חשיבה יצירתית במכירה – איך לתרגל חשיבה יצירתית?


חשיבה יצירתית במכירה – איך לתרגל חשיבה יצירתית?

האם חשיבה יצירתית זו יכולת מסתורית ששייכת רק לאמנים, סופרים ומוזיקאים?

בואו נלך מעט אחורה, כשהיינו ילדים קטנים, האם משהו היה צריך לומר לנו להתאמץ ולהפעיל חשיבה יצירתית ? כנראה שהתשובה לשתי השאלות היא שלילית. ילדים הם יוצרים מטבעם. משתעשעים בשירה, ריקוד, משחק וזאת לרוב תוך השמעת צחקוקים והתלהבות פומבית. אם כן, מה קרה לאותה חשיבה יצירתית מופלאה?

סביר להניח שהשנים הארוכות במוסדות חינוכיים וההשפעה של התרבות והחינוך מהבית דרשו מאיתנו להיות בשקט, לשבת בצורה ישרה ומסודרת או בקיצור, להתנהג כמו "ילדים בוגרים". בשלבי ההתבגרות המאוחרים יותר אצל רובנו, כנראה שהחלה להיטמע אצל רובנו התפיסה שאיבדנו את היכולת של חשיבה יצירתית . לא נשמע כמו מתכון בטוח להשמדה מוחלטת של חשיבה יצירתית ? לא בטוח.

אז מה ניתן לעשות בכדי לחזור ולהפעיל חשיבה יצירתית ? ויותר מכך, האם באמת איבדנו לחלוטין את האפשרות להפעיל חשיבה יצירתית כמו בעבר?

הדבר החשוב מכל הוא לחזור ולהאמין שאנו עדיין יכולים להפעיל חשיבה יצירתית . לעיתים קרובות אנו שומעים משפטים כגון: " או שיש לך חשיבה יצירתית או שאין " או " יש כאלו שנולדו עם חשיבה יצירתית ויש כאלו שלא ".

האמת היא שלכולנו יש חשיבה יצירתית. העניין הוא שאנחנו לא צריכים להיות לבצע חשיבה יצירתית 24 שעות ביממה, הפעלה של חשיבה יצירתית רק בחלק קטן ממנה מספק בהחלט.

האנק אולגין, אדם שידוע ביכולות של חשיבה יצירתית , כתב והלחין בשנות השמונים מספר שירי ילדים לתוכנית הנהדרת "רחוב סומסום". האנק מספר שהידע שלו במוזיקה מאוד שטחי, ואפילו לא מתקרב לזה של מלחינים מקצועיים ובטוח שרחוק מגאונים כמו מוצרט. הוא מודע שאם הוא היה מתאמן בילדותו על כלי נגינה מסוים כמו פסנתר, כנראה שהיה הופך למלחין יותר טוב אבל לא בטוח שהיה משמר את היכולת הגבוהה של חשיבה יצירתית . למרות זאת, האנק הצליח להשתמש בידע המוזיקאלי המוגבל שלו וליצור משהו מהנה, כיפי ואפילו כזה שנראה טוב ומפתח חשיבה יצירתית אצל מיליוני ילדים בכל העולם. ומכן ניתן לומר ש..

" אינך צריך להיות אלוף העולם בחשיבה יצירתית בכדי להפעיל חשיבה יצירתית "

בני אדם הם יצורים בעלי רמות שונות של חשיבה יצירתית . וכמו בהרבה תחומים נוספים מה שחשוב כאן זה לא כמה יכולת יש לך אלא יותר, מה אתה עושה עם אותה יכולת.


אז איך אפשר להיעזר בכלי של חשיבה יצירתית בכדי להצליח בתהליך המכירה?

אחת מהטכניקות המוצלחות לכך היא חשיבה יצירתית בליווי דמיון מודרך.

בטכניקה זו, ניתן בעזרת חשיבה יצירתית ניתן לדמיין סיטואציה עתידית של מכירה ולעבוד עליה ברמה המנטאלית. עבודה זו מעצימה את היכולת להפעיל חשיבה יצירתית .  

בכדי להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל האדיר שגלום בתהליך חשיבה יצירתית , חשוב לדמיין את הסיטואציה בדיוק כפי הייתה רוצה שתתקיים. כדאי לדמיין מה אנשים אומרים אחד לשני, מהי התפאורה, הריחות הצבעים והצלילים שהסיטואציה העתידית טומנת בחובה.

חשיבה יצירתית מגיעה ממקום נעים, ומהנה. לכן, חשוב שתאפשר לעצמך להרגיש טוב באותה סיטואציה, כמו ילד כחולם בהקיץ על הדבר שהיה רוצה לקבל ליום ההולדת שלו. אותו ילד אינו צריך להרגיש מאוים או מפוחד,תנו לילד הזה לחוש בטחון וקבלה אמיתית על כך שהוא מי שהוא ללא קול שיפוטי שקובע מה נכון ומה לא נכון.

לסיכום: חיבור למקומות הילדיים בתוכנו מאפשר לנו כבוגרים לחזק את תחושת החופש שמאפשרת ומצמיחה חשיבה יצירתית . מעבר לאינטראקציה המכירתית, שחרור ומתן לגיטימציה להיות ולהתנהג באופן אוטנטי דרך חשיבה יצירתית, יגרום לסובבים אותנו לחוש רצון להיות חלק מאותה חגיגה ולהצטרף אליה. אין בכך שמץ של ספק. חשיבה יצירתית יכולה להשפיע!


חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  


סדנאות ILEAD להדרכת אנשי מכירות: