10 קריטריונים שיעזרו לכם לזהות קורס מכירות איכותי ומקצועי


10 קריטריונים שיעזרו לכם לזהות קורס מכירות איכותי ומקצועי

היכולת למכור את המוצר או השירות אותו מציע ארגון מסוים הינה מיומנות חשובה במיוחד. לכן, בעלי עסקים רבים כיום בוחרים לרכוש קורס מכירות מקצועי עבור אנשי המכירות שלהם. קורס מכירות אפקטיבי מלמד את אנשי המכירה כיצד עליהם להעביר את המסר השיווקי של העסק או הארגון באופן הנכון והיעיל ביותר, מה שהופך את תהליך המכירה לפשוט ואפקטיבי יותר.

כבעלי עסקים וארגונים שונים, לא פשוט לבצע את הבחירה הנכונה ביותר. הנה עשרה קריטריונים שיעזרו לכם לזהות קורס מכירות מקצועי:

  1. הלקוח במרכז: קורס מכירות איכותי ומקצועי ישאף להטמיע בקרב אנשי המכירות המשתתפים כי הלקוח וצרכיו הם הדבר החשוב ביותר. מדובר בגישה הכרחית וחשובה במיוחד אשר תורמת להצלחה עסקית, ויתרון מהותי בשוק התחרותי כיום.
  2. בוגרי הקורס: אחת מהאינדקציות הטובות ביותר לזיהוי קורס מכירות מקצועי היא חוות דעת חיובית של בוגרי הקורס. מדובר באנשי מכירות אשר למדו את תכני הקורס ויישמו אותם הלכה למעשה בעבודתם, ולכן יכולים להעיד האם מדובר בקורס איכותי ומצליח או פחות.
  3. הכשרה מקצועית: תחום המכירות דורש תקשורת בין אישית מוצלחת, לכן קורס מכירות אשר שם דגש על נושאים של שפת גוף, אינטליגנציה, פסיכולוגיה ותקשורת בין אישית מעיד על ניסיון ומקצועיות בתחום.
  4. תכנית הקורס בקורס מכירות: חשוב במיוחד לקרוא את אופי הקורס ואת תכנית הלימודים המלאה. קורס מכירות מקצועי יכלול את הנושאים החשובים ביותר בתחום המכירות, וישים דגש על כך.
  5. בדק בית: קורס מכירות הינו מוצר לכל דבר אשר דורש מבעל העסק משאבים וכסף, ומאנשי המכירות אשר עתידיים להשתתף זמן, סבלנות ורצון ללמוד, להצליח ולהשתפר. לכן, בדיקה מעמיקה תבטיח כי מדובר במוצר איכותי ומקצועי, שימו לב כי מדובר במנחה בעל ניסיון, תכנים רלוונטים ועדכניים, חברה מקצועית ומנוסה, ועוד.
  6. שיטת התרגול: קורס מכירות מקצועי בראש ובראשונה דוגל בתרגול אפקטיבי ובהעברת המידע על הצד היעיל והחכם ביותר. כמו כן, מומלץ לבדוק לא רק מה הם התכנים הצפויים להיות במהלך הקורס, אלא גם מה תהיה שיטת ההעברה של המידע. אמנם הרצאות ומצגות הן חלק בלתי נפרד מהקורס, אך קורס מכירות אפקטיבי ישים דגש על תרגולים, משא ומתן, שיח בין המשתתפים והרבה אינטראקציה אנושית.
  7. תכנית מפגשים מרווחת: קורס מכירות מקצועי כולל מספר פגישות אשר מתקיימות בהפרש של כמה ימים עד שבוע. מדובר ביתרון משמעותי במיוחד עבור אנשי המכירה אשר יכולים לתרגל את הטכניקות והמידע אשר רכשו בפגישה האחרונה של הקורס וליישם אותם במהלך העבודה, ובהתאם לכך להבין בדיוק היכן הם עומדים, היכן הם חזקים יותר והיכן פחות.
  8. תרגול, תרגול ושוב תרגול: מה שהופך קורס מכירות בינוני לקורס מכירות מקצועי ואפקטיבי הוא נושא התרגולים. ידע כללי הינו חשוב במיוחד, והוא מהווה הבסיס להכל, אך ללא תרגול מעשי, אנשי המכירות לא יכולים להביא הלכה למעשה את הידע והכלים אשר למדו ולהבין בדיוק היכן הם עומדים. קורס מכירות אפקטיבי שם דגש על סימולציות ותרגולים ובעיקר על גיוון בנושא, בין אם מדובר על תרגול בקבוצות, בזוגות, בשלשות או אחד על אחד. לגיוון ולכמות של התרגולים קיימת חשיבות רבה במיוחד על ההצלחה וההתפתחות של המשתתפים.
  9. עלייה במכירות: אחד הגורמים המרכזיים של קורס מכירות מקצועי, יעיל ואיכותי הוא עליה כמעט מיידית במכירות הארגון. מדובר במגמה חיובית במיוחד אשר כוללת אחוז סגירת עסקאות גבוה יותר, מכירה של מוצרים נלווים, כמות הגדלות ועוד.
  10. חברה מקצועית ומנוסה: קורס מקצועי ואיכותי יועבר על ידי חברה בעלת ותק, המלצות וניסיון רב בתחום המכירות, אשר מחזיקה מרצים ומנחים מהטובים בתחום.