למה כדאי לבחור בקורס מכירות באימון אישי

חברות שונות טורחות מפעם לפעם להציע קורס מכירות למגוייסים חדשים או ותיקים כאחד. כשהמטרה היא לרענן ולחדש את הידע. לכאורה, מדובר ביוזמה מבורכת  אולם המסגרת הקבוצתית אינה תורמת לכולם. בעוד שאנשים מסויימים פורחים ומתחזקים מהאנרגיות בקבוצה, ואף מרגישים מועצמים ממנה. ישנם גם אלו הנבלעים בהמון ונסחפים עם הזרם. אלו הם מי שמהווים "פיספוס" של הקורס או הסדנה, אשר למרות הרצון הטוב והכוונה הכנה של מי שמעביר אותם, לא מצליח להגיע לכל אחד ואחת. לעומת זאת, קורס מכירות המציע אימון מכירות אישי לכל אותם אנשי מכירות באירגון שחבל לפספס אותם בשל הפוצטנציאל הגלום בהם, יכול להיות תשובה מנצחת ומועילה.

קורס מכירות באימון אישי – יתרונות

ישנם מספר יתרונות בולטים להדרכת אימון מכירות אישי. אנשי מכירות שזוכים לו יכולים ראשית לזכות בקשר בלתי אמצעי עם אדם אחר. זוהי הזדמנות עבורם לחבור מקרוב למי שהינו בעל נסיון חיים רב ועשיר הן בתחום המקצועי, והן בתחום האישי. הם יוכלו ללמוד ולהעשיר את הידע שלהם. ואולי אף לקחת אותו כמודל לחיקוי המהווה חויה חיובית ומתקנת המקנה באופן ברור בטחון למתאמן במהלך אימון מכירות. כאן הם יוכלו לשאול שאלות ואף לטעות, ועדיין להפיק לקחים מבלי להרגיש מאויימים על מועצמים.

מסגרת הלימוד של קורס מכירות אישי היא כמובן פרטנית. מה שהופך אותה ליסודית יותר. אין כאן צורך לחלוק עם האחרים את תשומת הלב והקשב, והלימוד הופך יעיל יותר. אימון מכירות אישי מאפשר אם כן לכל אותם אנשי מכירות שבחרו בו ללמוד ולהתקדם בקצב האישי שלהם. המתאמן יכול להתרגל שוב ושוב עד שיבין ויצליח, לשאול שאלות וכל זאת תוך כנות ואוטתנטיות, בעוד שבקבוצה לעיתים הוא עלול לחשוש ולהודות כי אינו יודע או אינו מצליח.

אימון מכירות ללא תחרות

אנשי מכירות יגידו לכם כי תחום המכירות הוא תחרותי ביותר. התחרות לעיתים מתחילה עוד בשלב ההכשרה. השאלה היא אם התחרות בשלב זה בו מועברים תכנים רלבנטיים אכן מועילה. התשובה – לא בהכרח. לכן כאשר בוחרים במסגרת של קורס מכירות אישי, האוירה והדינמיקה שנוצרות מאפשרות מצב נטול תחרות. במקרה כזה התועלת שניתן להפיק מסוג של אימון מכירות כזה הוא למידה ללא מחסומים, באופן ספונטני וזורם מבלי לחשוש מפני ביקורת של עמיתי ומנחים על כל צעד ושעל.

בנוסף, ניתן לתרגל כאן את כל הכלים, לעיתים אף יותר מפעם אחת ולכוון לביצוע נכון, כך שהמתאמן יחוש בטחון מלא שהוא יודע מה לעשות. זאת להבדיל מהכשרה קבוצתית בה מספר הסימולציות קטן יותר בהרבה והזמן לביצוען מוגבל. לכן מסגרת של אימון אישי ללימוד מכירות יכולה להעניק לרוכש אותה בטחון בעצמו וביכולותיו. היא יכולה להקנות לו כוחות שיאפשרו לו להתמודד עם אתגרים כמו התנגדות מצד הלקוחות. ואף יכולה להכין אותו להתמודד מול רגשות של אכזבה מחד ושחיקה מאידך.

יתרון נוסף וחשוב - הזמן 

קורס מכירות המתנהל במסגרת של אימון אישי המיועד לאנשי מכירות, אורך לרוב כ-12 שעות והוא נפרש על פני 3-5 מפגשים. כך שאורכו של כל מפגש כזה של אימון מכירות אישי הוא בין שעתיים לארבע שעות. יתרון מרכזי בהעברת קורס מכירות מסוג זה היא ביכולת להתאים את היקף הקורס ומשכו לצרכים הספציפיים של איש המכירות המשתתף בקורס, וללוח הזמנים שלו. לרוב אנו מגיעים אל אנשי המכירות ומעדיפים לבצע אימון מכירות בסביבת עבודתם הטבעית והרגילה, והדבר מהווה חסכון נוסף בזמן.