3 סודות של סדנת מכירות מצליחה

3 סודות של סדנת מכירות מצליחה

ידוע כי תחום המכירות הינו תחום תחרותי ומורכב, ולמרות זאת, ניתן לראות עלייה ניכרת בכמות האנשים שמתעניינים בעולם המכירות, רוצים לנסות את מזלם, ולהכיר קצת יותר לעומק את התחום המגוון והרחב הזה. רבים לא יודעים מאיפה להתחיל, וכיצד ניתן לרכוש את הכלים הבסיסיים על מנת לצאת לדרך. בהתאם לכך, נולד הרעיון של סדנת מכירות. בשנים האחרונות, עלה באופן ניכר הביקוש למקצוע זה, לסדנת מכירות מקצועית, קורס מכירות ועוד.

אחת מהאינדיקציות כי סדנת מכירות הינה מוצלחת ואפקטיבית, היא עלייה ניכרת בתפוקה, בתחושת הביטחון והמוטיבציה, תוך הענקת כלים חדשים, אפקטיבים ומשמעותיים אשר מלווים את איש המכירות לאורך כל הדרך ומשפרים את ביצועיו, וכמובן את תהליך המכירה עצמו. למעשה, סדנת מכירות טובה ומקצועית אמורה להפוך את תחום המכירות לפשוט יותר בזכות הענקת ידע וטכניקות מכירה.

אך על מנת להחשיב סדנת מכירות כמוצלחת ואפקטיבית באמת, יש כמה ״סודות״ ששמורים רק לסדנאות מהסוג האיכותי באמת. ראשית, אין זה מספיק להעביר ידע וכלים לאנשי המכירות אשר נרשמים לסדנה. הדבר החשוב ביותר הוא שלב יישום החומר, המידע, הכלים והטכניקות הלכה למעשה. או במילים אחרות, שלב ההדגמאות והסימולציות. סדנת מכירות מקצועית מקדישה זמן ניכר לשלב קריטי זה, ושמה דגש על תרגול אישי וקבוצתי כאחד, על מנת בשלב הראשון, להשריש את כל הידע המועבר, ובשלב השני להשתמש בכל הנלמד בחיים המקצועיים של כל איש מכירות באשר הוא. כך מתקיימת למידה אמיתית, ושדרוג אפקטיבי של שיטת המכירה, ובהתאם לכך גם התוצאות משתדרגות.


שנית, סוד נוסף שחייב להתקיים בכל סדנת מכירות איכותית הוא עידוד של תחושת ביטחון, תוך שיפור יכולת חשיבה יצירתית. באמצעות מתן כלים מקצועיים ויעילים, איש מכירות ותיק וחדש כאחד, יוכל לשפר את תהליך המכירה, להגביר את היצירתיות שבו, וכמובן לקרוא באופן נכון ומקצועי את הלקוח שעומד מולו. מדובר בנושא מהותי בעולם המכירות והוא הבנה של פסיכולוגיה בסיסית ושפת גוף. בסופו של דבר אותו הלקוח הוא סך הכל בן אדם שרוצה שיקשיבו לו, ויענו על צורך מסוים שקיים אצלו. כאשר לומדים את הכלים והטכניקות לזיהוי נכון ומתן מענה מדויק, תהליך המכירה יכול להיות פשוט יותר, והתנגדות הלקוח יכולה לפחות משמעותית.



הסוד השלישי והאחרון הוא מקצועיות וניסיון. אחד מן הגורמים החשובים ביותר הוא שמנהל הסדנה יהיה איש מכירות מקצועי ומנוסה בעצמו, בעל ניסיון רב בתחום. כאשר סדנת מכירות מועברת על ידי איש מכירות מצליח, ראשית קל מאוד להזדהות איתו, שנית הוא ידע לדבר אל ליבם של אנשי המכירות ולגעת בדיוק במקומות הנכונים, שהרי הוא בעצמו איש מכירות ומכיר את העולם המורכב והרחב הזה ועבר על בשרו את כל הדרך אל ההצלחה. חשוב כי מנהל הסדנה יהיה אכן בעל רזומה מרשים וקריירה יציבה, על מנת שיוכל להעביר את הטכניקות והכלים שהובילו אותו אל ההצלחה, כלומר שיטות עבודה שניסה בעצמו ויודע כי הן אפקטיביות ומצליחות.

כיום השוק מלא במגוון רחב של סדנאות מכירה, קורסי מכירות, הרצאות, מצגות, מאמרים, ועוד. אך כאמור, לא כל סדנת מכירות תהיה בהכרח מצליחה ואפקטיבית, כזו שתוכל להרחיב את הידע בנושא, להעניק כלים מהותיים, טכניקות חשובות וחדשות, ולהשפיע לטובה על המוטיבציה והביטחון, וכמובן בהתאם לכך גם על התוצאות והעבודה. לכן מומלץ לבדוק לפני כל הרשמה או קנייה של סדנת מכירות, כי אכן קיימים כל הקריטריונים החשובים הללו. כמו כן, חשוב לבדוק  כי אכן זוהי סדנת מכירות שמתאימה לידע שלכם, לצרכים, למוצר, ולשירות אותם אתם מוכרים.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.