טיפול בהתנגדויות לקוח


טיפול בהתנגדויות לקוח

מה היחס שלך למילה התנגדויות? האם אתה חושב שטיפול בהתנגדויות בעת מכירה הינו אפשרי?

התיאטרון הוא ראי של החיים, וכפי שבתיאטרון הקונפליקט הוא הנעת העלילה כולה, כך בחיים, בעת תהליכי מכירה, ההתנגדויות הן התבלין המניע את מערכת היחסים בין הקונה והמוכר, כאשר טיפול בהתנגדויות גורם לתבשיל (כלומר לתהליכי מכירה) להיות טעים יותר.



מכיוון שגם אדם שאיננו איש מכירות פר-אקסלנס, עסוק באופן לא מודע במכירה (של אישיותו, מקצועו והווייתו) לימוד של טיפול בהתנגדויות בעת תהליכי מכירה רלוונטיים לכל אדם באשר הוא. מכירה היא תהליך הכולל מערכת יחסים (קצרה או ארוכה) אנושית ובין אישית. אי לכך, לימוד של טיפול בהתנגדויות הינו לימוד רחב, אקדמאי, פרקטי ומעשיר, המלמד יצירת תהליכי מכירה קלים, הגורמים ללקוח לחזור שוב ושוב. אנשים חווים קונפליקטים והתנגדויות בכל מערכת יחסים ובכל שלב בחיים, אך כאשר מתייחסים לקונפליקטים ולהתנגדויות בעת מכירה, המשוואה משתנה. אם טיפול בהתנגדויות בחיים בכלל, דורש תשומת לב, עדינות, הבנה, חיוך, הזדהות וחמלה, בעת מכירה הדרישה לנ"ל היא כפולה ומכופלת.

אי לכך, טיפול בהתנגדויות בעת מכירה, הוא נושא שיש ללמוד אותו ברצינות וביסודיות. חשוב לזכור! לימוד של טיפול בהתנגדויות בעת מכירה, רלוונטי לכל בעל עסק או איש מכירות (ולא משנה אם מדובר על אדם המוכר חבילות של סוף שבוע במלון, בעל עסק לצניחה חופשית או בעל דוכן פלאפל) המעוניין בתהליכי מכירה קלים, פשוטים ונעימים.

  • לימוד של טיפול בהתנגדויות בעת מכירה כולל;
  • לימוד של מערכת היחסים המתפתחת בין הלקוח למוכר בעת מכירה,
  • לימוד של מכירה טובה מהי,
  • לימוד של פסיכולוגיית האדם והאופי האנושי בתהליכי מכירה וקנייה,
  • לימוד של ההתנגדויות העולות בעת האדם בעת תהליכי מכירה וקנייה,
  • לימוד של מהות הקונפליקטים אישיים והבין אישיים ב מערכות יחסים בכלל ובעת תהליך מכירה בפרט.
  • כמו כן, לימוד של טיפול בהתנגדויות כולל לימוד של חשיבות ההקשבה בעת תהליך של מכירה,
  • לימוד של מיפוי קהלים ולקוחות בעת מכירה,
  • לימוד של סגנונות תקשורת הקיימים בעת מכירה,
  • לימוד של שיטות מכירה שעובדות,
  • ולימוד של ההזדמנויות הקיימות בעת התנגדויות שעולות.



סדנת טיפול בהתנגדויות לקוח או טיפול בהתנגדויות מכירה מציגים סיטואציות המתרחשות בחיים בין לקוח למוכר- בעת שיחה טלפונית, מייל או פגישה פנים מול פנים – ומעבדים סיטואציות תוך כדי התייחסות למורכבות תהליך המכירה, לאפשרויות השונות של טיפול בהתנגדויות.

  1. הבנה של התנגדויות הלקוח הינה המפתח לטיפול בהתנגדויות- ראה את עצמך כלקוח, ראה את זווית ראייתו לתהליכי מכירה, הבן את שיקולייו הכלכליים בעת תהליך של מכירה, ואת התלבטויותייו. קונה התופס בעת תהליך המכירה את המוכר כדמות המבינה אותו ואת התנגדויותייו, יחוש אל המוכר סימפטיה גבוהה יותר, סימפטיה אשר תרכך את ההתנגדויות הטבעיות העולות אצלו.
  2. ידע הוא כוח- טיפול בהתנגדויות בעת מכירה, הינו פונקציה של ידע. תקרא באינטרנט על המוצר אותו אתה מוכר, מרכיבייו ומאפיינייו, תקרא על הטכנולוגיה של המוצר ועל ההיסטוריה שלו. תלמד את יתרונותייו וחסרונותייו של המוצר, ובעיקר תלמד על המוצרים המקבילים למוצר שלך הקיימים בשוק, ועל בעלי העסק המשווקים אותם. באמצעות הידע תוכל להשיב על כל התנגדות שעולה.
  3. שירות לקוחות מצוין הינו טיפול בהתנגדויות מעצם טיבו- כאמור, התנגדויות שעולות הן חלק מהחיים, ובעיקר בעת תהליכי מכירה. אי לכך עלייך להתמקד בשירות לקוחות מצוין הכולל הקשבה, חיוך, עידוד, הזדהות, הבנה והיענות לצרכי הלקוח השונים.

לסיכום,

טיפול בהתנגדויות בכלל, ובעיקר טיפול בהתנגדויות בעת תהליכי מכירה, יכול להיות טיפול אפשרי, קל, יעיל, נעים וכזה אשר גורם, בסופו של דבר, ללקוח, גם להיות מרוצה, גם לקנות וגם לחזור שנית.

חברת iLEAD  להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות, סדנת מכירות, אימון מכירות, והדרכת שימור לקוחות או קורס שירות. בנוסף, בiLEAD  אנו מציעים חנות מקוונת לאנשי מכירות עם סל כלים ומוצרים ללימוד ולהצלחה במכירות, ביניהם ספרי הדרכת מכירות, ערכות הדרכת מכירות ורעיונות ללימוד ותרגול עצמי.  


קרא/י במאמרים שפרסמנו בנושא טיפול בהתנגדויות מכירה:

מתויג:  #קורס מכירות #סדנת מכירות #סדנאות מכירה #הדרכת מכירות