סטוריטלינג למכירות ושירות - איך לספר את Storytelling של העסק שלך למכירות וגיוס לקוחות?

סטוריטלינג לאנשי מכירות ונציגי שירות לקוחות הינו מרכיב חשוב בניסוח ועיצוב הממד המילולי בהעברת מסרים במכירה ואשר מתמקד בקידום יכולות התקשורת וההשפעה של אנשי מכירות ונציגי שירות לקוחות בשיחות עם לקוחות. 

באמצעות סטוריטלינג מקצועי, מציגים מוצרים או שירותים משכנעים ומרתקים, בצורה אשר תבנה חווית קשר  מקצועית ומעוררת עניין עם הלקוחות. סטוריטלינג משלב כישורי תקשורת, השפעה ושכנוע, ומציין את הכוח שבסיפורים ליצירת קשר רגשי ואמפטיה עם הלקוחות. הוא יכול להיות יעיל בהפעלת מערכות יחסים חיוביות ובבניית אמון עם הלקוח, כך שהלקוח ירגיש נרגש ומחובר למוצר או לשירות. סדנת סטוריטלינג לאנשי מכירות ושירות נותנת למשתתפים את היכולות והכלים ליצירת סיפורים מותאמים אישית לנרטיב המקצועי שלהם ושל המוצר והחברה מטעמה הם עובדים. 

באמצעות שילוב של מיומנויות סטוריטלינג הם יוכלו לשפר את מיומנותם במכירות, בשכנוע והשפעה ולהגיע לתוצאות מרשימות ומרשימות בתהליכי המכירה והשירות לקוחות. 

סדנת סטוריטלינג בהנחייתנו הינה סדנה חוויתית, יישומית וממוקדת אשר תעניק למשתתפים בה הבנה עמוקה וכלים מקצועיים לסטוריטלינג וסיפור אשר יכולים לסייע להם במכירות, בשירות ובהשפעה על מידת הקשר ושביעות הרצון של הלקוחות שלנו!

איך סטוריטלינג משפיע על המוח של הלקוח ומשפר מכירות?

השורה התחתונה: רבים טועים לחשוב שסטוריטלינג הוא "מיומנות רכה" (Soft Skill), אך המחקר מוכיח שמדובר בכלי אסטרטגי-כלכלי מדיד.

נתונים מאוניברסיטת סטנפורד מראים שמסר עטוף בסיפור זכיר פי 22 יותר מאשר נתונים יבשים. בעולם של היצע אינסופי, היכולת לייצר "סנכרון מוחי" (Neural Coupling) עם הלקוח היא לא מותרות – היא ההבדל בין "אני אחשוב על זה" לבין חתימה על העסקה.

למה סיפורים גורמים ללקוחות לסמוך על איש המכירות?

כשאנשי מכירות מציגים רק נתונים ("המערכת שלנו חוסכת 15%"), המוח של הלקוח נכנס למצב אנליטי וביקורתי. לעומת זאת, סיפור בנוי היטב מפעיל מנגנון ביולוגי אחר לגמרי. מחקרים בתחום הנוירו-כלכלה מראים שסיפור עם קשת רגשית גורם למוח לשחרר אוקסיטוצין ("הורמון האמון").
התוצאה העסקית: רמות גבוהות של אוקסיטוצין בדם מקושרות ישירות לעלייה באמון וברצון לשתף פעולה. הלקוח לא רק "מבין" את המוצר, הוא מרגיש מחובר אליו ביולוגית.

האם סטוריטלינג יכול להעלות את הערך הכספי של המוצר בעיני הלקוח?

אחד האתגרים הגדולים במכירות הוא התמודדות עם התנגדויות מחיר. סטוריטלינג הוא הכלי היעיל ביותר להעלאת הערך הנתפס (Perceived Value). בניסוי מפורסם ("Significant Objects"), חפצים פשוטים נמכרו במחיר הגבוה ב-2,700% משוויים המקורי רק בזכות הסיפור שהוצמד אליהם.

סדנת סטוריטלינג במכירה של iLEAD   מלמדת איך לקחת את ה"מוצר" שלכם ולעטוף אותו בנרטיב שגורם למחיר להיראות שולי לעומת הערך המתקבל.

איך משתמשים בסטוריטלינג כדי לסגור עסקאות?

בעידן המידע, הלקוחות שלכם לא צריכים עוד מידע – הם טובעים בו. לפי גרטנר, התפקיד החדש של איש המכירות הוא לא לספק מידע, אלא לעשות בו סדר (Sense Making). סטוריטלינג הוא הדרך היעילה ביותר לחבר את הנקודות עבור הלקוח, להפחית את חרדת הרכישה, ולהוביל אותו בביטחון אל עבר קבלת ההחלטה.

בין הנושאים בסדנת "סטוריטלינג" של-iLEAD בהנהלת ד״ר יניב שנהב: 

  • איך נוכל להפוך לסיפור הצלחה אישי, צוותי וארגוני בעזרת סטוריטלינג מנצח?
  • מהו סיפור ומה ההבדל בין סטוריטלינג להצגת מוצר או שירות רגילה?
  • סטוריטלינג בסביבה מקצועית ועסקית – איך עושים זאת נכון?
  • לימוד ותרגול אישי ומקצועי על בניית הסיפור האישי של אנשי המכירות והשירות ושל המוצרים והשירותים בארגון.

מעוניינים לשמוע עוד על סדנת סטוריטלינג במכירות לארגון? רוצים לקבל מידע על סדנת מכירות לצוותי מכירה במוקדים או אנשי מכירות חדשים? צרו קשר עכשיו - בטלפון: 072-2500344