללקוח. כמו כן, חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה היא התמודדות מקצועית ונכונה מול התנגדות הלקוח, כאשר בסדנה ניתנים הכילים למצבים מסוג זה, ואף מתקיימות סימולציות על מנת לשפר יכולות ולהתאמן ככל הניתן.

סדנת מכירות מאפשרת למעשה למשתתפים בה, ללמוד, להעשיר את הידע הקיים, וכמובן לצבור כלים וטכניקות שיעזרו להם בהמשך הדרך. לכן, חשוב במיוחד לבחור סדנת מכירות אשר מנוהלת על ידי איש מקצוע מנוסה, מקצועי ובעל ותק שיכול לשמש השראה ומודל, ואכן להעביר את הידע שלו הלאה. כאשר האדם שמעביר את הסדנה הוא בעצמו איש מכירות מקצועי ומנוסה בתחום, ובעיקר בעל הישגים, ומצליח באופן רציף ומעורר השראה, סביר כי מדובר בסדנה איכותית אשר יכולה לתרום הן לאנשי מכירות ותיקים, והן לאנשי מכירות בתחילת דרכם.


אין ספק כי עולם המכירות הינו עולם תחרותי, רחב ומורכב. לכן כאשר מדובר על סדנת מכירות יש מי שיעדיף קורס מכירות אישי, על מנת לקבל יחס אישי ולא להרגיש מאוים מאנשי מכירות רעבים נוספים. קורס מכירות אישי מאפשר למידה פרטנית יותר, בקצב שונה, ובעיקר באווירה ובסגנון מעט שונים. כמובן שבחירה בקורס אישי תלויה בצרכים ובדרישות המשתנים מאיש מכירות אחד לשני, ותלויה באופי וברצון של כל אחד. לכן, לפני שמחליטים ונרשמים, חשוב לבחון את האופציות הקיימות ולהבין האם סדנת מכירות היא האפשרות הנכונה ביותר, או אולי דווקא קורס מכירות אישי. כך או אחרת, כאשר מדובר בסדנה ובקורס מקצועיים ואיכותיים, התוצאות הן זהות, רק הדרך והאופן הם שמשתנים.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.