איך עושים שירות לקוחות מוצלח בזום?

איך עושים שירות לקוחות ב-ZOOM?

כיום ישנם לא מעט שירותים דיגטלים המועברים בצורה מקוונות ואפילו טובה יותר מהצורה ה''רגילה'' והפרונטלית, שירותים אלו כוללים לא פעם גם שירותי לקוחות, מכירות בזום ואפילו פגישות נדל''ן ומכירות. אבל בעולם שבו המציאות כולה כמעט עברה אל הפלטפורמות הדיגיטליות, חשוב גם לדעת לא רק להדליק את המצלמה ולחייך, אלא ממש להעמיק ולהבין מה היתרונות לשירות לקוחות בזום ומה הם החסרונות שאנחנו מוכרים בזום, ובשביל לדעת לא מעט מאלו כדאי להישאר למאמר הבא. 

זמן- שווה כסף : שירות לקוחות אפקטיבי בZOOM

הזמן שלנו ושל הלקוחות שלנו עולה לא מעט כסף, אמנם אנו לא ''מבזבזים'' את הזמן של הלקוחות ומקבלי השירות שלנו בצורה פיזית אלא במענה של שירות לקוחות או במכירה , אבל הוא עודנו חשוב. מכיוון שהזמן עולה כסף הוא חשוב לא רק ללקוחות שלנו אלא גם לנו, לכן חשוב להתחיל את פגישת הזום שלנו כמה דקות לפני. בעזרת זה שתתחברו מוקדם יותר תוכלו לבדוק אם הלינק לפגישה עובד, לסדר בנקודות את הדברים שתרצו להציג ללקוח שלכם או לתכנן את השאלות והשירות . הקדמה מהסוג הזה לא רק שתתן רושם על מקבל השירות אלא גם תעזור לכם לא לבזבז זמן מיותר של הלקוח או שלכם.  חשוב לזכור כי מכירות בזום וגם שירות לקוחות בזום נחשבים לשיחות יחסית קצרות לביחס לשאר שיחות השירות והמכירה. נתן זה מצריך מאיתנו להגיע מוכנים אל הפגישה ולתכנן אותה בצורה מיטבית, בין אם אנחנו מוכרים מוצר דרך הזום ובין אם אנחנו נותנים שירות דרך האפליקציה.

שירות לקוחות בזום - כלל "אנושיות וירטואלית"

למרות המרחק הפיזי שבין הלקוחות לבנינו חשוב לזכור גם לשמור על אנושיות, אבל מעבר לאנושיות אנו חייבים לזכור כי תחושת הריחוק לא עוזרת לנו במתן שירות או במכירה. אם לקוח מגיע אל החנות על מנת להחזיר את המוצר שאותו קנה, יוכל המוכר להסיק מידע החל מאופן הכניסה שלו אל החנות ועד לצורת הדיבור בזמן שיחה או אם ההליכה שלו הייתה עצבנית או רגועה. אבל בגלל שאת אלו אי אשפר להסיק משיחות הטלפון או משירות לקוחות בזום, עליכם להישאר מתעניינים ואדיבים עד כמה שניתן. בשיחת זום או בשירות מרחוק חשוב שתגלו התעניינות בלקוח ובצרכים שהוא יעלה מולכם, גם כדי שתוכלו לדעת את השירות אותו צריך הלקוח או שתוכלו לכוון אותו אל המוצר שאותו הוא חפץ . התעניינות זו יכולה להגיע במגוון צורות החל משאלות הקשורות לשירות, כמו האם זו הפעם הראשונה שקיבל ממכם שירות? איך הייתה החוויה שלו ועוד. כל אלו יעזרו לכם לצמצם את המרחק הפיזי שנוצר דרך כל אפליקציות והמסכים לבינכם והלקוחות. באופן טבעי, גם ראוי ונכון לתרגל את הנושא בעזרת סדנת שירות לקוחות בזום.

שימוש נכון בעזרים 

מתן שירותים ומכירה דרך אפליקצית זום הוכיחו את עצמם יעילים כבר בלא מעט דרכים, החל מחסכון של זמן והנגשה ועד לפגישות ממוקדות. אך בנוסף לכל אלו עבור לא לתת שירות מרחוק יכול להיות מאוד מאתגר, לכן בשביל שתוכלו להשתמש באפליקצית זום גם לטובתכם זכרו כי אתם יכולים לשתף מסך. כך תוכלו לדוגמא להעלות מצגות הרלוונטיות למוצר אותו אתם מוכרים דרך הזום או למתת מענה לשירותים ותקלות שהלקוחות שלכם עלולים להיתקל בהם. שיתוף מסך יכול לעזור לא רק בשיווק המוצר שלכם בזום, אלא גם להראות נכונות לשתף וצעד חשוב לבניית אמון אל מול הלקוח שלכם. הדבר הזה גם רלוונטי עבור שירות לקוחות בזום שלא פעם חווים קושי להעביר מידע מילולי באמצעות המחשה ורבלית, לכן זכרו כי תוכלו לשתף מסך בעזרת האפליקציה ולהציג פתרונות בצורה פשוטה יותר.

מעוניינים לדעת איך למכור או לתת שירות לקוחות בזום? צרו קשר עכשיו והזמינו את סדנת שירות או מכירות בזום