מה היא סדנת מכירות, ומדוע היא כל-כך חשובה להצלחת העסק?


מה היא סדנת מכירות, ומדוע היא כל-כך חשובה להצלחת העסק? 

ההיצע הקיים של קורסים וסדנאות מכירה ברחבי הארץ כיום הינו בלתי נגמר, רחב ומגוון, ומציע את האפשרות המפתה מכל: להפוך את העסק למצליח, משגשג ורווחי יותר תוך זמן קצר.סדנת מכירות מתמקדת בתחום המכירות ומלמדת את המשתתפים בה מגוון רחב של נושאים חשובים אשר משפיעים על איכות והצלחת המכירה. כל בעל עסק אשר רכש סדנת מכירות חיצונית יכול להעיד כי מדובר על מוצר אפקטיבי, אשר משפיע באופן ישיר על רווחיות העסק וכמות המכירות.

ובכל זאת, ישנם בעלי עסקים רבים אשר מנסים לחסוך בכל דרך אפשרית, וסבורים כי מדובר בהוצאה מיותרת. אך למעשה, מחקרים רבים אשר נעשו בתחום מוכיחים כי תרגול ולמידה אשר מאפיינים את סדנת מכירות מביאים לשדרוג ניכר של יכולות המכירה של העוסקים בתחום, ולעלייה משמעותית במוטיבציה של העובדים. כמו כן, סדנת מכירות מאפשרת לבעל העסק להבין באיזו רמה נמצאים אנשי המכירות שלו, ולדעת היכן דרוש שיפור.

סדנת מכירות חיצונית מעניקה לבעל העסק נקודת מבט חיצונית ורעננה, זאת על ידי איש מקצוע מומחה ובעל ניסיון אשר תחום המכירות הינו המגרש הביתי שלו וביכולתו לבחון את תפקודי המכירות של העסק מקרוב, ולזהות את כל הנקודות לשיפור. כמו כן, בניגוד לבעל העסק אשר מתמחה בדרך כלל בתחום הניהול, המנחה של סדנת המכירות הינו מומחה בתחום המכירות, ולכן ברשותו הכשרה מקצועית לבנות תכנית ייעודית לשיפור יכולות המכירה של העובדים.

יתרון מהותי נוסף של רכישת סדנת מכירות חיצונית הוא העובדה כי מגיע מישהו חיצוני אל הארגון, וביכולתו לראות ולהבחין בדברים שלעיתים בעל העסק או העובדים פשוט לא רואים הן בעקבות עבודה על אוטומט, והן בעקבות חוסר ידע מקצועי. סדנת מכירות מקצועית ואפקטיבית יודעת כיצד לקחת את המוצר או השירות של אותו העסק ולהנגיש אותו באופן יעיל ויצירתי. בנוסף, במהלך סדנת מכירות המשתתפים ילמדו שיטות חדשות, יקבלו כלים חדשים, ויחשפו לידע רחב ועדכני.


אז מה היא בכלל סדנת מכירות?

למעשה, מדובר במוצר אפקטיבי ואיכותי במיוחד אשר נועד להפוך את אנשי המכירות של העסק שלכם מקצועיים וטובים יותר. כתוצאה מכך, תהנו מרווחים גבוהים יותר ואחוזים עולים של מכירות. סדנת מכירות מקצועית מעבירה באופן מקצועי תכנים, מידע וכלים חשובים במיוחד לאנשי המכירות שלכם, על מנת שיוכלו להרחיב את הידע בתחום, לשפר את מיומנויות המכירה הקיימות, ולשדרג את היכולות שלהם בכמה רבות. כמו כן, סדנת מכירות תורמת לשביעות רצונם של העובדים, מעלה את המוטיבציה ואת דרייב העבודה, ואף מגבשת בין העובדים.

סדנת מכירות אפקטיבית ומקצועית יוצאת מנקודת הנחה כי שלב המכירה אינו מסתיים בשלב בו הלקוח מוציא את הארנק, אלא מדובר בתהליך מורכב וממושך אשר דורש מאיש המכירות הבנה מעמיקה בתחום, לצד הבנה של פסיכולוגיית הלקוח, זיהוי צרכיו, והתמודדות עם התנגדות אפשרית. על איש המכירות לנהל תקשורת בין אישית מול הלקוח, ולגרום לו להעדיף את השירות או המוצר של הארגון על פני המתחרים, וזו כאמור עבודה שדורשת מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר. סדנת מכירות נוגעת בנושאים אלה, ונושאים רבים נוספים.

הדרך העיקרית בה העסק משפיע על התוצאות והרווחים שלו היא באמצעות אנשי המכירה, או במילים אחרות על ידי מכירות. ככל שאנשי המכירות שלכם ידעו ויכירו יותר לעומק את התחומים הרבים אשר קשורים לעולם המכירות, החל משיווק נכון, טיפול בהתנגדויות הלקוח, זיהוי צרכיו של הלקוח, ועוד, כך הם יהיו יעילים יותר בתחומם, ויצליחו לסגור כמות גבוהה של עסקאות מדי יום.

אחת הדרכים המבוקשות והיעילות כיום להרחבה והעשרה של עולמם המקצועי של אנשי המכירות היא באמצעות רכישת סדנת מכירות מקצועית. במהלך הסדנה ירכשו המשתתפים כלים מקצועיים יעלים יותר, אשר יעזרו להם לשפר תוצאות כבר מהימים הראשונים של הסדנה. סדנה מקצועית תכלול בתוכה גם טכניקות לימוד מגוונות ושונות, בהתאם לצורך ולאופי של הארגון.

בניגוד להרצאות או השתלמויות אשר נעשות מטעמי הארגון עצמו, סדנת מכירות מקצועית מתמקדת בנושאים רחבים יותר, מעלה מגוון רחב של רעיונות יצירתיים ועדכניים, כל זה על ידי אנשי המקצוע הטובים והמנוסים ביותר בתחום. בעלי ארגונים ועסקים בכל העולם שואפים להחזיק באנשי המכירה הטובים ביותר, ולכן בוחרים להשקיע משאבים רבים במחלקת המכירות, מדובר בהשקעה חכמה אשר מניבה תוצאות ותשואות.

כיצד סדנת מכירות תשפיע על שגשוג והצלחת העסק שלך?

  1. רכישת של סדנת מכירות עבור אנשי המכירה שלכם תבטיח קודם כל כי העוסקים בתחום יבינו ויכירו לעומק את העולם הרחב והמגוון של המכירות. מדובר בידע בסיסי וחשוב במיוחד, אשר לא כל אנשי המכירות מחזיקים בו (גם הותיקים והמנוסים). מדובר על מידע חיוני אשר משפיע על תהליך מכירה אפקטיבי ומקצועי יותר, ועל היכולת של איש המכירה להתמודד עם התנגדויות הלקוח אשר יכולות לצוץ בכל שלב במהלך המכירה. התוצאה? איכות מכירה גבוהה יותר, וכמות גדולה יותר של סגירת עסקאות, כלומר, עלייה ברווחי העסק.
  2. סדנת מכירות מקצועית שמה דגש על פיתוח מיומנויות של תקשורת בין אישית, מדובר על הכלי החשוב ביותר של אנשי המכירות שלכם. סגירת העסקה תלויה במידה רבה בתקשורת של איש המכירות מול הלקוח.
  1. אנשי מכירות רבים לא באמת מבינים או מכירים לעומק את המוצר או את השירות אותו הם מציעים ומנסים למכור ללקוח מידי יום. סדנת מכירות מקצועית ואפקטיבית שמה דגש על נושא זה, מתוך ההבנה כי תהליך מכירה איכותי חייב לכלול הכרה מעמיקה של המוצר או השירות אותו מציע הארגון. על איש המכירות להכיר את אופי המוצר או השירות, היתרונות שלו, ולדעת כיצד להציג ולהציע אותו ללקוח. במהלך מפגשי הסדנה, נוגעים ולומדים המשתתפים בתחום קריטי זה.
  2. שדרוג ופיתוח של מערך המכירות של העסק מהווים השקעה חכמה ובטוחה, אשר משתלמת הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. סדנת מכירות תורמת לצמיחה ושיפור משמעותיים בפן הכלכלי בעקבות עליה של עשרות אחוזים במכירות תוך זמן קצר בלבד.
  3. כבעלי עסק, חשוב שתכירו ותדעו באיזה רמה נמצאת מחלקת המכירות שלכם, האם יש פערים משמעותיים בין העובדים, מי חזק ומי חלש יותר, ובאילו תחומים נדרש חיזוק והכוונה. סדנת מכירות חיצונית נועדה בדיוק לשם כך, כאשר המטרה העיקרית שלה היא לאבחן את הרמה המקצועית של אנשי המכירות שלכם, ולאבחן את נקודות החוזקה והחולשה של כל אחד מהעובדים. לאחר אבחון זה, ניתן לפתח תכנית אפקטיבית ומותאמת אישית אשר כוללת למידה לעומק של עולם המכירה, מוצרי ושירות הארגון, תירגולים, סימולציות ועוד.

החלטתם שהגיע העת לשפר את הביצועים של אנשי המכירות שלכם? הקפידו לעשות זאת עם חברה מקצועית, איכותית ובעלת ניסיון רב בתחום. סדנת מכירות חיצונית הפכה למוצר מבוקש במיוחד בשנים האחרונות, לכן ריבוי האפשרויות יכול לבלבל לעיתים. בצעו סקר שוק מקיף ובחרו בחברה מקצועית ומנוסה אשר מציעה את המרצים והמנחים הטובים ביותר אשר מחזיקים בניסיון רב בתחום המכירות וההדרכה, בעלי המלצות ורזומה מרשים. כך תוכלו להבטיח סדנת מכירות אפקטיבית באמת אשר תניב פירות תוך זמן קצר ותגדיל באופן משמעותי את רווחי העסק.