6 חוקים בפרזנטציה אפקטיבית במכירה


6 חוקים בפרזנטציה אפקטיבית במכירה

6 חוקים ב פרזנטציה אפקטיבית במכירה הם 6 חוקים אשר ישנו לך את התמונה כולה לגבי פרזנטציה אפקטיבית מהי. 6 חוקים ב פרזנטציה אפקטיבית הם 6 החוקים שלא רק יגרמו לך להעביר את המסר באופן חד וברור ולרתק את קהל השומעים של הפרזנטציה, אלא אף יגרמו לך ליצור מכירה בפועל.

6 חוקים בפרזנטציה אפקטיבית במכירה

אין ספק שבעשר השנים האחרונות, כאשר עידן האינטראקטיביות, הרשתות החברתיות וה-Video Conference הפכו לחלק מהותי מכללי המשחק של עולם העסקים בכלל והמכירות בפרט -פרזנטציה אפקטיבית הפכה לנושא הרלוונטי  לכלל אנשי העסקים, המכירות, השיווק והפרסום.


מהי פרזנטציה אפקטיבית ?

פרזנטציה אפקטיבית היא פרזנטציה אשר מצד אחד מעבירה מסר ישיר וברור ומצד שני

יוצרת עניין, ריגוש וטעם של עוד.

פרזנטציה אפקטיבית במכירה היא כזו שמעבירה את כל הנ"ל  יחד עם הובלה ישירה ל-מכירה!

חשוב לדעת! יצירתה והעברתה של פרזנטציה אפקטיבית במכירה איננו דבר של מה בכך;

מדובר על תחקיר מעמיק של הנושא אותו מעבירים, על היכרות עם התחומים החופפים לנושא אותו מעבירים, ועל צימצום מושכל של הידע הרב לנושאים עיקריים ולמשפטי מפתח שיהדהדו בראשי המאזינים, זמן רב אחרי תום הפרזנטציה.

כמו כן, פרזנטציה אפקטיבית במכירה היא כזו הכוללת נוכחות מרשימה של מעביר הפרזנטציה, שימוש בשפה רלוונטית לנושא אותו מעבירים ולקהל השומע, ושימוש חכם בטון הדיבור, גווני הקול והאינטונציה.

חשוב לזכור! אם כל פרזנטציה הינה אתגר אמיתי ודורשת לימוד מעמיק, ידע אבסולוטי בתחום וכשרון להעברת פרזנטציה אפקטיבית, פרזנטציה אפקטיבית במכירה מעלה את הרף גבוה גבוה מעלה.

קל מאוד לזכור ממה מורכבת פרזנטציה אפקטיבית במכירה; פרזנטציה אפקטיבית במכירה היא פרזנטציה המורכבת מפינצטה. – ראשי תיבות של

פתיחה

יצירתיות

ניסיון

צחוק

טמפרמנט

הנעה

וכמו שפינצטה היא קטנה אך יסודית, כך בפרזנטציה אפקטיבית במכירה, לא צריך ביותר מ-6 חוקים. 6 חוקים קטנים שעושים עבודה גדולה!

פתיחה – פתיחה  היא הא"ב של פרזנטציה אפקטיבית במכירה. על מנת שהקהל יהיה קהל מחובר (אלייך, לנושא, למסר) בהמשך, יש לתת את הדעת על הפתיחה. בעת פרזנטציה אפקטיבית במכירה ה'על עצמי' (מי אני, במה אני עוסק, מה אני אוהב ועל מה אני הולך לדבר...) הוא אחד הדברים החשובים ביותר, שהרי, מרגע כניסת המרצה לחדר, כל איש בקהל מתחיל לספר לעצמו סיפור על המרצה ועל כוונותיו. ה'על עצמי' יוצר 3 דברים חשובים – 

  1. שבירת הסקרנות והקרח - מצד אחד הקהל מקבל את המסר שהמרצה הוא בעל ידע, ניסיון, רזומה, מצד שני הקהל מקבל את המסר שהמרצה בדיוק כמוהם – אוהב לקרוא, לשחק Angry Birds והכי מרגיע אותו בעולם לצפות בשקיעות...
  2. יצירת חיבור ראשוני בין הקהל לסוג המרצה – הקהל מתוודע לטון הדיבור, לקול, לשפת הגוף, לתנועה שבמרחב של המרצה...
  3. יצירת חיבור ראשוני לנושא עצמו ("בעקבות הטיול שלי לאפריקה והתוודעותי לאופי המכירות והמסחר בין השבטים, החלטתי ללמוד ביסודיות את עולם המכירות, השיווק והפרסום")...

יצירתיות – יצירתיות  היא חלק מהותי בפרזנטציה אפקטיבית במכירה. יצירתיות היא שם כולל למגוון של אלמנטים שיש ליישם ב פרזנטציה אפקטיבית במכירה. אלמנטים אלו כוללים גמישות מחשבתית של המרצה (גם אם התכנון היה לפרזנטציה שתכלול 2 סרטונים, אך הקהל הינו דינמי, לוותר על סרטון אחד ולהפעיל את הקהל באמצעות תרגיל) המשגת רעיונות בדרך מעניינית וכייפית (משחק תפקידים, תרגילי חשיבה) ו'יציאה מהקופסה' (פרזנטציה אפקטיבית במכירה היא לאו דווקא 'מחויטת', 'מכופתרת' והרצאתית, אפשר לחלק בה שיר ולבקש שהקהל ישיר, באם זה משרת את המטרה).

ניסיון – לא סתם אמרו חכמינו ש'אין חכם כבעל הניסיון'. באם אתה מעוניין בפרזנטציה אפקטיבית במכירה, יש להשאיר את ה'תעודות', ה'טייטלים' והשמות המפוצצים ולהביא דוגמאות מהשטח, חוויות שעברת, סיפורים שהתרחשו, פתרון בעיות שהתעוררו. הניסיון שלך, יותר מכול, יגרום לפרזנטציה אפקטיבית במכירה, כלומר, לפרזנטציה אשר גם יהנו ממנה וגם יקנו את השירות/המוצר בסופה.

צחוק – מחקרים רפואיים קובעים שהשפעתו של צחוק משחרר נמשכת עד חמישה ימים. חשוב ליצור ולאפשר צחוק באם מעוניינים ב פרזנטציה אפקטיבית במכירה. אין ספק שהקהל השומע ורואה את הפרזנטציה יזכור אותה ויזדהה עימה הרבה יותר, באם היא תקושר לו לחוויית הצחוק והכייף שעבר.

טמפרמנט – טמפרמנט המרצה הוא הקובע האם מדובר על פרזנטציה אפקטיבית במכירה או לא. שפת גוף 'מדברת' ושאשר הינה בהלימה עם המסר המילולי, תנועות ידיים רחבות, תנועה במרחב, שתיקות מעת לעת (לפני הדגשת נושא, לפני יצירת ריכוז אצל הקהל), שימוש בקצב דיבור היוצר עניין, בטון דיבור המרתק, בגווני קול הנעימים לאוזן.

הנעה – באם רוצים ליצור פרזנטציה אפקטיבית במכירה יש צורך בהנעה לפעולה לאורך כל הפרזנטציה. מצוין לרתק ולהפעיל, לתת דוגמאות ולשלב בפרזנטציה סרטונים ובדיחות, אך יש חשיבות אדירה בכל שלב ושלב בפרזנטציה, ליצור הנעה לפעולה. יוצרים הנעה לפעולה בהדגשת היתרונות של המוצר או השירות, בנתונים מדויקים על השינוי שחל בחברות/ארגונים/אנשים אשר רכשו את השירות ובהבהרה שהידע עצמו (התיאוריות, הנתונים) לא יביא לשינוי מהותי, בלי פרקטיקה של עשייה, פעולה, הכוונה מחודשת.

הניסיון הרב בפרזנטציות שהינן מהנות ואינטראקטיביות מדך, ומובילות לפעולה ולמכירה מאידך, הוא ההוכחה שהשילוב של כל הנ"ל במאמר, הוא השילוב האולטימטיבי והאידיאלי לפרזנטציה אפקטיבית במכירה.

פרזנטציה אפקטיבית במכירה – אפשר, כדאי ומומלץ ללמוד. מהר מאוד התוצאות מגיעות!


חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  


קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא פרזנטציה אפקטיבית ושפת גוף: