קורס מכירות או סדנת מכירות : דווקא בתקופת הקורונה!


עולם העסקים עובר תקופה מורכבת. יש האומרים שמדובר בימים קודרים, כמוהם לא ידע עולם העסקים שנים רבות, אם בכלל. יש גם כאלה הטוענים כי המצב חסר תקוה. כמו בכל דבר בחיים, גם המצב הנוכחי הוא מצב שיש בו בחירה: אפשר לשנן ולומר השכם והערב שלא ניתן לשנות את המצב, והדבר היחידי שאפשר לעשות הוא לשבת ולחכות עד שהנגיף ייעלם מהעולם (הוא לא!), או עד שכוח חיצוני יתערב וישנה משהו. להבדיל, אפשר להתייחס אל משבר הקורונה כאל צומת מרכזית, שממנה הכל יכול להשתנות לטובה, בתנאי שנשכיל לנקוט בצעדים הנכונים. אפשר לחפש ולמצוא דרכי פעולה ופתרונות, וליישם אותם. חשוב לזכור שדווקא בתקופת של משבר חשוב להמשיך ולנוע, לעבוד ולהתכונן לימים טובים יותר, לשכלל ולשפר יכולות ומיומנויות קיימות. הדבר נכון במיוחד לאור אי הוודאות הציבורית שנוצרה, בעקבות המצב. שנית, השינויים שחלו בסצנת העסקים והמכירה בתקופה האחרונה:

  • הפגישות עברו לזום או לטלפון. לא ניתן לקיים פגישות פרונטליות.
  • ירידה ביעילות הפרסום
  • ירידה במוטיבציה של העובדים
  • אתגרים בניהול העובדים מרחוק
  • אתגרים בניהול השירות והמכירה ללקוחות קיימים או חדשים מרחוק

סדנת מכירות או הדרכת קורס מכירות לאנשי המכירות בארגון עשוי לתת את המענה הנחוץ, על מנת לאפשר לארגון שלכם להמשיך ולייצר עסקאות ומכירות גם בתקופה מאתגרת זו. למידה אפשרית גם במסגרת של זום. אמנם היא שונה מלמידה פרונטלית, ובכל זאת, ניתן להפיק ממנה תועלת וליישם אותה בשטח. כמו כן, קורס מכירות בהחלט יכול לתת לכם, כעובדים בארגון, אופק לשאוף אליו, ותקוה. כך, תדעו שאפשר לצפות ל"יום שאחרי", לאמץ את המחשבה שמשבר הקורונה הוא זמני ובר חלוף. קורס מכירות יאפשר לכם למנוע התנוונות של המערכת ושל העובדים, כך שתהיו ערוכים, מוכנים ו"שוחים בחומר" גם כאשר השוק יתחיל בהדרגה להתעורר ולחזור לפעילות.

החוכמה היא, אם כן, לדעת להתאים קורס מכירות למצב הנוכחי, היינו, כיצד ליצור מערכת יחסים עם הלקוח כאשר ערוץ התקשורת הוא וירטואלי, כיצד לטפל בהתנגדויות ואילו פתרונות ניתן להציע.

האתגר כיום הוא להתגמש לנוכח המצב. להמשיך להיות בקשר עם הלקוחות ולהציע להם את המוצרים ואת השירותים השונים. קורס מכירות בימי הקורונה עשוי ללמד את המשתתפים על הפלטפורמות הממוחשבות השונות, כך שיוכלו לבחור את זו המתאימה להם ביותר, וגם ללמד אותם אסטרטגיות מכירה המתאימות לתקשורת עם לקוחות באמצעות הזום או הטלפון, שהרי הגבלות הקורונה אינן מאפשרות מפגשים פרונטליים. נקודה חשובה נוספת היא שקורס מכירות המותאם לתקופת הקורונה, על מגבלותיה, אמור ללמד את המשתתפים כיצד לתקשר עם הלקוחות בצורה מיטבית. לדוגמא, אם הלקוח בחר לבצע את שיחות המכירה בזום, הרי שבמסגרת קורס המכירות, הוא יקבל טיפים כגון להשתמש יותר בשם הלקוח, להתעניין בחוויית הלקוח בימים אלה, לאפשר לו להתבטא יותר מכפי שהיה קורה בימים רגילים. מדובר בהתנהלות מיטיבה וחשובה במיוחד, בימים בהם רובנו המכריע נאלצים לעבוד מהבית, או נמצאים בחל"ת.

זווית אחרת דרכה ניתן להתבונן בקורס מכירות בימי הקורונה הוא שקורס מכירות או סדנת מכירות בימים אלה עשוי בהחלט להוות כלי להעלאת המורל. לגוון את השגרה הקודרת ולהפוך את האוירה בארגון לקלילה ונעימה מעט יותר.  זאת, משום שקורס מכירות יכול לשפר את ההרגשה האישית ואת ההרגשה כצוות – הידיעה שמשקיעים בי, בנו. מקדישים לעובד היחיד ולצוות כולו את הזמן כדי ללמד מיומנויות, לחזק ולשמור על חיבור למה שקורה עם צוות העובדים, בתקופה רוויית מתחים ולחצים. זאת, במקום לשקוע בעצמנו ולהפוך את האוירה הקודרת ממילא במקום העבודה, לקודרת אף יותר.

קיום קורס או סדנת מכירות בארגון, דווקא בתקופה קודרת כמו עכשיו, עשוי להציל את הארגון, כי כשלעובדים טוב, אז הם גם עובדים טוב יותר!