פרזנטציה אפקטיבית - להעביר את המספר באופן היעיל והמקצועי ביותר


פרזנטציה אפקטיבית - להעביר את המספר באופן היעיל והמקצועי ביותר

תקשורת אפקטיבית מתקיימת במצב בו הלקוח מבין את המסר אותו המנהל מעביר לו באופן הבהיר והמדויק ביותר, זאת באמצעות דבריו, כוונותיו ושפת גופו. לעומת זאת, במצבים בהם מקבל המסר מבין דברים באופן שונה מכפי שהתכוון המנהל, נוצרת מעין תקלה בתקשורת, ולא מתקיימת העברה יעילה ונכונה של המסר. פעמים רבות פרזנטציות רבות אינן מצליחות במטרתן בעקבות כך. החדשות הטובות הן כי יש לכך פתרון מקצועי ויעיל, שמו סדנת פרזנטציה אפקטיבית.

למעשה, על המנהל האחריות להעביר את המסר על הצד האפקטיבי ביותר, כאשר האינטרס והמטרה העיקרית שלו היא כי המסר הרלוונטי אכן יעבור במלואו ובאופן מקצועי. מדובר במיומנות מתחום התקשורת הבין אישית אשר נועדה להציג רעיונות, מסרים ומושגים שונים בצורה יצירתית, חכמה ואפקטיבית על ידי שימוש בשפה משותפת, הכרת הלקוח, והכנה מוקדמת. כאשר אין ספק כי לשפה המילולית ושפת הגוף כאחד, משמעות והשפעה רבה על הצלחת התהליך.

מדבור על מיומנות חשובה במיוחד אשר נלמדת במהלך סדנת פרזנטציה אפקטיבית. על המנהל בראש ובראשונה להכיר היטב את החזון, המטרות והאופי של הארגון בו הוא עובד, וכמובן את כל הפרטים והמידע אודות אותו מוצר או שירות אשר הוא מתבקש להציג ולמכור. רק לאחר שלב זה, יוכל המנהל ללמוד כיצד להעביר על הצד המקצועי והאפקטיבי ביותר את המסר המרכזי לקהל, ולזכות באמון הלקוח ובאפשרות כי ישקיע באותו המוצר. כמו כן, העברת המסר צריכה להיות ברורה ותמציתית על מנת שהלקוח יקבל את כל הנתונים החשובים לקבלת החלטה.

פרזנטציה אפקטיבית הינה בעלת משקל רב לאין שיעור להצלחה עסקית, והיא ידועה בתור הכלי החשוב ביותר אשר נועד להגדיל את הצלחת הארגון להעברת המסר הנכון, להציג את חזונו ולהשיג את מטרותיו. כאשר מנהל יודע כיצד להעביר פרזנטציה אפקטיבית ומקצועית הוא מצליח בראש ובראשונה לזכות בתשומת ליבו וסקרנותו של הקהל, אשר בנוי מלקוחות פוטנציאלים, להעביר את המספר באופן היעיל והמקצועי ביותר, ובכך לקדם מטרה מרכזית וחשובה במיוחד: לגרום ללקוח להתעניין במוצר ולהשקיע בו.

פרזנטציה מקצועית ואפקטיבית חייבת לכלול בתוכה מגוון רחב של מיומנויות וכלים אשר נועדו לאפשר למנהל להציג את חזון הארגון, המסר הרלוונטי, והיתרונות הטמונים באותו מוצר או שירות אותו הוא מעוניין למכור בצורה יצירתית, מקצועית, משפיעה ומעניינת. מיומנויות אלה כוללות בדרך כלל שימוש נכון בשפת הגוף, תקשורת גבוהה, העברת מסר יצירתית ויעילה, הצגה חכמה של המוצר ועוד.

בעלי ארגונים וחברות מבינים כי הם לא יכולים להרשות לעצמם להעביר פרזנטציה לא איכותית ומקצועית מספיק, בעקבות משקלה הרב בהצלחת ושגשוג הארגון. לכן ניתן לראות כי בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי עסקים שונים בוחרים לרכוש עבור הצוות הניהולי שלהם סדנת פרזנטציה אפקטיבית על ידי חברה חיצונית אשר מתמחה בתחום ובפיתוח מנהלים. סדנת פרזנטציה אפקטיבית תכלול בתוכה מגוון נושאים בתחומים שונים החל משפת גוף, דיבור בפני קהל, מיומנויות מכירה, עמידה מול קהל, ועד תקשורת בין אישית וניהולית.

בנוסף, יתרון מהותי אשר מקבלים המנהלים המשתתפים בסדנה הוא מגוון רחב של תירגולים וסימולציות על ידי מנחה הסדנה, שהוא איש מקצוע ומומחה בתחום של שפת גוף, דיבור בפני קהל ופרזנטציה אפקטיבית. תירגולים אלה מאפשרים למשתתפים לקבל משוב מקצועי וחוות דעת, ולהבין בדיוק ובאופן הבהיר ביותר מה הן נקודות החולשה ומה הן נקודות החוזקה שלהם, ובהתאם לכך לדעת היכן עליהם להשתפר. כמו כן, התרגולים מצליחים לשפר את הביטחון העצמי של המנהל, לצד מגוון רחב של מיומנויות חשובות.