7 התכונות של איש מכירות מצליח


7 התכונות של איש מכירות מצליח

אחת העבודות המאתגרות ביותר שקיימות היא – מכירות.

"איש מכירות" זו עבודה מאתגרת ושוחקת, שיש בה רגעים רבים של התרוממות נפש ושמחה, ורגעים לא מעטים של ייאוש ואי ידיעה. איש מכירות צריך להיות 'סופרמן' המלהטט בין מקצועות (פסיכולוג, קואוצ'ר, סטנדאפיסט) תכונות מסוימות (בעיקר 7 תכונות שגורמות לך להיות איש מכירות מצליח) וסוגי אנשים (מ- גילאים, סוציו-אקונומיקה ומגזרים שונים).

אנשי מכירות רבים יש בענפי תעשייה, מסחר והיי טק בישראל, המשותף לכל אנשי המכירות הוא 7 תכונות עיקריות, כאשר יש אנשי מכירות שמציינים שמאז ומתמיד תכונות אלו היו תכונות עיקריות באופיים, ויש שיאמרו שבתחילת הדרך המקצועית שלהם כאנשי מכירות הם סיגלו לעצמם תכונות אלה, מתוך הבנה שאלו ה-תכונות אשר גורמות לאנשי מכירות להיות מצליחים.

כך או כך, בסופו של דבר, זה לא משנה אם אתה איש מכירות של מניות בבורסה או איש מכירות של מי עדן, זה לא חשוב אם אתה איש מכירות של נדל"ן או איש מכירות של Yes;

איש מכירות חייב להיות אוהב אדם, להיות אסרטיבי, להיות אמין, לדעת להקשיב, להיות בעלי יכולת ניתוח של הלקוח (להבין מה מניע את הלקוח או מה הבעיה שלו), להיות רגיש ולהיות בעל סבלנות רבה.


מחקרים לא מעטים על מכירות וניהול מכירות אכן קובעים כי על מנת להצליח, איש מכירות חייב להיות בעל 7 תכונות אלו;

  1. אהבת אדם - אנשי מכירות צריכים באמת ובתמים לאהוב אדם. אנשי מכירות מוקפים אנשים במהלך רוב יום העבודה שלהם, כאשר האינטרקציה בינם לבין אחרים היא אינטרקציה של פנים-מול-פנים הכוללת שיחה אישית, וממש כהורה המעניק לילדו משפעו, איש מכירות אשר אוהב אנשים מדבר עם לקוחותיו בשמחה, מייעץ להם מהלב ומעביר ללקוחותיו באהבה גדולה את הידע שלו (המקצועי ובכלל ידע שרכש במהלך חייו). במהלך השיחה עם הלקוחות, איש מכירות מצליח משתמש בסיפורים, אנקדוטות, בדיחות ומטאפורות. כן, הוא יודע ש'ידע הוא כוח' ועדיין איש מכירות מצליח מעביר את ה'כוח הזה' בשמחה, מתוך תפיסה אמיתית של אהבת האדם.
  2. אסרטיביותאנשי מכירות מצליחים אינם מפחדים להתעקש מול הלקוח על מה שהם מאמינים בו, ואינם עוברים 'קווים אדומים'. אנשים אלו הינם אסרטיביים- הם פועלים מתוך רצונותיהם וצרכיהם ועדיין מכבדים את הלקוח.
  3. אמינות – אמינות היא מילת מפתח בהצלחתם של אנשי מכירות. אנשי מכירות רואים באמינות בסיס איתן להיותם אנשי מכירות. ברור שהם מעוניינים למכור והרבה, אך לא במחיר אמינותם. אנשי מכירות מצליחים יודעים שברגע שהם אינם אמינים אין להם מה לעשות במקצוע של איש מכירות.
  4. בעל יכולת הקשבה - אנשי מכירות מצליחים הם אלה שהינם בעלי יכולת הקשבה מצוינת ואלו המבינים את גדולתה של הקשבה ושבאמצעות ההקשבה, הדרך ללב הלקוח ולשכנועו גדולה יותר.
  5. סבלנות - אנשי מכירות מצליחים הינם אלה אשר הינם סבלניים לכל התלבטות של הלקוח (גם אם מדובר על שעות) או שינוי החלטה של הלקוח בדקה האחרונה.
  6. יכולת ניתוח של הלקוח - אנשי מכירות מצליחים הם אלה אשר מבינים מהר מאוד מה מניע את הלקוח (כלומר, ממה הוא מפחד, במה הלקוח חושק, מה גורם ללקוח להרגיש מוצלח ומהי הסיבה האמיתית בגינה הלקוח מעוניין במוצר).
  7. רגישות – אנשי מכירות מוצלחים הינם רגישים עד מאוד ללקוח; רגישים לכאבים שלו, לכמיהות שלו, לצורך שלו לשתף, להתלבטויות שלו ולאופן בו הוא תופס את העולם.

סרטון הומוריסטי המציג אנשי מכירות ישראלים בעגלות בחו"ל:

 

לסיכום,

בוודאות, אנשי מכירות אשר סיגלו לעצמם 7 תכונות אלו, הם אנשי מכירות מצליחים אשר הן מרצים את הלקוח, הן את המנהל שלהם והן חשים אתגר, סיפוק והצלחה כלכלית.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  

ליצירת קשר עם חברת iLEAD להדרכת מכירות אנא לחץ/י כאן, או צלצל/י עכשיו: 072-2500344