מעוניינים להפוך לתותחי מכירות? סדנת מכירות אצלנו היא הכתובת עבורכם


מעוניינים להפוך לתותחי מכירות? סדנת מכירות אצלנו היא הכתובת עבורכם

אחד מן הכלים החשובים בהם משתמשים סוגים שונים של עסקים וארגונים לשיפור היכולות המקצועיות של מחלקת המכירות הוא סדנת מכירות מקצועית. למעשה, סדנת מכירות אפקטיבית כוללת תוכנית מפורטת ומלאה, כאשר במהלכה נרכש ידע רב ועדכני בתחום, כלים משודרגים וטכניקות מקצועיות, ובסופה מתקיימים תרגול וסימולציות ככלים אפקטיבים וחשובים במיוחד להפנמה של החומר המועבר במהלך הסדנה, ושימוש יומי בו, הלכה למעשה.

צוות המכירות בכל עסק נדרש להתמודד עם סוגים שונים ומגוונים של לקוחות, ובהתאם לכך נדרשים גם סגנונות שונים של תקשורת. על מנת להבטיח תהליך מכירה מקצועי ואפקטיבי, על איש המכירות לדעת כיצד ליצור קשר על הלקוח, לזהות את צרכיו, ובהתאם לכך להתאים עבורו את המוצר או השירות המתאימים ביותר. תהליך זה יכול להישמע פשוט או ברור מאליו, אך למעשה גם אנשי מכירות ותיקים ומנוסים לא תמיד מצליחים לעבור את התהליך בשלום ולסגור את העסקה המדוברת. יכולות להיות לכך מגוון רחב של סיבות כגון שיטת מכירה לא אפקטיבית או נכונה מספיק, חוסר הקשבה כלפי הלקוח, אי זיהוי של צרכי הלקוח, העדר כלים מקצועיים להתמודדות עם התנגדויות, ולעתים אף שחיקה ומוטיבציה נמוכה.

סדנת מכירות מבקשת לגעת בכל הנושאים האלה, להעביר האלה את הידע והכלים הרלוונטים ולהפוך כל איש מכירות טוב לתותח מכירות ברמה הגבוהה ביותר. אחד הקריטריונים החשובים ביותר בכל סדנת מכירות הוא התחום של יישומיות. במהלך סדנת מכירות יעילה ומקצועית, ניתנים לאנשי המכירות מגוון כלים מעשיים לשיפור המיומנות. במילים אחרות, הסדנה אינה נשענת רק על ידע תיאורטי כללי, אלא דואגת להטמעה של הידע ותרגול מעשי של הכלים הנרכשים. שלב התרגול בכל סדנה הינו קריטי במיוחד ומטרתו העיקרית היא לאפשר לאנשי המכירות לממש את הידע והכלים אשר קיבלו במהלך שגרת העבודה שלהם. בנוסף, התרגול הינו אפקטיבי במיוחד בעקבות העובדה כי איש המכירות יכול לקבל ביקורת וחוות דעת ממנחה הסדנה, וכך הוא יודע מה החוזקות שלו והיכן עליו להשתפר.

כמו כן, סדנה מקצועית ואיכותית תכיר לעומק את אופי העסק ובהתאם לכך תתאים את התכנים לצרכים ולמטרות של העסק או הארגון. אמנם קיימים נושאים כללים אשר רלוונטים לכל הענפים והתחומים, אך התאמה אישית וספציפית יותר יכולה להבטיח תוצאות אפקטיביות וטובות יותר. ההתאמה יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות אופי המכירה הנלמד, למשל מכירות טלפוניות, שטח, או תצוגה, וכמובן לפי סוג המוצר או השירות. על מנחה הסדנה להכיר את סוג ואופי העסק, ולהכין את הידע והתרגול הרלוונטיים ביותר.


נושא חשוב נוסף הוא רמת המקצועיות של מנחה או מרצה הסדנה. קורס מכירות איכותי, מקצועי ואפקטיבי תלוי בעיקר במנחה, ברמת הידע, המקצועיות, והניסיון שלו, וכמובן ביכולתו להעביר את הידע והכלים הרלוונטים באופן יעיל ומקצועי. מנחה מנוסה, מקצועי וכריזמטי, אשר יודע כיצד להמחיש את הנלמד, יעורר סקרנות ועניין בקרב אנשי המכירה, ובהתאם לכך גם הצלחת הסדנה תהיה משמעותית יותר.

חשוב להבין כי סדנת מכירות היא לא משהו חד פעמי. על מנת להבטיח את רמת האפקטיבית וההשפעה שלה לאורך זמן ארוך, חשוב לבצע מגוון של פעולות לשימור המיומנות והיכולת של מחלקת המכירות. ההמלצה היא לערוך סדנת מכירות לאנשי המכירות בארגון אחת לפרק זמן מסוים, על מנת לרענן את הידע, להתמודד עם אתגרים ונושאים חדשים שיכולים לעלות במהלך העבודה, שדרוג טכניקות המכירה, ועוד. סדנת מכירות אפקטיבית תתמקד בנושאים עדכניים ורלוונטיים מעולם המכירות אשר הולך ומתפתח כל הזמן. תהליך ארוך טווח יכול בהחלט להבטיח שיפור ניכר לאורך זמן רב.