קורס מכירות - כל מה שחשוב שתדעו!


כל מה שחשוב שתדעו על קורס מכירות

מאפיין מרכזי וחשוב במיוחד אותו מומלץ לבדוק לפני שאתם רוכשים עבור מנהלי הארגון שלכם קורס מכירות מקצועי, הוא אופי ורמת הקורס. כיום, בעקבות הביקוש הרב בתחום, ניתן למצוא היצע מגוון של קורסים אשר יכולים להתאים לאנשי מכירות ותיקים ומנוסים, אנשי מכירות חדשים אשר זקוקים לדריסת רגל ראשונית בתחום המכירות, ועוד. בחירה נכונה של קורס מכירות תבטיח תוצאות אפקטיביות וימנע אכזבות הן מצד אנשי המכירות והן מצד בעל הארגון, אשר השקיע משאבים רבים, ורכש את הקורס על מנת לשפר את יכולות אנשי המכירה.

קורס מכירות מיועד עבור כל מי שעוסק בתחום ומבקש לשפר את יכולות המכירה שלו. קהל היעד של סדנאות וקורסי מכירה הינו מגוון ורחב, וכולל בתוכו עצמאיים אשר מנהלים עסק העוסקים במכירות, אנשי מכירות ותיקים, אנשים אשר מתעניינים בתחום המכירות ושואפים לעסוק בו, מנהלים בכירים, מחלקת מכירות של עסק או ארגון, ואף אנשים ללא ניסיון כלל אשר שואפים להתקבל למקום עבודה ספציפי.


כאמור, ההיצע הינו מגוון ורחב, לכן חשוב להקפיד על התאמה מושלמת של הקורס בהתאם לרמת הידע של אנשי המכירה, אופי העסק וסוג השירות או המוצר. ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב שתדעו על קורס מכירות מקצועי, איכותי ויעיל:

  1. פרקטיקה: אמנם ידע כללי חשוב גם כן, אך כאשר מדובר על קורס מכירות אפקטיבי באמת, לתרגול חשיבות גדולה במיוחד. במהלך קורס מקצועי יתבצעו סימולציות ותרגילים מסוגים שונים אשר יאפשרו למשתתפים לקבל אינדיקציה וביקורת מקצועית על יכולות המכירה שלהם. כמו כן, תרגול יעיל כולל בדרך כלל מגוון סיטואציות מכירה מורכבות אשר יכללו התמודדות עם קונפליקטים, התנגדויות, והתנהלות נכונה מול הלקוח.
  2. תקשורת: כל מי שעוסק במכירות יודע כי תקשורת אישית היא כלי חשוב במיוחד בהצלחה של כל תהליך מכירה וסגירה של עסקה. קורס מכירות אפקטיבי יעניק למשתתפים מגוון של כלים מקצועיים לזיהוי צרכי הלקוח, הבנה של שפת הגוף של הלקוח, והתאמה של סוג התקשורת בהתאם לאופי הלקוח. מדובר על חלק מרכזי במהלך הקורס אשר תפקידו להכין את איש המכירות לסיטואציות מורכבות במהלך שגרת העובדה, ולעבור אותן בשלום ובהצלחה.
  3. התאמה: על מנת להבטיח תוצאות אפקטיביות והצלחה אשר תחזיק מעמד לאורך זמן, הקפידו כי הקורס יתאים לסוג העסק, למוצר או השירות אותו הוא מספק, ליעדים, ולצרכים של העסק. כמו כן, כמובן שחשוב להתאים את סוג הקורס בהתאם לרמת הידע והמקצועיות של אנשי המכירות של הארגון.
  1. מיקוד: אין ספק כי עולם המכירות הינו עולם גדול, רחב ומגוון, אך כאשר מדובר על קורס שתפקידו המרכזי הוא לשפר את יכולות המכירה של אנשי המכירה שלכם, חשוב כי הקורס יהיה ממוקד וענייני, יעסוק בתחומים הרלוונטים ביותר ויעניק את הכלים המקצועיים הטובים ביותר.
  2. חשיבה מחוץ לקופסא: אכן ישנו היצע בלתי נגמר של סדנאות מכירה אשר מבטיחות הרים וגבעות. אך אחד הקריטריונים החשובים ביותר של קורס מכירות מקצועי ואיכותי הוא יצירתיות. מדובר על הכרח של ממש בעידן של קדמה, טכנולוגיה ושפע. לכן, קורס יעיל יכלול לצד הידע הבסיסי והכלים המקצועיים גם שיטות מכירה יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.

קורס מכירות אשר יעמוד בקריטריונים אלה בהחלט יכול להיחשב לקורס מכירות מקצועי, אפקטיבי ואיכותי, אשר יכול להבטיח תוצאות מהירות ומרשימות מההתחלה ועד לטווח הארוך. תוצאות אלה באות לידי ביטוי בהגדלה ניכרת בהקפי המכירות של הארגון, עלייה משמעותית ברווחים, מוטיבציה גבוהה יותר בקרב אנשי המכירות, מה שמוביל באופן ישיר לאחוזים גבוהים יותר של סגירת  עסקאות.