דף הבית >> מאמרי מכירות >> חשיבה יצירתית במהלך מכירה
 

חשיבה יצירתית במהלך מכירה

" חשיבה יצירתית היא היכולת לראות שגיאות לא ככישלון, אלא כניסיון ."
אחד מהסיפורים המתאימים ביותר לדימוי המגבלות שלנו בשימוש של חשיבה יצירתית במהלך מכירה הוא הסיפור על קרקסי פשפשים. באחד משיעורי קורס מכירה , בזמן שהאנדרלמוסיה ההתרגשות אפפה את כיתת הקורס, החליט מדריך חשיבה יצירתית לפתוח במ.ש.ל הפשפשים: "בכדי לאמן פשפשים להפוך ללולייני קרקס בו הם קופצים עד גובה מסוים ולא יותר מכך, מאמני הקרקס נוהגים להשתמש בטריק פשוט." יותר ויותר מהנוכחים בחדר הפנו את הקשב לסיפורו של מדריך חשיבה יצירתית עד שבכיתת קורס מכירה שרר שקט מוחלט, והמדריך המשיך: " אז איך עושים זאת לפי דעתכם? הם מכניסים את הפשפשים לצנצנת זכוכית עם מכסה שקוף. ומותירים את הפשפשים לקפוץ ללא הרף." אחד מתלמידי הקורס מכירה קפץ ושאל: "אז מה הקשר לקורס מכירה ? ובכלל, לפשפשים אין יכולת מכירה ובטוח גם שלא חשיבה יצירתית ." אבל המדריך המשיך בשלו: "לאחר כמה מאות ניסיונות בהם הפשפשים יפגעו שוב ושוב במכסה הם ילמדו שניתן לקפוץ כמעט עד אותו הגובה ויעשו זאת עד שארית ימיהם, גם לאחר שהמכסה יוסר." השקט המשיך לשרור בכיתת הקורס מכירה . והמדריך של חשיבה יצירתית ראה בעיני כל אחד ואחד מהתלמידים את הנסיון להבין היכן נמצא המכסה האישי שלהם.
מגבלותיה של הקוגניציה על חשיבה יצירתית .
תכני קורס מכירה כוללים הסבר על התפתחותנו הקוגניטיבית במהלך האבולוציה, במהלך השנים למדנו להצליח לפרש מה עומד מולנו על סמך מספר פרטים מועט ומצומצם. פסיכולוגים בנושאי מכירה ושיווק ושמתמחים בתחום חשיבה יצירתית , הסיקו ששיטה זו, שמאפשרת לנו לחסוך זמן ואנרגיה יקרים ושעזרה לנו לחמוק מטורפים אימתניים בעבר, גורמת לנו, מנגד, להיות כבולים על ידי חשיבה סטריאוטיפית שלא תמיד מאפשרת לנו "לצאת מהקופסה" ומונעת מאיתנו חשיבה יצירתית שכל כך חשובה בתהליך מכירה .
יצירתיות אצל בתהליך מכירה - מבפנים או מבחוץ?
שכמנסים לגעת בשורשי ההיסטוריה של תחום מכירה ונושא חשיבה יצירתית , מגלים, שבימי יוון העתיקה, אחת האמונות הרווחות לגבי מהותה של חשיבה יצירתית הייתה מבוססת על כך שהיא אינה נובעת מתוכנו אלה מגיעה מרוח נסתרת ושייכת לכוח עליון ונשגב. גם סוקרטס ( שמהווה השראה רבה לתפיסות שמיושמות בקורס מכירה ובתחום חשיבה יצירתית ) האמין, שהוא יכול לדבר עם "שדים" של ה- חשיבה יצירתית שנמצאו הרחק ממנו ולהעניק לו השראה. אמונה דומה הייתה נפוצה אצל הרומאים שהאמינו כי רוחה של חשיבה יצירתית דווקא שוכנת בתוך כותלי מבנים.
במהלך השנים התפתחה החשיבה המערבית וכיום רווחת תפיסה שתואמת לתפיסה של קורסי מכירה , וגורסת כי ההשראה של חשיבה יצירתית מגיעה ממקור פנימי ותלויה ביכולות שלנו. אומנם תפיסה זו יותר הגיונית ומדעית, אך לעיתים היא מובילה לעודף לחץ וחשש ביצוע אצל אמנים ואנשי מכירה שתרים לשווא אחר מקורות פנימיים של חשיבה יצירתית .
קורס מכירות - הקשר בין המוכר ללקוח.
כמעט כל קורס מכירות מלמד שהמוכר, בתהליך מכירה , מוכר בעצם את עצמו ולא את המוצר. האתגר הגדול שנלמד דרך קורס מכירה בתחום חשיבה יצירתית הוא פיצוח התבנית המחשבתית הטבועה בנו מילדות ומקשה עלינו להבין שתהליך מכירה פחות קשור למלל ולידע שיש למוכר אלא טמון בעיקר בתחושה ובהרגשה שהמוכר משדר בעת מכירה .
איך קורס מכירה יכול להשפיע על הגברת חשיבה יצירתית ?
הניסיון של קורס מכירה שמתמקד בתחום חשיבה יצירתית מראה שרובנו בחיים, מתכוננים, חושבים, ומתכננים אינספור סיטואציות שעתידיות לקרות לנו. הכנה מנטאלית זו, גורמת לנו לאסוף מידע ולבנות לעצמנו תמונה ספציפית וברורה יחסית של המציאות העתידית, משהו שיקל עלינו את ההתמודדות עם החרדה מהעתיד לבוא. קורס מכירה ילמד את תלמידיו את החשיבות שקיימת באותה הכנה מוקדמת, אך קורס מכירה שמתמקד בתחום חשיבה יצירתית יכין את תלמידיו לרגע האמת בעזרת הפחתת החרדה שמתלווה לתהליך מכירה , מתכון בדוק שמעלה את רמותיה של חשיבה יצירתית . המיומנות של מדריכי קורס מכירה עוברת דרך חיזוק האמונה הפנימית של המוכר. הכלים שניתנים דרך קורס מכירה למוכר הצעיר עוזרים לו להבין את חשיבותו של הרגע, מאפשרים לו "להרגיש" את הלקוח וכמובן מגבירים את יכולת ה- חשיבה יצירתית.
 מעוניין לשמוע עוד פיתוח חשיבה יצירתית במכירה, או על סדנא, ליווי, או חיזוק מערך המכירות ? צור קשר

 

 

 


  לשירות והזמנות צלצלו
  072-2500344


צור קשר
 

לייבסיטי - בניית אתרים