סדנת מכירות - "מכירות ושירות לקוחות בעידן הדיגיטלי"

סדנת מכירות - מכירות בדיגיטל, ברשת החברתית, באון-ליין ובמובייל

מכירות ושירות לקוחות בדיגיטל סווגו עד לאחרונה לקהל הלקוחות הצעיר יותר של עסקים וארגונים, אולם תקופת הקורונה שינתה את מערך המכירות והשירות של עסקים רבים ובעוד שהיקף המכירות בשטח ירדו, המכירות ברשת עלו בהיקפים חסרי תקדים. מינוף המכירות בדיגיטל ובמובייל, התאמת שירות הלקוחות ועיצוב חוויית הלקוח לעידן הדיגיטלי מחייב את כל אנשי המכירות ונציגי שירות הלקוחות לערוך את ההתאמות לכלים, המיומנויות והשיטות להעניק ללקוחות את אותה הרמה שהיו רגילים אליה במכירות ובשירות פרונטאלי וטלפוני, גם למכירות ושירות לקוחות בדיגיטל ובמובייל. היערכות נכונה, הן ברמת הכלים והמיומנויות והן ברמה הטכנית למכירות בדיגיטל ושירות לקוחות בדיגיטל יציבו את הארגון שלכם בחזית ויכולים להשפיע בצורה משמעותית על היקפי המכירות, שביעות רצון הלקוחות והנוכחות ברשת. 

בסדנת מכירות "מכירות בדיגיטל, ברשת החברתית, באון-ליין ובמובייל" נעסוק בין היתר בנושאים הבאים: 

  • איך מוכרים באון-ליין, בדיגיטל, ברשת החברתית ובמובייל? כלים, מיומנויות ותרגול מיידי!
  • כללי "עשה ואל תעשה" למכירות בדיגיטל, מכירות ברשת החברתית ובמובייל עם דגש על מכירות באינסטגרם, מכירות בוואסטאפ, מכירות בפייסבוק, מכירות בטיק-טוק ומכירות בלייב-צ'ט.
  • זיהוי סגנונות לקוח במכירות בדיגיטל או שירות לקוחות בדיגיטל והתאמת שיטות המכירה והשירות באופן מקצועי.
  • טיפול בהתנגדויות במכירות בדיגיטל, במובייל וטיפול בהתנגדויות מכירה ברשת החברתית.
  • ניהול אסטרטגיית שירות ומכירות משולבת בין המפגש הפיסי לקידום המכירות ברשת “Omnichannel sales and marketing”
  • סכנות הרשת החברתית למותג - כללי "זהירות!" למכירות ושירות לקוחות בדיגיטל, ברשת החברתית ובצ'ט ותרגול סימולציות אשר כל נציג חייב לעבור ולהבין היטב ובנוסף, מה לעשות במקרה והשיח "גלש" למקום "מסוכן".

 לפני קיום הסדנה נערוך בקרת "לקוח סמוי" לארגון וניצור קשר במגוון הפלטפורמות (אם קיימות) למכירה או שירות ונחווה את חוויית הלקוח בערוץ Instagram, WhatsApp, Facebook, messenger, live-chat, TikTok ועוד.  

את התכנים נדייק עבורכם בהתאם לממצאים שיעלו באבחון בקרת לקוח סמוי המקדימה. 

שיטת הנחייה סדנת המכירות "מכירות בעידן הדיגיטלי" בהנחייתנו משלבת הנחיה באמצעות מצגת מעוצבת, תרגולים בקבוצה וסימולציות ליישום בשטח. את הסדנה ניתן להנחות גם כסדנת מכירות בZOOM  ובכפוף להנחיות משרד הבריאות. 

משך סדנת המכירות4-8 שעות, ניתן לבצע את סדנת מכירות ביום מרוכז או במספר מפגשים. 

בנוסף, אנו עובדים עם חברה מובילה בישראל בתחום המכירות ברשת החברתית והסושייל מדיה ונדע להציע שיתוף פעולה להקמת מערכת מכירות ושירות לקוחות בדיגיטל


איך מתגברים על "מחסום המסך" ויוצרים אמון במכירה דיגיטלית?

אחד האתגרים הגדולים ביותר במכירות און-ליין (בניגוד לפרונטלי) הוא היעדר שפת הגוף וטון הדיבור. בסדנה נלמד שמילים כתובות יכולות להתפרש במספר אופנים, ולכן יש חשיבות קריטית לשימוש ב"עזרים רגשיים":

  1. שימוש באמוג'י בחוכמה: לא רק לקישוט, אלא ככלי להעברת טון דיבור (חיוך, הקשבה, רצינות).
  2. זמן תגובה: בדיגיטל, "זמן המתנה" נתפס כחוסר אכפתיות. נלמד טכניקות למענה מהיר או שימוש בהודעות אוטומטיות חכמות שמשאירות את הלקוח רגוע עד למענה אנושי.
  3. שיקוף כתוב: טכניקה שבה חוזרים על דברי הלקוח בכתב כדי לאשר הבנה ("אני מבין שאתה מחפש מוצר שיגיע עד יום חמישי, נכון?"), מה שבונה אמון מיידי.

מהם ההבדלים הקריטיים בין מכירה בוואטסאפ למכירה באינסטגרם?


לכל פלטפורמה יש "קוד התנהגות" שונה לחלוטין, ומה שעובד באחת ייכשל בשנייה:

  1. בוואטסאפ (WhatsApp): זוהי פלטפורמה אינטימית ומיידית. המכירה צריכה להיות קצרה, תכליתית ואישית מאוד. הודעות ארוכות ("מגילות") גורמות לנטישה. כאן נשתמש בהודעות קוליות (במידה והלקוח מסכים) כדי ליצור קרבה.
  2. באינסטגרם (Instagram): המכירה היא ויזואלית ואספירציונית (שאיפתית). השיח מתחיל לרוב מתגובה לסטורי או תמונה. נלמד איך להעביר את הלקוח מ"התעניינות ביופי של המוצר" לשיחת מכירה פרקטית ב-DM (הודעות פרטיות), בלי "לפוצץ" את הבועה האסתטית.

כיצד מטפלים בהתנגדויות כשקל ללקוח פשוט "לסנן"?

במכירה פרונטלית הלקוח לא יכול פשוט לקום וללכת באמצע משפט, אבל בדיגיטל הוא יכול להפסיק לענות ("Ghosting").

  1. טכניקת ה"טיזר": לא לתת את כל המידע (ובעיקר המחיר) מיד בהתחלה, אלא לשאול שאלות שמחייבות את הלקוח להישאר בשיח ("לפני שאני נותן לך את המחיר הסופי, חשוב לי לדעת אם אתה צריך גם משלוח?").
  2. התמודדות עם "יקר לי" בכתב: במקום להצטדק, נלמד לשלוח קישור, תמונה או סרטון קצר שמדגים את הערך הייחודי של המוצר, כך שהלקוח "רואה" את הסיבה למחיר במקום רק לשמוע עליה.


  • ליצירת קשר עם חברת iLEAD להדרכת מכירות אנא לחץ/י כאן, או צלצל/י עכשיו: 072-2500344
  • לרכישת הספר "למכור!", קורס מכירות ללימוד ותרגול עצמי, לחץ/י כאן!
  • מעוניינים להדריך סדנת מכירות בעצמכם? להורדת מארז להנחית סדנת מכירות, לחץ/י כאן!